هر سال ، سال نو اما کو عادت های نو
دوستی داشتم که روزی 15 ساعت کار میکرد . در دو شیفت و وقت سر خاراندن نداشت ، همیشه به حالش غبطه میخوردم که چرا من نمیتوانم مثل او تلاش کنم .
با تمام این سختکوشی هایش یک سوال مهم برای من شده بود که چرا با این همه تکاپو و کار و تلاش آنچنان توفیقی در زندگی اش به دست نیاورده و از همه جالب تر با داشتن دو شغل و داشتن تعداد زیادی سرگرمی روحیه چندان خوبی ندارد
وقتی که به نتایج تمام تلاش هایش نگاه کردم دیدم که او دست به کارهایی میزند و تلاش هایی را انجام میدهد که در حقیقت هیچ اثری در زندگی اش نمیگذارند .
جالب تر از آن ، نه تنها او ، بلکه با جمعیت زیادی از انسان هایی زندگی میکنم که سخت تلاش می کنند ، اما دریغ از موفقیت و شادمانی .
آنجا متوجه سه نکته مهم شدم

  اول اینکه سخت کار کردن و ساعت های زیادی کار کردن هیچ ارتباطی به موفقیت و رضایت از زندگی ندارد .

 دوم اینکه دست به هر اقدامی زدن و مشغول هر کاری شدن و فقط صرفا کار کردن ، لزوما موفقیت به همراه ندارد و باید کارهایی انجام داد که نتیجه ی آن در زندگی دیده و لمس شود .

 و سوم ، کار کردن بدون برنامه ریزی به قدری بیهوده به نظر می رسد که مانند یک راننده با سرعت تمام بدون داشتن مقصد حرکت می کنیم و بالاخره یک جایی سوخت تمام شده و با دست خالی مجبور می شویم پیاده شویم ، بدون آنکه هدفی را فتح کرده باشیم .

  نداشتن برنامه ریزی و انگیزه و دست به اقدام های بیهوده زدن و تلاش زیاد بدون نتیجه ، مرا بر آن داشت که بر روی روشی کار کنم تا افرادی که خواهان بهتر شدن زندگیشان هستند یک سبک برنامه ریزی جدید که تمام این موارد را شامل می‌شود را داشته باشند و استفاده کنند .
با بررسی ها و تحقیقات زیادی که بر روی انواع روش های برنامه ریزی ابداع شده تا به امروز داشتم ، روشی که به تلاش های ما جهت مثبت اصولی دهد ، نیافتم و شخصا دست به کار شدم و برای اولین بار متدهایی را کشف کردم که پس از سالها چکش کاری ، نتایج آن را به اختصار به شما می گویم :

 ️در روش برنامه ریزی من فقط کارهای روزانه پوشش داده نمی‌شوند ، بلکه ما با برنامه ریزی روزانه و ادامه دادن آن تا یک هفته و بعد پر کردن نمودارهایی خاص ، اشتباهات را در برنامه هفته آینده به حداقل میرسانیم و این روند را آنقدر ادامه میدهیم تا هفته هایی با حداقل خطا بدست بیاوریم .

 ️برنامه ریزی زمانی موثر است که کارهای صحیح در آن گنجانده شود ، کار صحیح چیست ؟
کاری است که مارا حتی یک سانتی متر هم شده به سمت هدفهای نهایی زندگی مان حرکت دهد .
هدف نهایی ؟ بله - در دفتر برنامه ریزی قسمتی آماده شده است که شما هدفهای اصلی خود را در آن مینویسید . وقتی برنامه ریزی روزانه و هفتگی شما بر اساس هدف های اصلی زندگی شما تنظیم شود ، می توان نام آن را برنامه ریزی درست گذاشت .

 توضیح در مورد برنامه ریزی اصولی زیاد است .
برنامه ریزی نیاز به انگیزه ی بسیار زیادی دارد . به همین دلیل یک قسمت از صفحات دفتر اختصاص به جملاتی دارد که روحیه و توان مارا برای ادامه ی برنامه ریزی و ادامه‌ی تلاشها و کوشش ها بالا می برد .
 این قسمت جملات تاکیدی نام دارد که نه تنها برای هر روز یک جمله خاص آن روز را ، بلکه برای یکسال در حدود 400جمله تاکیدی پیش روی شما قرار داده ام .

 مواردی که بالاتر گفته شد قسمت های مهم برنامه ریزی است که ما را به عادت های جدید و کارهای متناوب لازم برای رسیدن به هدف های اصلی زندگی مان سوق می دهد .

 اما در آخر خبر خوشحال کننده ای را به شما میدهیم که تمام روش های ابداعی من در دفتری با نام دفتر پرواز اجرایی شده که هم اکنون نسخه ی نهایی آن ، یعنی دفتر پرواز 97 آماده ی استفاده ی همه ی پارسی زبانانی است که میخواهند درسال نو ، روش نو و عادت های نو را امتحان کنند و نتایج شگفت انگیزش را در زندگی واقعی تجربه کنند .

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید