چرا کارها را کِش می دهیم!
‎ حتماً قانون پارکینسون را در مدیریت شنیده‌اید که می گوید:‌ کار به اندازه زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است، طول می‌کشد.

‎ یعنی اگرانجام یک پروژه یک هفته وقت لازم داشته باشد و شما برای انجام آن پروژه دو هفته وقت در نظر بگیرید، آن پروژه به اندازه همان دو هفته کش می آید و طول می کشد و هیچگاه، یک هفته ای (که زمان واقعی آن است) اتمام نمی یابد و به اندازه ی دو هفته برایش وقت صرف می شود.

‎ یکی از دلایلی که می توان برای اینکار بیان کرد این است که معمولا انجام زودتر کار پاداشی ندارد، ولی ممکن است باعث شود تا مسئولیت دیگری به فرد داده شود. همچنین با کش دادن کار فشار کاری کمتری هم به فرد وارد می شود.

‎   راه حل:

‎1   برای رهایی از اثرات منفی این قانون اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقت زیادی در مدت زمان فعالیتها به خرج دهید و حتما فعالیتها را به قسمتهای کوچکتری بشکنید و برای آن اجزا، زمان مناسب اختصاص دهید سپس آن اجزا را تحت کنترل بگیرید.

‎2   کار دیگر این است که مدیریت زمان را به کارکنانتان بیاموزید و بر اهمیت این مدیریت زمان در اجرای فعالیتها بسیار تاکید کنید و هیچ کار و فعالیتی را بدون زمانبندی مناسب و مدیریت زمان در آن، نپذیرید.

‎3   افراد و یا گروه هایی را که فعالیت های محوله را زودتر از موعد مقرر انجام می دهند، تشویق کنید
0
جستجو در سایت
تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید