تخصصی بررسی لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری ایران

نشست تخصصی بررسی پیش نویس لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری جمهوری اسلامی ایران، با حضور صاحب نظران ارتباطات و روزنامه نگاری، در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش دیپروتد ، این نشست روز دوشنبه 20 فروردین ماه 97 ساعت 16 در محل ساختمان این دفتر واقع در تهران ، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان؛ کوچه دوم ساختمان شماره 11 و با حضور کامبیز نوروزی، حقوقدان، دکتر حسن نمک دوست، روزنامه نگار، دکتر محمد رضا راه چمنی، صاحب امتیاز روزنامه اسرار، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، شهره ماهی صفت، روزنامه نگار و چند استاد دانشگاه و رسانه نگار برگزار خواهد شد.

پیش نویس لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه سال 96 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این پیش نویس لایحه توسط کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده و آماده تصویب نهایی است. انتشار متن کامل این پیش نویس لایحه که شامل 5 فصل و 67 ماده و 13 صفحه است با هدف کسب نظرات روزنامه نگاران و صاحب نظران ارتباطات و رسانه صورت گرفته است.

نخستین بار در سال 1393 پیش نویس این لایحه که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده بود قبل از ارسال به دولت ، انتشار عمومی یافت و در دسترس مردم قرار گرفت. طی این 3 سال نشستها و میزگردهای متعددی در مراکز مطالعاتی برای بحث و بررسی ابعاد مختلف این پیش نویس برگزار شد و صاحب نظران و روزنامه نگاران متعددی از طیفهای مختلف سیاسی کشور در رسانه ها و محافل مختلف در باره آن نظر دادند.

بعد از دریافت این بازخوردها ، اصلاحات لازم در این پیش نویس صورت گرفت و به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال شد و بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت با تاکید بر ضرورت اصلاحاتی به تصویب رسید. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان و آذر 96 با تشکیل نشستهایی با حضور صاحب نظران ارتباطات، نسبت به کسب نظرات اصلاحی برای این لایحه اقدام کرد. متن پیش نویس فعلی لایحه فعلی ماحصل اصلاحات و اعمال پیشنهادات و نظرات صاحب نظران ارتباطات است. نشست فعلی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برای بررسی مجدد این لایحه و تدوین نهایی متن آن برای ارایه به دولت برگزار می شود.

حضور همه علاقمندان به مباحث رسانه و ارتباطات در این نشست آزاد است و صاحب نظران علاوه بر امکان شرکت در نشست مذکور می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در باره این لایحه به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ارسال کنند. متن کامل این لایحه در سایت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به نشانی www.rasaneh.org منتشر شده است.

در ماده یک این لایحه آمده است: به منظور حمایت از آزادی مسئولانه روزنامه نگاران و رسانه ها، آزادی اطلاعات، حق دسترسی همگانی به اطلاعات، ارتقای رعایت موازین اخلاق حرفه ای در فعالیت های رسانه ای،تمهیدات لازم به منظور حمایت از حرفه ای شدن فعالیت روزنامه نگاری در کشور،ارتقای سطح سواد و فعالیتهای رسانه ای، حمایت از حقوق مخاطبان رسانه ها، حمایت از حقوق صنفی، استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه نگاران و نظارت حرفه ای بر عملکرد آنها، سازمان نظام روزنامه نگاری تشکیل می شود.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید