کودک آنلاین جشنواره ای برای ایجاد فرصت های نو
کودکآنلاین جشنواره ای برای ایجاد فرصت های نو «کودکآنلاین» جشنواره ای برای ایجاد فرصت های نو در فضای مجازی است / این جشنواره انگیزه سرمایه گذاران برای تولید محتوا را مضاعف می کند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر جشنواره کودکآنلاین منصوب شده است با اشاره به آغاز برگزاری این جشنواره از روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه گفت: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادها و ایده های برتر در حوزه تولید محتوای تصویری، ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برگزار می شود.
سید جمال هادیان طبایی زواره در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه یکی از دغدغه های والدین استفاده بی‎رویه کودکان و نوجوانان از فضای مجازی است، اظهار کرد: گاهی کودکان و نوجوانان بی مهابا از فضای مجازی استفاده می کنند و این موضوع به تهدیدی برای آنها تبدیل شده است بنابراین وزارت ارتباطات در تلاش است با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای فراوان کشور از ایده های محتوا محور با موضوع کودکان و نوجوانان پر فضای مجازی حمایت کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره «کودکانلاین» تصریح کرد: برای تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت، نخستین دوره جشنواره تولید و گسترش محتوای تصویری دیجیتال برای کودکان و نوجوانان از روز دوشنبه ۲۸ آبان کلید می خورد و تا ابتدای اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
هادیان خاطرنشان کرد:  ما تلاش می‌کنیم نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان حوزه فضای مجازی و اپراتورهای تلفن همراه و عرضه کنندگان اینترنت را در این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، همراه خود سازیم.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آشنا کردن مردم و به ویژه والدین برای انتخاب مناسب‎ترین شیوه برخورد با فرزندان در قبال فضای مجازی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره سبب جلب توجه افکار عمومی به موضوع استفاده صحیح کودکان و نوجوانان از فضای مجازی می شود و فرصت تبادل نظر میان کارشناسان درباره جزییات و نحوه استفاده از محتواهای تصویری در فضای مجازی را فراهم می کند.
وی درباره سایر اهداف این جشنواره نیز اظهار کرد: این جشنواره زمینه سرمایه گذاری در حوزه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را فراهم می کند و انگیزه سرمایه گذاران در صنایع مجاور را برای تولید محتوای تصویری برای کودکان و نوجوانان را مضاعف و بسترهای موجود در این حوزه را به دیگران معرفی می کند.
هادیان با بیان اینکه جشنواره «کودکانلاین» در دو بخش «فیلم‌های کوتاه» و «وب‌سری‎ها» برگزار می شود خاطرنشان کرد: بخش نخست این جشنواره، با فیلم های کوتاه از 30ثانیه تا 30 دقیقه برگزار می شود که شرکت کنندگان می توانند در دو قسمت حرفه ای و آماتور در این قسمت حضور داشته باشند و در بخش دوم ایده های برتر بررسی و برگزیده ها به سرمایه‎گذاران معرفی خواهند شد.
وی افزود: شرکت در جشنواره«کودکانلاین» شرایط سنی ندارد و افراد در سنین مختلف می توانند با ساخت فیلم، سریال و انیمیشن در حوزه کودکان و نوجوانان در این رویداد حضور داشته باشند.
هادیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این رویداد هنری تحولی در حوزه محتوای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ایجاد و بخشی از دغدغه‎های والدین را رفع کند.
وی افزود: حاصل برگزاری این رویداد هنری ارائه محتواهای آموزشی ترویجی و فرهنگساز در حوزه استفاده از فضای مجازی برای کودکان، نوجوانان و والدین است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ادامه داد: رییس این جشنواره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از کارشناسان خبره حوزه فضای مجازی و تعدادی از هنرمندان صاحب سبک فیلمساز است که سیاست های جشنواره را تعیین  می کنند و دبیرخانه جشنواره نیز وظیفه اجرای سیاست ها را به عهده دارد.
دبیر جشنواره کودکآنلاین تصریح کرد: اختتامیه جشنواره «کودکآنلاین» در اردیبهشت ماه در4 روز برگزار می شود که جزییات آن طی نشست مطبوعاتی از سوی دبیر این جشنواره اعلام می شود.
هادیان از همه کسانی که برای تولید محتوای ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی دغدغه دارند یا صاحب ایده ها یا شیوه هایی برای نظارت بر حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هستند دعوت کرد تا با مراجعه با نشانی kudakonlinefest.ir در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر جشنواره کودکآنلاین تشریح کرد:
«کودکآنلاین» یک شتابدهنده برای تولید محتواست / ثبت 30 ایده و فیلم در روز نخست/ می خواهیم انحصار تولیدات خارجی در حوزه کودک را بشکنیم


دبیر جشنواره کودکآنلاین با اشاره به اینکه برای شناسایی استعداد های تولید محتوای کودکان کمترکار علمی انجام شده است، گفت: وزارت ارتباطات تصمیم دارد با بسترسازی شبکه و فضای مجازی در این حوزه به عنوان شتابدهنده و هماهنگ کننده عمل کند، این جشنواره مردمی و با حمایت و همکاری بخش خصوصی برگزار می شود.

 سید جمال هادیان طبایی زواره دبیر جشنواره کودک آنلاین در نشست خبری معرفی این جشنواره با اشاره به برخی نگرانی های اولیا نسبت به حضور فرزندان در فضای مجازی و بی اطلاعی از محتوای موجود یا عدم نظارت به دلیل مشغله های کاری،گفت: فرزندان ما از تولیدات خبری و رسانه ای استفاده می کنند که بیشتر آنها با سبک زندگی ایرانی و اسلامی مطابقت ندارد در صورتی که کشور دارای یک عقبه فرهنگی عمیق است که باید پیش رو آورده شود و برای استفاده در ویترین قرار گیرد و ما می توانیم با کمک بخش خصوصی و این عقبه فرهنگی، محتوای مناسب تولید کنیم.

هادیان با اشاره به اینکه در کل کشور استعداد ها و نهادی های مختلفی برای تولید محتوای کودکان وجود دارد، گفت: برای شناسایی  این استعداد ها و هماهنگی این نهادها کار علمی کمتری انجام شده است و وزارت ارتباطات تصمیم دارد با بسترسازی در فضای مجازی در این حوزه به عنوان شتابدهنده و هماهنگ کننده بین دستگاهی عمل کند.

وی با عنوان اینکه ایده و ابتکار جشنواره کودک آنلاین مربوط به وزارت ارتباطات است، افزود: تمام استعداد ها از سراسر کشور که ایده ای مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما داشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند و ایده های منتخب با تایید هیات داوران مورد حمایت  قرار می گیرند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در جشنواره کودکآنلاین اتکا بر بودجه دولتی وجود ندارد، تاکید کرد: وزارت ارتباطات ایده و ابتکار این جشنواره را ارائه کرده است و تمام هزینه های این جشنواره توسط اسپانسر پرداخت می شود که در حال حاضر همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی حضور دارد و به تدریج حامیان مالی و معنوی دیگری نیز به این جشنواره اضافه می شوند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وظیفه وزارت ارتباطات در حوزه تولید محتوا، افزود: وزارت ارتباطات در این زمینه فقط به عنوان یک شتابدهنده برای تولید محتوای مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عمل می کند و در این جشنواره سایر وزارتخانه ها و نهادهای مسوول مشارکت می کنند.

هادیان درباره جوایز این جشنواره با اشاره به اینکه اثر برتر 50 میلیون تومان دریافت می کند، گفت: در مجموع بیش از 200 میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است و از تولید ایده های برتری که امکان تولید مداوم دارند با آموزش و معرفی تهیه کننده،  حمایت می شود.

وی ارتقای سواد رسانه ای را یکی از اهداف مهم جشنواره کودک آنلاین عنوان کرد و افزود: در طول برگزاری این جشنواره کلاس های آموزشی در این حوزه برای مربیان و تشکل هایی که در این حوزه فعال هستند، برگزار می شود.

دبیر جشنواره کودکآنلاین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره با همکاری افراد باتجربه و همچنین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان برگزار می شود و نمایندگان این سازمان ها در شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارند.

وی به بخش وب سری و یا سریال اینترنتی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این حوزه استعداد های بسیاری داریم که بخشی از آنها در حال فعالیت هستند و پیش بینی ما این است که بیش از هزار ایده در این بخش دریافت کنیم.

هادیان گفت: این جشنواره می تواند با حمایت اهالی رسانه جشنواره موفقی باشد بطوریکه از روز گذشته که فراخوان جشنواره منتشر شده تاکنون بیش از 30 ایده و فیلم در سایت جشنواره به ثبت رسیده است.

وی درباره بازاریابی تولیدات این حوزه نیز با اشاره به آنالیز و بررسی وضعیت بازار تولیدات کودک در فضای مجازی، افزود: بررسی و آنالیز این بازار نشان می دهد جای این تولیدات در کشور خالیست و به همین دلیل موضوع بازاریابی نیز در جشنواره کودکآنلاین دیده شده و کمپین بزرگی نیز آغاز بکار کرده است.

دبیر جشنواره کودکآنلاین، تصریح کرد: هم اکنون بخشی از پهنای باند کشور در اختیار تولیدات محتوای نامناسب خارجی یا در واقع حوزه ای که تسلطی بر تولید محتوای آن نداریم است که با برگزاری این جشنواره و افزایش تولیدات مناسب در این حوزه، این پهنای باند در اختیار تولیدات داخلی هم قرار می گیرد.

هادیان، یکی از اهداف این جشنواره را شکستن انحصار تولیدات خارجی در حوزه کودک در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از نهادها و سازمان ها یا شرکت های خصوصی داخلی هم در این حوزه فعال هستند که می خواهیم با این جشنواره و جذب همه استعداد ها در تمام کشور انحصار در این حوزه را بشکنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مالکیت معنوی تولیدات ارائه شده به جشنواره نیز، افزود: موضوع حقوقی این تولیدات در جشنواره دیده شده است و بخشی مربوط به اسپانسر و بخشی نیز به صاحبان ایده و تهیه کننده تعلق دارد که در قراردادهای تولید این جشنواره به صورت کامل قید شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت صنایع جانبی حوزه کودکان را یکی دیگر از اهداف و برنامه های جشنواره کودک آنلاین بیان کرد و گفت: با افزایش تولیدات و تقویت حوزه تولید محتوای کودکان، برای صنایع مجاور مانند لوازم التحریر، پوشاک و اسباب بازی نیز ارزش اقتصادی مناسبی ایجاد می شود و در حال مذاکره با برخی از این صنایع برای حضور و حمایت در جشنواره کودک آنلاین هستیم.

هادیان با تاکید به اینکه حرکت در صنایع مجاور بعد از جشنواره آغاز می شود، گفت: با برگزاری این جشنواره و حرکت صنایع مجاور آن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی نیز محقق می شود

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید