با این ۱۰ ترفند طلایی چهره وب‌سایت‌تان را زیبا کنید
دیپروتد با این ۱۰ ترفند طلایی چهره وب‌سایت‌تان را زیبا کنیددیپروتد با این ۱۰ ترفند طلایی چهره وب‌سایت‌تان را زیبا کنید
طراحی وب‎سایت از جمله مهارتهایی است که جزئیات و ریزه‌کاری‎های زیادی در آن نهفته است. شما باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید نیاز بازدیدکنندگان و مشتریان خود را برآورده سازید و در عین حال باید طراحی خود را به گونه‎ای انجام دهید که با ضوابط موتورهای جستجو نیز سازگار باشد. این به این معنا است که شما باید بدانید چگونه و به چه میزان می‎توانید از منابع ارزشمند رایگان عکس‎های موجود در اینترنت استفاده کنید، چگونه منوها و صفحات خود را طراحی و جاگذاری کنید و به چه شکل از پس زمینه صفحات استفاده کنید.

 به معنای واقعی کلمه صدها نکته ریز و درشت گوناگون وجود دارد که شما برای افزایش سطح کیفی طراحی وب‎سایت خود باید به آن توجه کنید. در ادامه ده روش را بررسی خواهیم کرد که به کمک آنها می‎توانید وضعیت طراحی وب‎سایت خود را بهبود بخشید.

 به سمت طراحی تعاملی حرکت کنید
آیا می‎دانستید که 31 درصد ترافیک 10 وب‎سایت برتر دنیا از طریق دستگاه‎های موبایل فراهم می‎شود؟ این آمار رقم قابل توجه‎ای را نشان می‎دهد که هر روز به میزان آن افزوده می‎شود. اگر وب‎سایت شما برای نمایش در موبایل آماده نباشد، برای حفظ بازدیدکنندگان صفحات خود با مشکل مواجه خواهید شد. طراحی تعاملی به این معنا است که سایت شما برای نمایش در همه نوع دستگاه و صفحه نمایشی آماده خواهد بود.
 یک طرح ساده را انتخاب کنید
هر چه طراحی یک وب‎سایت ساده‎تر و مینیمالیستی باشد، جذابیت و کارایی آن بیشتر می‎شود. چند سال قبل، طراحی وب‎سایت‎ها شلوغ و پیچیده بود. اما امروز، اوضاع تغییر کرده است. یک طراحی ساده و یکنواخت مخاطب را از سردرگمی‎ نجات داده و او را بیشتر جذب می‎کند. به همین دلیل است که برندهای بزرگ در حال تغییر به این شیوه هستند.

مخاطبین خود را با محصولات و یا محتوای ارزشمند خود جذب کنید نه با زرق و برق‎های به کار گرفته شده در ظاهر وب‎سایت. از این گذشته، استفاده از گرافیک‎های فانتزی تنها سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش می‎دهد.

از عکس‎های معمول و متداول در حد اعتدال استفاده کنید
از عکس‎های معمولی و متداول برای انجام خیلی از کارها می‎توان استفاده کرد. منابع متعددی وجود دارند که شما می‎توانید به رایگان این عکس‎ها را از طریق آنها به دست آورید. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که بعضی اوقات صرف هزینه برای استفاده از عکس‎های حرفه‎ای و منحصر به فرد نتایج بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت. مردم تفاوت را به خوبی تشخیص می‎دهند.

 دستیابی به اطلاعات را تا حد ممکن ساده کنید
مصرف کنندگانی که به سایت شما مراجعه می‎کنند باید بتوانند ظرف کمتر از چند ثانیه به تمام صفحات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. برای این که لینک‎ها و صفحات بتوانند از اعتبار کافی برخوردار باشند، بازدیدکننده باید بتواند بدون هیچ زحمتی به هر چیزی که می‎خواهد دسترسی داشته باشد. آنها را با گزینه‎های مختلف سردرگم نکنید. صفحاتی که از اهمیت کمتری برخوردارند را به زیرمنوها متصل کنید.

نحوه برقراری تماس را تا حد ممکن ساده کنید
بعضی اوقات غیر قابل باور است که نحوه پیدا کردن اطلاعات تماس و برقراری ارتباط با مالک یک وب‎سایت چقدر مشکل است. اطلاعات تماس با شما باید در اکثر صفحات به شیوه‎هایی مثل منوهای کناری یا پایین صفحه در دسترس بازدیدکنندگان باشد. اگر نحوه ارتباط خود با مخاطبین را سخت کنید، به طور بالقوه 95 درصد موفقیت خود را از دست خواهید داد.

از دست خوراک‎های رسانه‎های اجتماعی خلاص شوید
رسانه‎های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند، اما مقصود اصلی از استفاده آنها رساندن ترافیک بیشتر به وب‎سایت شما است. شما نباید با قرار دادن خوراک‎های (feeds) رسانه‎های اجتماعی حواس بازدید کننده را از سایت خود پرت کنید. با این کار همان میزان ترافیک بیشتری را که به سختی به دست آورده‎اید دوباره برمی‎گردانید.

 بنرهای قابل کلیک کردن
همیشه سعی کنید امکان بازگشت به صفحه اصلی (homepage) به راحتی قابل انجام باشد. بنر یا لوگوی شما باید قابل کلیک کردن بوده و به صفحه اصلی لینک شده باشد. با این کار بازدیدکننده هر کجا که باشد می‎تواند به راحتی به صفحه اصلی بازگردد. در حال حاضر خیلی از وب‎سایت‎ها این کار را انجام می‎دهند و لوگو یا بنر قابل کلیک به صفحه اصلی به یک استاندارد تبدیل شده است. هر چه امکان دسترسی به صفحات بخصوص صفحه اصلی راحت‎تر باشد شانس نگه داشتن بازدیدکننده در سایت نیز بیشتر می‎شود.

کاری کنید تمام صفحات مثل صفحه اصلی جذاب به نظر برسند
این موضوع مهمی‎ است چرا که اغلب مردم بیشتر تمرکز خود را روی صفحه اصلی نگه می‎دارند و باقی سایت را نادیده می‎گیرند. به هر صفحه به عنوان فرصتی نگاه کنید که می‎تواند بازدیدکنندگان را جذب کرده و بیشتر در سایت نگه دارد. فرض کنید همه صفحات همان اهمیت صفحه اصلی را دارند و می‎توانند به جذب مخاطب یا قابلیت معرفی و فروش محصولات تبدیل شوند. انجام چنین قابلیتی آن هم در سال 2016 امری پیشگیری ناپذیر است.

 بیشتر روی نیمه بالای صفحه تمرکز کنید
بعضی از مدیران وب‎سایت از این موضوع شکایت دارند که چرا نمی‎توانند به اندازه کافی مخاطبین را جذب وب‎سایت کنند. با یک نگاه شما متوجه خواهید شد که تمام اطلاعات مهم در نیمه پایینی صفحه قرار دارد. به محض این که کسی وارد یک صفحه می‎شود. تمام چیزی که او در نگاه اول مشاهده خواهد کرد در نیمه بالایی صفحه قرار دارد، بنابراین شما باید مطالب پر اهمیت را در بالای صفحه قرار دهید. هر چیزی که در نیمه پایین صفحه قرار می‎گیرد باید مطالب تکمیلی باشد.

به طور منظم طراحی وب خود را بازنگری کنید
روند طراحی وب‎سایت دائما در حال تغییر است و خواسته مشتریان نیز به همین نسبت تغییر خواهد کرد. مهم است که وب‎سایت خود را هر شش ماه یک بار بازنگری کنید تا متوجه شوید وضعیت فعلی شما چگونه است و مردم چه انتظاراتی دارند. این به این معنا نیست که شما به یک طراحی کاملا تازه نیاز پیدا خواهید کرد. شما این کار را باید به این منظور انجام دهید تا متوجه شوید آیا با انجام یکسری تغییرات کوچک و ساده می‎توان به جذب بیشتر مخاطب کمک کرد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید