قیمت بیت کوین تا یک میلیون دلار
دیپروتد قیمت بیت کوین تا یک میلیون دلار 
قیمت بیت کوین برای تبدیل شدن به ارز قانونی، باید به یک میلیون دلار برسد

بیت کوین موانع زیادی برای تبدیل شدن به یک ارز قانونی پیش روی خود دارد. یکی از کارشناسان ارزهای رمزپایه معتقد است که قیمت بیت کوین در طول چند سال آینده، باید ۳۰۰ برابر شود تا به عنوان یک پول قانونی محسوب شود. بیت کوین مهم‌ترین ارز مجازی و رمزپایه است که توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در طول یکی دو سال اخیر، قیمت بیت کوین افزایش خیره کننده‌ای داشته است و با وجود سقوط وحشتناک هفته‌های اخیر، همچنان در بازار دوام آورده است

کوچک‌ترین واحد بیت کوین ساتوشی (Satoshi) نام دارد و به نام خالق بیت کوین نام‌گذاری شده است. البته گفته می‌شود این نام واقعی خالق بیت کوین نیست. به هر حال هر ساتوشی معادل ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است. یا به عبارت دیگر هر بیت کوین از ۱۰۰ میلیون ساتوشی تشکیل شده است.

با توجه به آخرین قیمت بیت کوین در بازار هر ساتوشی معادل ۰/۰۰۰۰۳۵۶۸۱۹ دلار ارزش دارد. گندام (Gandham) استدلال می‌کند هر ساتوشی باید هم ارزش یک پنی (penny) قرار بگیرد. به این ترتیب هر بیت کوین معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

گاندام به MarketWatch گفته است:

 این ساتوشی است که مردم برای خریدهای کوچک مثل خرید قهوه می‌توانند از آن استفاده کنند. اما استفاده از بیت کوین برای خرید کالاها و خدمات مانند دلار هنوز امکان‌پذیر نیست؛ زیرا قیمت بیت کوین هنوز به مقیاس اقتصادی مورد نیاز نرسیده است.
 مردم از شمش طلا برای خرید استفاده نمی‌کنند بلکه از جزء کوچکتری از طلا استفاده می‌کنند. استفاده از بیت کوین برای خرید وسایل مختلف مانند استفاده از یک شمش طلا برای خرید غذا و نوشیدنی است.
   
    گندام همچنین گفته است که قیمت بیت کوین در چند سال آینده باید به مرز قیمت یک میلیون دلاری برسد؛ برخی‌ها از هم‌اکنون روی آن شرط بندی کرده‌اند. جان مک‌افی (John McAfee) موسس شرکت آنتی ویروس McAfee می‌گوید:

 ارزش بیت کوین در طول سه سال آینده، به ۵۰۰.۰۰۰ دلار خواهد رسید.
    گاندام می‌گوید که اگر واقعا بیت کوین بخواهد به یک ارز قانونی تبدیل شود، باید به ارزش یک میلیون دلار برسد؛ چرا که مردم تنها جزئی از آن را خرج خواهند کرد و شما تنها وقتی می‌توانید این کار را انجام دهید که آن جزء، ارزش معقولی داشته باشد.

بیت کوین در اوج بحران‌های مالی دهه گذشته و به عنوان یک جایگزین برای ارزهای تحت حمایت دولت‌ها متولد شد. سهامداران بیت کوین استدلال می‌کنند که بخشی از دنیای ارزهای مدرن، ساخته دست اقتصاد است که بانک‌های مرکزی برای افزایش رشد اقتصادی، آن ارز‌ها را چاپ می‌کنند. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، از لحاظ سود اقتصادی در جایگاه برابر یا حتی بهتر از رقبای سنتی و کاغذی خود قرار می‌گیرند.

از آنجایی که بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است، تحت تسلط هیچ بانک مرکزی یا دولتی نیست؛ به این معنی که افراد می‌توانند بدون واسطه در آن عمل کنند. بخشی از جذابیت بیت کوین به خاطر همین موضوع است. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال تحت بستری به اسم بلاک چین قرار دارند؛ بلاک چین یک دفتر کل دیجیتالی است که نمی‌تواند تغییر کند و همه معاملات، مدارک وام‌ها یا تاریخچه دارایی‌ها در آن ثبت می‌شود که مهم‌ترین و مفیدترین جنبه قلمرو ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.
استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اپل، اعتقاد داشت بیت کوین هنوز به یک برنامه قاتل تبدیل نشده و در مسیر خود، سیستم اقتصادی را مختل نکرده است. با این وجود در ماه‌های اخیر با بررسی‌های دقیق‌تر بیت کوین در چین و همچنین نظرات مدیر بانک جی‌پی مورگان (JP Morgan) درمورد کلاهبرداری بودن بیت کوین، نشان می‌دهد یک کشمکش بزرگ در برابر ارزهای مجازی در راه است.

ویتالیک باترین (Vitalik Buterin) بنیان‌گذار دومین ارز رمزپایه بزرگ به نام اتریوم (Ethereum) هم اخیرا در مورد افزایش سریع ارزهای دیجیتال در وب‌سایت‌های مالی هشدار داد. باترین در این باره گفته است:

 در واقع من فکر می‌کنم ما در یک حباب قرار داریم؛ چرا که همه مبادلات ارزهای رمزپایه در حال افزایش است و مردم خیال می‌کنند قیمت این ارزها همواره افزایش پیدا خواهند کرد. بسیاری از پروژه‌ها پول بیشتری از آنچه که در یک سرمایه‌گذاری مشترک می‌توانند به دست بیاورند، از طریق ICOها کسب می‌کنند و گاهی اوقات تناسبی بین ضرورت و سودآوری پروژه با سرمایه‌ای که جمع‌آوری می‌کنند، وجود ندارد. به علاوه این که این بازار هنوز جوان است و مردم هنوز نمی‌توانند تشخیص دهند چگونه باید بین پروژه‌هایی که در دراز مدت دوام خواهند آورد و پروژه‌هایی که زود شکست می‌خورند، تمایز قائل شوند.

آینده قیمت بیت کوین

گفتنی است تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت که در حال حاضر تخمین زده می‌شود در حدود ۱۶ میلیون تا کنون استخراج شده است. کارشناسان بازار برآورد می‌کنند که بیت کوین در سال ۲۱۴۱، یعنی ۱۲۴ سال دیگر، به حداکثر میزان خود می‌رسد.

این تعداد بیت کوین برای تبدیل شدن به یک ارز جهانی نسبتا پایین است؛ به همین دلیل است که ارزش ساتوشی آنقدر با اهمیت است. در مقایسه با بیت کوین، به گفته بانک فدرال امریکا در ماه آگوست سال ۲۰۱۷، در حدود ۱۳/۶ تریلیون دلار در گردش است. گاندام می‌گوید که با وجود این که بیت کوین نمی‌تواند افزایش یابد، اما می‌تواند به تعداد بیشتری ساتوشی تبدیل شود. برای مثال، اگر هر بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ساتوشی تقسیم شود، عرضه ساتوشی به شدت افزایش می‌یابد.

این سطح از رشد می‌تواند به تجارت بیت کوین کمک کند و شاید از نوسان روزانه آن بکاهد. اگر قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار برسد، تغییر روزانه ارزش آن می‌تواند بسیار ناچیز باشد. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب، ارزش بیت کوین کمی کمتر از ۴۰۰۰ دلار و با ارزش ۳۹۳۰ دلار معامله می‌شود.



 
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید