شرکتهای دانش‌بنیان و استارتاپها طعم شیرین فناوری‌های هوایی را وارد جامعه کنند
سورنا ستاری  معاون علمی رییس‌جمهور
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: باید پای کسب و کارهای دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور به میدان صنعت هوایی و فضایی باز شود تا به کمک بخش خصوصی جامعه طعم شیرین فناوری و نوآوری را در پیشرفت و حل چالش‌ها احساس کند.

سورنا ستاری در نهمین نمایشگاه صنعت هوایی ایران (ایران ایرشو) که با حضور وزیر دفاع در کیش برپا شد، به ضرورت تعامل بخش خصوصی با صنعت هوایی و فضایی اشاره کرد و گفت: این همایش و نمایشگاه باعث می‌شود ضمن آنکه دستاوردهای فعالان این حوزه به نمایش دربیاید، فرصتی را برای فناوران، نوآوران بخش‌های پژوهشی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌کند.

رونق  با چاشنی سرمایه‌گذاری

به  گفته ستاری، سرمایه‌گذاری دولت در عرصه‌های فناوری از جمله هوایی و فضایی اگر چه لازم و اجتناب‌ناپذیر است، رخ نمایی دستاوردهای این صنعت و رونق آن با حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیوندی ناگسستنی دارد.

وی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های بخش خصوصی را تجلیگاه ظرفیت‌های نهان کشور ما در حوزه هوایی دانست و ادامه داد: برای رونق صنعت هوایی مانند تمامی صنایع دیگر لازم است تا مردم طعم شیرین فناوری را در زندگی خود احساس کنند؛ این مهم با حضور کسب و کارهای دانش‌بنیان استارتاپ‌های بخش خصوصی محقق می‌شود و این کسب و کارها ضمن رونق اشتغال، خلق ارزش افزوده و با تکیه بر توانمندی‌های بومی، نتیجه زحمات و تلاش‌های فناوران و پژوهشگران را در کشور آشکارتر می‌کند.

ارمغان دانش‌بنیان هوایی و فضایی با تجهیزات همپای روز دنیا

ستاری با بیان اینکه ارمغان دانش‌بنیان هوایی و فضایی وجود تجهیزات و فناوری‌های بومی همپای بالاترین استانداردها و یافته‌های روز دنیاست، ادامه داد: امروز دستاوردها و توانمندی‌هایی داریم که افتخار آفرین است، اما برای استمرار این روند، باید راه برای حضور کسب و کارهای دانش بنیان و بخش خصوصی، به کمک ایجاد یک زیست بوم مساعد و سازگار با کارآفرینی، هموار شود.

وی، ارزش آفرینی هزاران استارتاپ و کسب و کار دانش بنیان در سپهر اقتصاد کشور در همین چند سال اخیر را مصداق بارزی از ضرورت مساعدکردن محیط کسب و کار دانست و اضافه کرد: رسوخ فناوری در جامعه به دست استارتاپ‌ها شدنی است و  باید به کمک کسب و کار  فرهنگ فناوری‌های هوایی و فضایی را میان مردم گسترش دهیم، چراکه توانایی‌های ما در این حوزه‌ها صرفاً  محدود به موشکی و دفاعی نیست و می‌شود در قالب کسب و کارهای دانش‌بنیان و  استارتاپی خدمات و محصولات خوبی به مردم ارائه کرد.

ستاری، به تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های اخیر برای ایجاد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپی به ویژه حوزه هوایی و فضایی اشاره و بیان کرد: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که امید داریم همچون زیست فناوری، سلول‌های بنیادی یا نانوفناوری که محصولات دانش‌بنیان موفقی را در این حوزه‌ها به منطقه عرضه می‌کنیم، ورود عرصه‌های دانش‌بنیانی به صنعت هوایی نیز با پیمودن نخستین گام های خود به یک صنعت مردمی و ثروت آفرین بدل شود.

ایران جزو ۵ کشور برتر تولیدکننده پهپاد دنیا

ستاری همچنین در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه صنعت هوافضا با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی بیان کرد: با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به رشد و توسعه بیشتری دست خواهیم یافت. همچنین با راه‌اندازی دانشگاه‌های هوا و فضا زمینه لازم برای رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در کشور فراهم شده است و بر همین اساس، ایران نخستین کشور منطقه است که می‌تواند پهپاد تولید کند و ما جزو 5 کشور برتر دنیا در این عرصه هستیم.

رونمایی از دستاوردهای تازه

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، همزمان با نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد از فناوری‌های  صنعت دفاعی در حوزه اتصال (LAP JOINT)، بالگرد 212 اورژانس و محفظه احتراق موتور فوکر 100 رونمایی شد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی به همت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از 5 تا 8 آذرماه در جزیره کیش برپا است.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید