چالش‌های پیش روی مهندسان برای ساخت اولین هتل فضایی دنیا
چالش‌های پیش روی مهندسان برای ساخت اولین هتل فضایی دنیا
ساخت هتل فضایی از ایده تا واقعیت/ چالش‌های پیش روی مهندسان برای ساخت اولین هتل فضایی دنیا
هتل فضایی ایده‌ای شگفت انگیز است که اولین مراحل ساخت و طراحی آن انجام شده و تا چند سال آینده اولین گروه از گردشگران فضایی درمدارکره زمین اقامت می‌کنند.
 کارشناسان در تلاشند تا اولین ایستگاه فضایی در مدار کره زمین را راه اندازی کنند تا افزون بر اینکه فضانوردان بتوانند به مطالعه و پژوهش در آن بپردازند برای اقامت گردشگری مسافران هم مورد استفاده قرار گیرد. بنا بر طرح اولیه ، دانشمندان در تلاشند تا این هتل فضایی را تا سال ۲۰۲۵ راه اندازی کنند. این ایستگاه فضایی که حالتی چرخان خواهد داشت به نام هتل Von Braun نام گذاری شده است و به دور مدار کره زمین گردش می‌کند.

کارشناسان سازنده طرح این ایستگاه فضایی اعلام کرده اند پس از ساخت، این ایستگاه بزرگترین میزبان انسان‌ها خارج از کره زمین خواهد بود و می‌تواند تا ۴۵۰ مسافر را پذیرش کند. از جمله دیگر امکانات این هتل منحصربه فرد محل‌های استراحت و خوابگاه برای گردشگران و سالن‌های بدنسازی را می‌توان نام برد.


دانشمندان علت طراحی حالت چرخشی برای هتل فضایی را ایجاد گرانش مصنوعی برای راحتی گردشگران اعلام کرده اند البته دربرخی بخش‌ها مسافران می‌توانند بی وزنی را تجربه کنند.  وجود انواع رستوران، کافی شاپ و جاذبه‌های سرگرمی در هتل به گفته طراحان سبب رونق صنعت گردشگری فضایی خواهد شد. برخی طراحان اعلام کرده اند درآینده خواننده‌ها و نوازندگان موسیقی کنسرت‌های خود را در فضا و دراین هتل فضایی برای گردشگران برگزار خواهند کرد.


این هتل به مکانی برای ایده گرفتن هنرمندان درهنرهایی، چون موسیقی و نقاشی تبدیل خواهد شد و آن‌ها می‌توانند به خلق آثار هنری منحصربه فرد بپردازند. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده؛ ساخت هتل به شکل واقعی در فضا حدود سال ۲۰۲۵ شروع و درسال ۲۰۲۷ به اتمام می‌رسد و افراد می‌توانند با استفاده از کپسول‌های فضایی به آن سفر کنند.
بیشتر بخوانید: فضا در هفته‌ای که گذشت؛ از آزمایش کپسول فضایی بوئینگ تا دریافت پیام از کاوشگر وویجر از فضای بین ستاره‌ای
مدت زمان اقامت درهتل بسته به بلیت خریداری شده به وسیله گردشگران از دو روز تا چند هفته می‌تواند باشد. هتل فضایی با پروژه ایستگاه فضایی گیت وی ناسا متفاوت است که در آن قرار است فضانوردان برای اقامت در فضا پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی به ایستگاه فضایی گیت وی بروند.

یکی از راه‌های مسافرت گردشگران فضایی از زمین به هتل فضایی می‌تواند با اقامتی کوتاه و پشتیبانی از ایستگاه فضایی گیت وی انجام شود. افزون بر نیاز به پیشرفت فناوری‌ها برای ساخت هتل فضایی، مواردی، چون نوسان‌های دما در فضا یکی از چالش‌های پیش روی کارشناسان برای حفظ سلامت و ایمنی گردشگران در زمان اقامت در فضاست.


هتل فضایی باید از استحکام کافی بهره‌مند باشد تا دروضعیت میکروگرانش پایدار بماند. همچنین کارکنانی باید به طور دائم در هتل مشغول به کار باشند تا امکانات لازم را دراختیار گردشگران قراردهند و آنها پذیرش کنند. مطالعه‌های دانشمندان نشان داده است زندگی درفضا برای بازه زمانی طولانی می‌تواند سبب آسیب پذیری انسان و ابتلای او به انواع بیماری‌ها شود. به همین دلیل کارشناسان باید راهکار‌هایی برای جلوگیری از ابتلای کارکنان هتل به انواع بیماری‌ها بیابند.
زندگی درفضا سبب آسیب پذیری انسان و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود
سفر به فضا چه برای انجام کار‌های علمی و چه برای سفر‌های گردشگری با خطر‌های فراوان برای افراد همراه است و به گفته کارشناسان خطر‌های مختلفی در انتظار انسان است. مسافران فضایی باید انواع آزمایش‌های سلامت جسم و روان را پشت سر بگذارند و انواع تعهد‌های امنیتی و احترام به قوانین را تکمیل و امضا کنند تا مجوز سفربه فضا را به دست آورند
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید