اخبار کوتاه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی
اخبار کوتاه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی
پرداخت 94 درصد از مطالبات گندم کاران استان سیستان وبلوچستان
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان مقدار خرید تضمینی گندم در این استان را تاکنون بیش از 24 هزارو 468 تن اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان ؛غلامعلی گنجعلی از پرداخت بیش‌ از ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان سیستان و بلوچستان  بابت خرید تضمینی بیش از 24 هزار و 468 تن گندم خبرداد.

گنجعلی افزود: همچنین بیش از 791 تن کلزا به ارزش 36 میلیارد و863 میلیون ریال از کلزاکران استان خریداری شده است.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان تعداد محموله های تحویلی  گندم وکلزا به مراکز خرید را به ترتیب 3861 محموله ی گندم و 225 محموله ی کلزا اعلام کرد.


پایان خرید تضمینی کلزا در غرب استان کرمانشاه

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان کرمانشاه ضمن اعلام پایان خریدتضمینی کلزا درغرب استان کرمانشاه گفت:درسال جاری بیش از 300 تن دانه ی روغنی کلزا در  شهرستان های قصر شیرین و سرپل ذهاب خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی غله وخدمات بازرگانی استان کرمانشاه؛ ماشالله ارویسی ضمن اعلام رشد 75 درصدی خرید تضمینی کلزا درشهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: درخرید تضمینی سال‌جاری بیش از300 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این 2 شهرستان خریداری شده است.

ارویسی مقدار خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را از ابتدای فصل برداشت  تا کنون 361 تن اعلام کرد و افزود : این مقدار دانه روغنی کلزا به ارزش 1میلیارد و 607 میلیون تومان از کشاورزان سه شهرستان قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری و به کارخانه ی روغن کشی استان ارسال شده است.

وی از پرداخت بیش از 1 میلیارد و 215 میلیون تومان از مطالبات کلزاکاران خبر داد.

ارویسی افزود: با توجه به تنوع آب و هوایی استان ظرف چند روز آینده برداشت دانه ی روغنی کلزا درمناطق معتدل استان آغاز می شود.

وی پایان خرید تضمینی کلزا را اواخر مردادماه اعلام کرد.


تحویل 4143 محموله از گندمکاران استان تهران

از شروع عملیات خرید تضمینی گندم در استان تهران تاکنون بیش از 43 هزار و 171 تن گندم دراین  استان خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی غله وخدمات بازرگانی استان تهران؛ عباس ارشدی از ادامه ی روند عملیات خرید تضمینی گندم در استان تهران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 44 هزار و 790 تن گندم از گندمکاران استان تهران خریداری شده است.

ارشدی تعداد مراکز خرید گندم را 11 مرکز خرید و تعداد محموله های تحویلی را 4143محموله اعلام کرد.

وی گفت: ارزش ریالی 4143 محموله ی تحویلی از کشاورزان بالغ بر 1162 میلیارد ریال است.

عباس ارشدی، مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان تهران درادامه  از بازدید دکترصالحی، معاون نواوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر کریمی، رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار ( زنحیره گندم ، آرد و نان)  از آکادمی نان و نان ماشینی آذری خبر داد و گفت: دکتر صالحی در این بازدید ضمن ابراز خوشنودی از پیشرفت مراحل کار و آمادگی جهت راه اندازی این واحد در خصوص اجرای شیوه های فن آوری نیز مطالبی را عنوان کرد.

١٣:٠٤ سه شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٩


 افزایش کیفیت آرد و نان استان مرکزی/ خرید تضمینی 15 هزارو 471تن گندم در شهرستان ساوه


کیفیت آرد و نان استان مرکزی به طورچشمگیری افزایش یافته و موجب رضایت مندی نانوایان ومردم استان شده است.

به گزارش روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی؛ غلامرضا ملکی گفت:باتوجه به اقدامات استان نسبت به اختلاط بهینه‌ی گندم تولید استان با گندم وارداتی که از سطح کیفیت بالاتری برخوردار است، کیفت آرد و نان تولیدی استان افزایش یافته است.

ملکی با اشاره به اینکه مقدار تولید گندم استان مرکزی حدود 2 برابر نیاز سالیانه استان است بطوریکه که بخشی از گندم این استان به دیگر استان ها ارسال می شود افزود: درخواست استان برای دریافت گندم از خارج استان تنها به منظور اختلاط و افزایش کیفیت آرد و نان تولیدی استان است که این استان به لطف همکاران و در راس آنها مدیریت عالی شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به ورود گندم با کیفیت  اقدام کرده است.

وی مقدار ارسال گندم کیفی به استان را در سه ماهه ی نخست سال 99 نسبت به سال گذشته بیش از 2/5 برابر دانست وگفت: این اقدام نوید بخش افزایش بیشتر کیفیت آرد ونان در ماههای آتی است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی همچنین به مقدار خرید تضمینی گندم درسالجاری اشاره کرد و گفت: از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون 15 هزار و 471 تن گندم در شهرستان ساوه خریداری شده است و خرید تضمینی گندم در سایر نقاط استان از ابتدای تیر ماه آغاز می شود.



افزایش واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار به بیش از یک میلیون تن/حمل یکسره به مقاصد


بندر شهید بهشتی چابهار در ماه‌های گذشته از جمله بنادر مهم در واردات و ترخیص کالاهای اساسی بوده است و بر اساس آخرین آمارها میزان تخلیه کالاهای اساسی در این بندر به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران به نقل از شاتا، وزارت صنعت، معدن و تجارت تخلیه ۵۰ درصد از کالاهای وارداتی خرید دولتی را که توسط دو مباشر دولتی یعنی "شرکت بازرگانی دولتی ایران" و "پشتیبانی امور دام" انجام می‌شود،  به این بندر منتقل کرده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردات در این راستا انجام و به مبادی انبارش و نگهداری کالا در سطح کشور ارسال شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه بندر چابهار و ایجاد زیرساخت های بهینه برای تسهیل و تسریع صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا اقدامات مهمی از جمله تشکیل شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار با عضویت تمامی دستگاه‌های متولی به منظور وحدت رویه و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

فراهم شدن امکان ترانزیت بخش عظیمی از کالاها به ویژه غلات توسط کشورهای منطقه از جمله هندوستان به مقصد کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه، آماده سازی و تجهیز انبارهای طریق القدس با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن (250 هزار تن مسقف و مابقی روباز) و فراهم کردن امکان صادرات کانی‌های معدنی که تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن به کشورهای هدف صادر شده است؛ از دیگر خدمات بندری چابهار در این مدت به شمار می آید.

پیگیری جهت ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر انبارش، سردخانه، ایجاد سیلوی غلات، مخازن نگهداری روغن وارداتی و ایجاد خط کشتیرانی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بندر حال انجام است.

با افزایش ۵۴ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در این مدت واردات کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر افزایش یافته است.

امسال واردات کالاهای اساسی در این بندر رشد چشمگیری یافته و در ۲ ماه اول، ۵۴۱ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده و رشد ۱۸۸ درصدی تخلیه کالاهای غیرنفتی در بندر چابهار به ثبت رسیده است

از مجموعه کالاهای اساسی که امسال وارد این بندر شده ۲۶۴ هزار تن به صورت حمل یکسره به مقاصد انبارش و نگهداری کالا در سیستان و بلوچستان ارسال شده است.



 رئیس جمهور: تاکنون 3 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است


رئیس جمهور با بیان این‌که مسأله تأمین مواد غذایی در شرایط کرونا در سطح جهان، موضوعی بسیار مهم است، گفت: تاکنون ۳ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و  امسال هم در گندم خودکفا خواهیم بود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه پیش‌بینی ها این‌طور بود که به‌واسطه تحریم سخت و فشارهای فراوانی که در سال ۹۷ بود،  در سال ۹۸ شرایط بحرانی‌تر و سخت‌تری داشته باشیم، گفت: خوشبختانه با مدیریت انجام شده، مجاهدت مردم و همه مسئولین، همراهی سه قوه و همه ارکان کشور و بویژه هدایت‌های مقام معظم رهبری، آمار و ارقام اقتصادی نشان می‌دهد دشمنان در توطئه بزرگی که علیه کشور طراحی کردند تا مردم و اقتصاد ایران را به زانو در بیاورند، ناموفق بودند.

دکتر روحانی ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی، در بخش کشاروزی و صنعت شرایط نسبتاً خوبی داشتیم و رشد این دو بخش، رشد اقتصادی سال ۹۸  کشور بدون نفت را مثبت ۱.۱ کرده است و این جزو افتخارات اقتصادی همه کشاورزان، کارگران، صنعتگران و مدیران، کارگزاران و همه نهادهای غیردولتی و آنهایی است که در زمینه اقتصاد کشور تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه  سال گذشته در بخش کشاورزی در همه فصل‌ها، شرایط مثبت بوده است و مجموعاً این بخش ۸.۸  درصد رشد داشته است، گفت کشاورزی در سال هایی که با افت قیمت فروش نفت مواجه بودیم کمک فراوانی به اقتصاد دولت کرد و در  سال ۹۸ نیز موجب رشد مثبت اقتصادی شده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در بخش صنعت هم  سال گذشته در مجموع ۲.۳ درصد رشد مثبت داشته ایم، افزود:  تحریم ها در بخش نفت، تأثیر شدیدی گذاشته است اما در بخش‌های مختلف دیگر ناموفق بوده و این در حالی است که آنها می‌خواستند همه اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش صنعت هم آمار و ارقام نشان از رشد مثبت دارد، خاطرنشان کرد:  در بخش خودرو ۱۸ درصد افزایش تولید داریم و بر اساس اعلام سرپرست وزارت صمت در هفته‌های آینده ۴۵ هزار خودرویی که به علت نقایصی در پارکینگ بوده، همه فعال شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد؛ این نشان می دهد که برغم توطئه دشمنان؛ شاهد نشاط و فعالیت اقتصادی در همه بخش های کشور هستیم.

وی به اوضاع خوب بازار سرمایه در ماه های اخیر اشاره و اظهار کرد:  باید سهام جدید در این بازار عرضه شود و برای این کار همه بخش‌های دولتی باید فعالیت کرده و سهام‌شان را به بازار عرضه کنند؛ این در حالی است که بر اساس اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از طریق برخی از شرکت‌های شستا در هفته‌های آتی ۲ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه در بورس خواهند داشت و این مسأله مهمی است؛ این عرضه اولیه بازار سرمایه را مستحکم می‌کند و نمی‌گذارد حبابی وارد این بازار شود.



تجهیز و راه اندازی 6 مرکز خرید تضمینی کلزا در خراسان شمالی


خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا با تجهیز و راه اندازی 6 مرکز خرید در استان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی غله وخدمات بازرگانی استان خراسان شمالی؛ سیدجلال موسوی ازآغاز خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت: تعداد 6 مرکز خرید تضمینی در سطح استان آماده‌ی دریافت محصول از کشاورزان هستند.

موسوی اظهارکرد: مراکز خرید با توجه به  پراکنش سطح زیر کشت کلزا در استان مجهز و راه اندازی شده است.

وی  افزود: انبار امند و پیش قلعه در شهرستان مانه و سملقان به عنوان اولین مرکز خرید تضمینی آماده دریافت محصول از کلزاکران استان هستند و دیگر مراکز خرید نیز با توجه به آغاز برداشت محصول در روزهای آتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

موسوی با اشاره به اینکه امسال نرخ خریدتضمینی هرکیلوگرم کلزا با 35 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه‌ی خرید تضمینی سال گذشته 46,602ریال اعلام شده است گفت: این نرخ به تناسب میزان پاکی محصول تحویلی می تواند افزایش یا  کاهش یابد.

وی درادامه از پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر خرید تضمینی بیش از 4500 تن کلزا درسطح استان خبر داد و افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته تنها محصول کشاورزانی که به ثبت مشخصات لازم در سامانه‌ی پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کرده اند تحویل گرفته می شود.







پیش بینی خرید تضمینی 20 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان سلسله در استان لرستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان با اشاره به نزدیکی آغاز خرید تضمینی گندم درشهرستان سلسله‌ی استان لرستان برایجاد امکانات و شرایط مناسب  برای تحویل گندم از کشاورزان این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی غله وخدمات بازرگانی استان لرستان؛حجت بیرانوند درجلسه ای که به منظور هماهنگی مسئولین ذیربط برای خریدتضمینی گندم شهرستان سلسله درسالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: باید از تمامی  ظرفیت های موجود شهرستان برای خریدتضمینی گندم کشاورزان بهره برد.

بیرانوند دراین جلسه برلزوم ایجاد امکانات وشرایط مناسب برای تحویل گندم از کشاورزان شهرستان تاکید کرد و افزود: محصول کشاورزان باید در زمان مناسب خریداری و بهای آن نیز به موقع پرداخت شود.

وی افزود: همچنین باید هماهنگی های لازم برای ارسال گندم های تحویلی به مراکزذخیره سازی استاندارد صورت گیرد.

در پایان جلسه باتوجه به پیش‌بینی های صورت گرفته درخصوص خریدتضمینی 20 هزار تن گندم و 2 هزار تن کلزا درشهرستان سلسله، سایر اعضای حاضر درجلسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوع جلسه مطرح کردند.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید