سرویس های گوگل (بلاگ سرچ)
۱ـ بلاگ سرچ یا جستجوی وبلاگ چیست؟
بلاگ سرچ یک تکنولوژی جستجوی گوگل است که روی وبلاگ ها تمرکز دارد. گوگل شدیدا به پدیده ی انتشار مطالب افراد به صورت شخصی که با وبلاگ نویسی نمود پیدا کرد،  اعتقاد دارد. و امیدواریم که جستجوی گوگل برای جستجوی موثرتر در دنیای وبلاگ به کاربران ما کمک کند. و حتی شاید باعث بشود خیلیها به این انقلاب بپیوندند. جستجوی وبلاگ این امکان را به شما میدهد که بفهمید  مردم در مورد موضوع مورد نظر  شما چه می گویند خواه آن موضوع خلاصه های هری پاتر باشد، تفاسیر سیاسی باشد، دستور پخت سالاد تابستانی باشد یا هر چیز دیگری.
نتایجی که برای شما به دست می آید فقط شامل وبلاگ های بلاگر نمیشود بلکه همه ی وبلاگ ها را در بر میگیرد. لیست وبلاگهای ما مرتبا آپدیت میشود. درنتیجه شما همیشه نتایج دقیق و به روزتری خواهید گرفت. و نه تنها وبلاگ های انگلیسی بلکه هر وبلاگی که به هر زبانی نوشته میشود را می توانید سرچ کنید.
۲- چگونه از بلاگ سرچ استفاده کنم؟
فقط کلمه ای که می خواهید سرچ کنید را در کادر متن بنویسید و گزینه ی سرچ را کلیک کنید. این تمام کاری است که باید انجام دهید.
اگرمی خواهید سرچ کنترل شده تری داشته باشید، لینک جست و جوی پیشرفته را که سمت راست کلید سرچ است، کلیک کنید.  در آنجا گزینه هایی را برای مشخص کردن عنوان، نویسنده، زبان و … خواهید دید. وقتی نتایج جستجویتان را میگیرید، لینک فرعی ای را در بالای صفح خواهید دید که به شما این امکان را میدهد که به صفحه دیگری بروید که نتایجی را نشان میدهد که یا خیلی به موضوع مرتبط هستند و یا اخیرا  منتشر شده اند.
۳-  قسمت های کناری سمت چپ بلاگ سرچ چه هستند؟
لینک های سمت چپ این امکان را به شما میدهند که  در سیستم جستجوی وبلگ های گوگل بر اساس موضوع بگردید. به عنوان مثال با کلیک کردن روی لینک تکنولوژی شما نوشته های داغ در دنیای تک را خواهید دید.
۴- بلاگ سرچ چه وبلاگهایی را شامل میشود؟
هدف بلاگ سرچ این است که هر وبلاگی که یک فید سایت (RSS  یا  Atom) را منتشر می کند، در بر بگیرد. این فقط شامل وبلاگهای سرویس بلاگر یا وبلاگهای سرویسهای دیگر نمیشود.
۵- شما چگونه پستهای وبلاگ را از صفحه ی اصلی انتخاب می کنید؟
بلاگ سرچ برای تعیین کردن  نوشته های محبوب تر در محیط وبلاگ از یک سری الگوریتم ها استفاده میکند. ما فاکتورهایی از قبیل عنوان و محتوای وبلاگ و همچنین محبوبیت وبلاگ بین جامعه ی وبلاگ نویس را در نظر می گیریم.  بعد ما یک دسته از پستها که خیلی به موضوع نزدیک هستند را نمایش میدهیم. از آنجاییکه  این پروسه کاملا خودکار هست، نمیتوانیم تنظیمات دستی برای صفحه ی اصلی بگذاریم.
۶- چه کار کنم که وبلاگم در لیست ها بی آید؟
اگر وبلاگ شما یک سایت فید با هر فرمتی را منتشر می کند و به صورت اتومات  یک  سرویس آپدیت( مثل سرویس پینگ جستجوی وبلاگ گوگل) را پینگ میکند، ما می توانیم آن را پیدا و لیست بکنیم. درست است که ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک سرویس اتومات پینگ برای وبلاگتان بگذارید ولی شما می توانید به صورت دستی هم  وبلاگتان را ثبت کنید تا در لیست ها گنجانده شود.  ما در فواصل معینی  وبلاگهایی که به صورت دستی اضافه شده اند را رفرش می کنیم. اما دوباره ثبت کردن آن به شما این اطمینان را میدهد که  باز پست های جدید را لیست می کنیم.
۷- چرا پست های قدیمی تر من در لیست نمی آیند؟
از آنجایی که بلاگ سرچ، وبلاگ ها را با سایت فید هایشان لیست می کند، تنها می تواند بخش هایی را شامل بشود که از زمان شروع به کار آن فید برای فهرست کردن وبلاگ مورد نظر، منتشر شده اند.  برای بیشتر وبلاگ ها این زمان حول و حوش سال ۲۰۰۵ میشود. و یا زمانی که وبلاگتان را برای وارد فهرست شدن ثبت کردید. ما داریم کار می کنیم که راههایی را برای در بر گرفتن پستهای قدیمی ترهم  پیدا کنیم.
۸-  اگر نخواهم در لیست باشم چه؟
اگر یک فید سایت را برای وبلاگتان منتشر نکنید، در بلاگ سرچ نخواهد آمد. اما اگر قبلا سایت فیدی که مورد قبول بوده را منتشر  کردید، پست های قدیمی در لیست باقی خواهند ماند ولی پستهای جدید اضافه نمیشوند.
۹- بلاگ سرچ چگونه کار می کند؟
بلاگ سرچ وبلاگ ها را با سایت فیدشان فهرست بندی می کند که مرتبا برای محتوای جدید چک خواهند شد. و این به آن معناست که نتایج بلاگ سرچ برای وبلاگ مورد نظر با محتوای جدید بسیار سریعتر از استاندارد جستجوی وب آپدیت خواهد شد. و همچنین به خاطر اطلاعات سازماندهی شده ی سایت فیدها ، این امکان وجود دارد که  پست های مورد نظرو محدوده های زمانی را با دقت بیشتری پیدا کرد.
۱۰- آیا می توانم برای کل یک وبلاگ  یا پست به خصوص  سرچ کنم؟
شما می توانید برای پیدا کردن یک پست به خصوص یا کل یک وبلاگ از بلاگ سرچ استفاده کنید. نتایج کلی سرچ، لینکهایی برای پست ها هم میدهد. گرچه وقتی وبلاگهایی هستند که به نظر به عبارت سرچ شده شما  خوب جور در می آیند، در یک لیست کوتاه بالای نتایج اصلی جستجو نمایش داده می شوند.
۱۱-  میتوانم در نتایج جستجو عضو بشوم؟
بله در پایین هر صفحه ی نمایش دهنده ی نتایج جستجو چند لینک خواهید دید که ۱۰ تا ۱۰۰ نتیجه ی برتر جستجو از فیدهای RSS و ATOM  نشان میدهد. فقط این لینک ها را از آنجا بردارید و به داخواه خودتان  در خبرخوان ها عضو شوید.وقتی مطالب جدیدی نوشته شوند که با عبارت مورد نظر شما  همخوانی دارند، شما آپدیت ها را دریافت خواهید کرد.
۱۲- چه اپراتورهای جستجویی پشتیبانی میشوند؟
تمام اپراتورهای استاندارد جستجوی گوگل در بلاگ سرچ پشتیبانی میشوند. از جمله:
 لینک ها
سایت ها
عنوان ها
علاوه بر این بلاگ سرچ اپراتورهای جدید خودش را هم ساپورت می کند:
عنوان های داخلی وبلاگ
عنوان های پست ها
نویسندگان پست ها
آدرس وبلاگ
به عنوان مثال یک سرچ مانند: (ماندولین نویسنده ی پست: گراهام) به شما پستهایی در مورد مندولین که توسط آدمهایی به نام گراهام نوشته شده اند را نشان میدهد. توجه کنید که شما میتوانید از گزینه های جستجوی پیشرفته هم برای رسیدن به این نتایج استفاده کنید.
۱۳- آیا می توانم وبلاگهایی به یک زبان خاص پیدا کنم؟
بله. شما می توانید با استفاده از گزینه های جستجوی پیشرفته، نتایجتان را به یکی از ۳۵ زبان محدود کنید. فقط کادرهای کنار زبانهای مورد نظرتان را تیک بزنید. با تنظیمات پیش فرض، نتایج شامل وبلاگهایی که به تمام زبانها نوشته شده اند، میشود.
۱۴- آیا بلاگ سرچ سیستم فیلتر جستجوی ایمن را هم پشتیبانی می کند؟
بله. درست مثل جستجوی وب گوگل، جستجوی ایمن می تواند برای فیلتر کردن سایهای مستهجن استفاده بشود.
۱۵- چگونه می توانم اسپم ها رادر لیست بلاگ سرچ گزارش بدهم؟
ما دائما داریم کار می کنیم تا کیفیت نتایج جستجو را بالا ببریم. اگر شما وبلاگ به خصوصی را در لیست ما پیدا کردید که به نظرتان  اسپم هست، خوشحال می شویم به ما اطلاع بدهید.
بهترین راه برای اصلاع دادن به ما، ثبت کردن گزارش اسپم در اینجاست. گزارش های اسپم مستقیما به مهندسان ما تحویل داده می شوند. و برای پیدا کردن راه حل های متناسب برای مبارزه با اسپم مورد استفاده قرار می گیرند. ما از همکاری شما برای حفظ کیفیت نتایج جستجویمان قدر دانی می کنیم.
۱۶- تخلفات کپی رایت را چگونه گزارش بدهم؟
اگر شما دارنده ی یک حق تالیف هستید، و می خواهید یک وبلاگ را که بدون اجازه از مطالب شما استفاده می کند،  گزارش بدهید، لطفا گزارشتان را اینجا ثبت کنید.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید