زمینه همکاری ایران و سوئیس برای توسعه استارتاپ‌ها فراهم است
سورنا ستاری:  زمینه همکاری ایران و سوئیس برای توسعه استارتاپ‌ها فراهم است    
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در شرایط فعلی، زمینه توسعه و چرخش استارتاپ ها بین ایران و سوئیس فراهم شده است.
به گزارش دبپروتد به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مورودل آمبروجیو دبیر هیأت دولت سوئیس در امور آموزش تحقیقات و نوآوری دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار زمینه های همکاری دو کشور در حوزه علم و فناوری بررسی شد.
ستاری در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه و چرخش استارتاپ بین دو کشور، گفت: یکی از فرصت های بسیار مناسب برای همکاری ایران با کشور سوئیس می تواند چرخش متخصصین و استارتاپ ها و بهره گیری هر یک از طرفین از این برنامه ها و رویدادها باشد.
وی افزود: ایران آمادگی لازم برای چرخش استارتاپ ها بین دو کشور را دارد و حاضر به همکاری با مراکز تحقیقاتی کشور سوییس است.
به گفته معاون علمی و فناوری، ایران در دنیا به واسطه داشتن تعداد زیاد جوان، شناخته شده است به همین دلیل باید از این ظرفیت بزرگ و خدادادی به صورت درستی بهره بگیرد.
وی بیان کرد: در گذشته نه چندان دور، تکیه ایران به منابع زیرزمینی و نفت و گاز بود، اما با روی کار آمدن دولت روحانی، یک چرخش بزرگ در اقتصاد کشور به وجود آمد و نیروی انسانی و جوانان نقطه اتکای دولت و اقتصاد شدند.
ستاری ادامه داد: با توجه به آمار بالای نیروی انسانی و جوانان کشور، منطقی است که به این خیل عظیم تکیه کنیم وشکوفایی اقتصاد کشورمان را به دست آنها بسپریم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه ایران علاقه مند به توسعه اکوسیستم فناوری است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا به کمک جوانان و دانشجویان کشورمان، اکوسیستم کارآفرینی را با افزایش تعداد پارک ها و مراکز رشد توسعه دهیم و بستر مناسبی برای ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال جوانان ایجاد کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: اکو سیستم کارآفرینی لازم برای توسعه فضای کسب و کار در شرکت های مستقر پارک ها و مراکز رشد فراهم شده است.
چرخش مغزها را جایگزین فرار مغزها کنیم
در ادامه مورودل آمبروجیو دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری نیز با ابراز شگفتی از حضور تعداد بالای ایرانیان فعال در پارک زوریخ( بزرگ ترین و اصلی ترین مرکز و موسسه فناوری کشور سوییس) گفت: از هر ۱۰ نفر تنها ۲ سوئیسی در مرکز تحقیقاتی سوئیس مشغول به فعالیت است و بقیه از دیگر کشورها هستند که این موضوع نشان می دهد کشور سوییس برای همکاری های موثر با دیگر کشورها آمادگی کامل دارد.
وی افزود: ۶۵ درصد دانشجویان دکترای ما اهل سوییس نیستند و این نشان از آمادگی سوییس و فراهم بودن یک پلت فرم موفق برای همکاری با کشورهای دیگر است.
به گفته آمبروجیو، پتانسیل های خوبی برای همکاری های دوجانبه علمی و فناورانه بین دو کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی بیان کرد: دو کشور می توانند همکاری های دانشگاهی خود را توسعه دهند تا به جای فرار مغزها؛ چرخش مغزها ایجاد شود.
دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری ادامه داد: کشور سوییس نیز علاقه مند به همکاری های فناورانه با ایران است، خصوصا در حوزه های اکوسیستم فناوری، استارتاپ ها، انتقال تکنولوژی و چرخش مغزها و متخصصین.
وی تصریح کرد: قطعا همکاری در حوزه استانداردها و دریافت گواهی برندسازی و بازاریابی یکی از مهم ترین و مطرح ترین زمینه های همکاری بین دو کشور می تواند باشد.
آمبروجیو، با اشاره به اینکه ایران یک فرصت منحصر به فرد برای همکاری با سوئیس محسوب می شود، گفت: یکی از تفاوت های ایران با کشورهایی مثل چین و برزیل، این است که می توانید آزادانه با موسسات مختلف برای انجام تحقیقات وارد عمل شوید و از تشریفات مرسوم و دست و پاگیر دولتی آزاد هستید.
وی تعریف شیوه جدید برای آغاز همکاری های دوجانبه بین دو کشور را ضروری خواند و گفت: ما بسیار موافق هستیم که به یک مدل جدید همکاری برسیم و تعاملات سریع تر برقرار و اجرایی شود، به جای آنکه وقت و هزینه های زیادی صرف تهیه تفاهم نامه و اسناد بی فایده کنیم.
دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری با ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور کشورمان به سوییس، گفت: امیدواریم با این سفر، توسعه همکاری های دو جانبه دو کشور هر چه زودتر آغاز شود و شاهد شکوفایی این روابط باشیم.
پتانسیل بالای ایران در حوزه زیست فناوری و دارو
در ادامه این دیدار، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به این اینکه علم و فناوری می تواند یکی از جنبه های تعاملات دو جانبه و همکاری های دو طرفه بین ایران و سوئیس باشد، گفت: بهترین مدل همکاری دو کشور می تواند فراهم کردن بستر و فضای فعالیت در ایران باشد که تا سقف ۷۰ درصد هزینه ها توسط ایران تامین شود.
وی افزود: دومین حالت این است که از توانمندی سوییس در بحث استانداردها و گواهی های بین المللی بهره بگیریم خصوصا در حوزه های پزشکی و دارویی.
به گفته شیخ زین‌الدین، ایران پتانسیل خوبی در حوزه استارتاپ های زیست فناوری و دارویی دارد که اگر گواهی های لازم و استانداردهای ضروری بین المللی را کسب کنند شرایط بهتری برای فعالیت و عرض اندام در دنیا خواهند داشت.
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید