پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی
پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی
محققان از فناوری هوش مصنوعی برای فراوری پیتزا های هیجان انگیز در حجم زیاد بهره گرفتند.
پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار به محض ورود به یک شرکت استارتاپی در سیاتل، رایحه پیتزا در اتاق بزرگی که در آن تکنولوژی و مواد غذایی همسو می شوند، به مشام می رسد.

در مرکز تحقیقات آزمایشگاهی این شرکت، خط مونتاژ اتوماتیکی راه اندازی شده که از یک تسمه نقاله بر روی پایه فلزی تشکیل شده است. یک کارگر، خمیر 16 اینچی از پیش ساخته پیتزا را در اولین قالب قرار می دهد و فرمی از هوش مصنوعی (AI) که یادگیری عمیق نامیده می گردد با استفاده از فرمول های بیشمار ریاضی، پردازش و ارزیابی اندازه، ابعاد و قرار دریافت پیتزا بر روی کمربند و تنظیم نور برای آن واحد را انجام می دهد تا با ضبط تصویر توسط یک دوربین، بتوان آن را در کامپیوتر به درستی مشاهده کرد.

پیتزاها در یک سری از قالب ها قرار می گیرند و یک شلنگ کوچک به طور مساوی سس گوجه فرنگی را روی خمیرها می ریزد ، سپس یک سینی پنیر را روی آنها پخش می نماید و به دنبال آن ژامبون به محتویات قبلی افزوده می گردد. پیتزا سفر خود را به وسیله این خط مونتاژ اتوماتیک، در مدت زمان کمی در حدود یک دقیقه انجام می دهد. محصول نهایی این خط فراوری هوشمندهنگام بیرون آمدن از اجاق، پیتزاهای شگفت انگیز با پنیرطلایی است که می درخشد.

از لوله های مصنوعی تا رگ های خونی زنده

این شرکت اخیراً از نمونه اولیه این محصول رونمایی نموده است و آن را اولین پلت فرم مونتاژ اتوماتیک تمام منظوره می نامد که برای خدمات صنایع غذایی طراحی شده است خط مونتاژ این شرکت می تواند تا 300 پیتزای 12 اینچی یا 180پیتزای 18 اینچی را در هر ساعت فراوری کند و این سیستم اتوماتیک احتیاج رستوران هایی را که سفارش های زیادی در طول دارند را مرتفع می نماید.

در حالی که سیستم فعلی به عنوان نمونه اولیه ای و برای آزمایش میدانی مورد استفاده قرارمی گیرد، این شرکت انتظار دارد که سال آینده نسخه فراوریی خود را ارائه دهد.

به گفته ایده پردازان این طرح، فرآیند مونتاژ مواد غذایی به کار رفته در پخت پیتزا آن هم با حفظ کیفیت مطلوب کار سخت و خسته کننده ای است و دلیل کاربرد هوش مصنوعی در این فرآیند هم همین است زیرا ارائه محصول ثابت و باکیفیتی موجب افزایش تقاضا برای محصول می گردد.

سیستم اتوماتیک این ایده فقط به یک کارگر احتیاج دارد تا خمیر را درون خط مونتاژ قرار دهد و این سیستم در رستوران هایی که به مقدار زیادی از مواد غذایی در مدت زمان کمی احتیاج دارند، کاربردی است. مشتریان ایده این شرکت استارتاپی اغلب رستوران هایی هستند که با کمبود کارمند روبرو هستند و این خود استرس زیادی در آشپزخانه این رستوران ها ایجاد می نماید.

به گفته چارلز چومان، معاون فروش شرکت تحقیقاتی CHD Expert محدودیت های مهاجرت اعمال شده توسط دولت ترامپ باعث ایجاد کمبود نیروی کار گسترده در صنایع غذایی به ویژه در ایالت هایی مانند کالیفرنیا و تگزاس شده است. علاوه بر این ، اگرچه اتوماسیون مونتاژ پیتزا در سالهای اخیر رایج تر شده است، اما صنعت مواد غذایی با تحویل آنلاین غذا، هوش مصنوعی و روباتیک مختل می گردد.

وی گفت: این شرکت استارتاپی می خواهد خط فراوری پیتزای خود را کامل کند و در آینده میخواهد با استفاده از پلت فرم خود، فراوری سالاد و غذاهای مکزیکی را توسعه دهد.

به گفته چومان شرکت دیگری هم میخواهد روبات های پیتزا ساز را در قسمت عقب وسایل نقلیه قرار دهد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید