ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌
ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌
ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌
در اینجا تلاش شده است به معرفی ایده‌ها و ظرفیت‌هایی بپردازیم که تاکنون آنچنان در ایران مورد توجه قرار نگرفته و در خارج از ایران نمونه‌های شناخته‌شده و پول‌سازی داشته است.
بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی افراد حقیقی برای ارائه، تدریس، معرفی اقدامات، خدمات و گزارش کار خود نیازمند ارائه‌های پاورپوینتی باکیفیتی هستند. درحال حاضر استارتاپ‌های مختلف و معروفی در دنیا با شرکت‌های بزرگی برای تولید پاورپوینت‌های آنها همکاری می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها اگر با کیفیت و قیمت خوبی از طرف شما مواجه شوند، همواره مشتری شما خواهند بود. یکی از این استارتاپ‌‌های معروف در دنیا شرکت 24Slides است که با بانک‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگی کار می‌کند.


بازاری مستقل برای فروش صنایع‌دستی

شاید برای شما پیش آمده باشد که مثل بسیاری از تهرانی‌ها صبح جمعه سری به پاساژ پروانه بزنید. در این بازار بسیاری از هنرمندان هستند که از سیستم توزیع و فروش محصولات فرهنگی شکایت دارند. اگر شما با استارتاپ Etsy آشنا باشید قطعا یکی از طرفداران دست‌سازه‌های هنرمندان هم خواهید بود. این استارتاپ تلاش می‌کند با ایجاد بستر تبلیغاتی و فروش رایگان برای تولیدکنندگان دست‌سازه‌ها فضای فروش پرمخاطبی را برای آنها ایجاد کند. در این وب‌سایت تولیدکنندگان آثار و تولیدات خودشان را به نمایش می‌گذارند و از طریق سیستم توزیع این شرکت، محصولات را به دست مخاطب و خریدار می‌رسانند و این استارتاپ از فروش این محصولات کسب درآمد می‌کند.

با این استارتاپ دیگر دنبال عکاس نگردید

بسیاری از افراد برگزارکننده مراسم، همایش‌ها و حتی جشن‌های خانوادگی بارها برای ثبت لحظات خوش‌شان نیازمند عکاس یا تصویربردار هستند. ایجاد یک استارتاپ برای رفع نیاز این قشر از افراد و معرفی عکاسان آزاد و حرفه‌ای با توجه به سابقه کار آنها می‌تواند نیاز بسیاری از افراد و سازمان‌ها را برطرف کند. همچنین این استارتاپ می‌تواند در عرصه‌های تبلیغاتی هم ورود کرده و از این طریق کسب درآمد کند.

ماشین‌تان را اجاره دهید و پول درآورید

بسیاری از افراد هستند که شاید در طول روز یا هفته به ماشین خود نیاز نداشته باشند و این ماشین در پارکینگ آنها بدون استفاده قرار گرفته باشد. ایجاد یک استارتاپ که بتواند خودروهای شخصی دیگران را از طریق یک ساختار امن و مطمئن اما بی‌دردسر به دیگر افراد اجاره دهد، ایده بسیار پول‌سازی برای صاحبان ماشین و همین‌طور این شرکت خواهد بود. Turo  یک نمونه‌ از این استارتاپ‌های موفق است که تاکنون درآمد بسیار زیادی را از این طریق به دست آورده است.

استارتاپی کاملا مردانه یا حتی زنانه

ایده ایجاد یک استارتاپ که فقط خدمات یا محصولاتی مردانه یا فقط زنانه ارائه می‌دهد به خودی خود شاخک‌های بسیاری را تیز کرده و توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. ایجاد یک مارکت مخصوص مردان یا زنان برای ارائه محصولات یا خدمات در حوزه سلامت می‌تواند یکی از این ایده‌ها باشد. این ایده بر سلامت زنان و خدمات یا سرویس‌های مربوطه موردنیاز آنان متمرکز است. شما می‌توانید عضوی از این ایده الهام‌بخش باشید و تفاوت قابل‌توجهی در جامعه ایجاد کرده و درآمد بالایی کسب کنید.

استارتاپی برای متقاضیان وام

بسیاری از افراد و جوانانی که تاکنون تجربه دریافت وام یا مراحل آن را ندارند، برای استفاده از این خدمات بانک مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند. ایجاد یک استارتاپ در عرصه تایید میزان توانایی بازپرداخت اقساط از طرف متقاضی یا معرفی متقاضی به بهترین و به‌صرفه‌ترین بانک برای دریافت وام، در مدت کوتاهی می‌تواند مخاطبان و حتی حامیان مالی بسیار بزرگی را جذب کند.

استارتاپی برای تحویل محصول فروشندگان مستقل

شرکت‌ها و افراد زیادی وجود دارند که با ایجاد یک صفحه مجازی در اینستاگرام یا یک سایت و جذب مخاطب محصولات خود را به دیگران معرفی می‌کنند و می‌فروشند. اکثر این افراد مستقل به دلیل وجود شرکت‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا و بامیلو توانایی تحویل محصولات به سبک آنها را ندارند و در بسیاری از موارد به مشکلاتی برمی‌خورند. ایجاد یک استارتاپ که خدمات ارسال این شرکت‌های کوچک را انجام دهد به اقتصاد هر دو گروه بسیار کمک خواهد کرد. برای مثال استارتاپ UNBXD در این عرصه فعالیت می‌کند و با بیش از 1200 شرکت تجارت الکترونیک در 40 کشور همکاری دارد.

بازاریاب پورسانتی استارتاپ‌ها شوید

بسیاری از شرکت‌های نوپا و فروشندگان محصولات از نظر هزینه‌های بازاریابی و میزان پورسانت دریافتی نارضایتی‌هایی دارند. ایجاد یک شبکه رقابتی از فعالان بازاریابی پورسانتی و معرفی آنها به شرکت‌های مختلف درآمد بسیاری را به‌وجود خواهد آورد. هزاران نفر در سراسر جهان، ثروت خود را از طریق بازاریابی پورسانتی به دست می‌آورند، در واقع، این یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سریع پول است. کم‌کم و با افزایش میزان یادگیری پیشرفت می‌کنید. این نوع بازاریابی حتی می‌تواند به ایجاد یک شبکه از بازاریاب‌های تلفنی نیز ختم شود.

هر ماه محصولاتی ثابت را به مشتریانی ثابت بفروشید

اگر می‌خواهید بازار محلی خود را در دست بگیرید، این مورد می‌تواند یکی از بهترین کسب‌وکارها برای شما باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا شرکت‌های استارتاپی محلی بسیاری وجود دارند که با دریافت سفارش از مشتری اول هر ماه محصولات ثابتی را که مشتری در آن ماه مصرف می‌کند به قیمت بسیار مقرون به صرفه به آنها تحویل می‌دهد. ایجاد چنین شبکه‌هایی در هر استان یا شهر یکی از نیازهای سال‌های آینده ایرانی‌ها خواهد بود. در این مدل اگر بتوانید محصولات یا خدماتی مقرون به صرفه ارائه دهید، می‌توانید کسب وکار پرسودی داشته باشید.

مدرسان آنلاین را کنار خود جمع کنید

تقاضا برای مربیان زیاد است؛ چه مربی اینترنتی و چه مربی غیراینترنتی. سایت‌هایی مانند Tutor.com و TutorVista نمونه‌های معروفی از این نوع استارتاپ هستند که مربیان بسیاری را در خود معرفی کرده‌اند تا با استفاده از معرفی آنها به خدمات‌گیرندگان کسب درآمد کنند. دانشجویان و دانش‌آموزان همیشه تمایل دارند برای دستیابی به سمینارهای اینترنتی و کلاس‌های آموزشی پول خرج کنند. برای استفاده از خدمات کلاس آنلاین می‌توانید از شرکتی ایرانی همچون Skyroom کمک بگیرید.

علاقه‌مندان به سفر را رها نکنید

بسیاری از مردم در ایران همواره برای کسب اطلاع از مقصد بعدی سفرشان به سراغ دوستان و آشنایان می‌روند اما ایجاد یک شبکه بزرگ و منسجم از علاقه‌مندان به سفر در ایران یکی از حوزه‌هایی است که سال‌ها به آن توجه نشده و هنوز کسی نتوانسته شبکه‌ای باارزش در این عرصه ایجاد کند. شاید شما بتوانید با ایجاد یک استارتاپ و یک شبکه اجتماعی پرقدرت در این عرصه به حوزه گردشگری در ایران کمک کنید؛ چراکه به‌طور کلی حوزه گردشگری از درآمدزا‌ترین حوزه‌ها در ایران و جهان است. برای مثال استارتاپ TRIPOTO در سال 2014 میلادی تاسیس شد. این پلتفرم مانند یک شبکه اجتماعی بوده که حاوی اطلاعات و توصیه‌های کاربران برای مسافرت است. به علاوه کاربران می‌توانند سفرنامه‌های خود را ذخیره می‌کنند.

شبکه‌ای از صادرکنندگان ایجاد کنید

شاید شما محصول کوچکی را تولید می‌کنید که برای بازارهای جهانی هم جذابیت دارد اما این توانایی یا ارتباط را ندارید که بتوانید محصولات خود را در خارج از ایران نیز به فروش برسانید. تاسیس یک استارتاپ که بتواند مجموعه‌ای از متخصصان حوزه صادرات را در کنار هم جمع کند و به تولیدکنندگان خدماتی که از نظر صنعتی در تعداد زیاد و گسترده نیستند این کمک را کند که محصولات خود را در خارج از ایران به فروش برسانند یکی از حلقه‌های مفقوده در کسب‌وکارهای کوچک ایران است. این ایده به ارزآوری بیشتر و افزایش صادرات ایرانی و ایجاد اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید