تقدیر از جوانان تحصیل کرده و فعال در پارک‌های علم و فناوری

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

همکاری و حمایت حداکثری دستگاه‌ها از فعالان پارک‌های علم و فناوری ضروری است/ تقدیر از جوانان تحصیل کرده و فعال در پارک‌های علم و فناوری

رئیس جمهور توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و تقویت پارک‌های علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این دولت برشمرد و از جوانان تحصیل کرده و فعال در این پارک‌ها تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت، ضمن توصیه به دستگاه های اجرایی برای همکاری و حمایت حداکثری از تلاش های خلاقانه و نوآورانه پارک های علم و فناوری، بر تسهیل در ارایه خدمات بانکی، بیمه و مالیات و بهره گیری حداکثری از محصولات این مراکز تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین دانشگاه های مجاور این پارک ها را به ایجاد رشته های مرتبط با فعالیت پارک ها و تلفیق دانش و حضور آنها در شناسایی راه حل های بدیع برای پیشرفت و حل مشکلات دعوت کرد.



موافقت دولت با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در ۱۳ استان کشور

در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به درخواست های مردمی و بررسی های انجام شده، هیات وزیران با تغییر و اصلاح تقسیماتی در استان های زنجان، ایلام، بوشهر، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، مازندران، البرز و یزد موافقت کرد.

به موجب این تصمیمات، ضمن تغییر و اصلاح تقسیماتی، ارتقای چند شهر به شهرستان و ایجاد ۴ بخش و ۷ شهر جدید به تصویب رسید و با ۷ مورد انتزاع و الحاق موافقت شد.



تصویب «لایحه تمدید مهلت قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی»

وزارت راه و شهرسازی با توجه به تحولات اخیر در بازار اجاره و نیاز به مداخله دولت برای حمایت از مستأجران و حسب تجارب جهانی در شرایطی که این بازار با نوسانات شدید مواجه می‏گردد «لایحه الحاق یک ماده و چند تبصره به قانون روابط موجر و مستأجر» را تهیه نمود که در این جلسه هیات دولت تصویب شد.

 براساس این ماده واحده، موجران واحدهای مسکونی در قراردادهای رسمی و یا عادی جاری اجاره مکلفند پس از انقضای زمان قرارداد، در صورت درخواست مستأجر با رعایت ترتیبات مندرج در این قانون، قرارداد اجاره مربوط را برای یکسال دیگر تمدید نمایند به نحوی که حداقل مدت اجاره دو سال باشد.



اصلاح تغییر عنوان "شهرک صنعتی فراشبند" استان فارس تصویب شد

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و به استناد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، با تغییر عنوان "شهرک صنعتی فراشبند" به "ناحیه صنعتی روستایی فراشبند" موافقت کرد.

این پیشنهاد با توجه به نزدیکی این منطقه به روستاهای اطراف و ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط با فعالیت‌های روستایی و استفاده از مزایای تسهیلات روستایی و ... که منجر به اشتغال بیشتر و تشویق و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران منطقه می‌شود، ارائه شد.



اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان های اردبیل و چهارمحال و بختیاری

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه، با تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه سال جاری در استان های اردبیل و چهارمحال و بختیاری از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موافقت کرد.

براساس مصوبه هیات دولت، سازمان های مدیریت و برنامه‌ریزی استان های مورد اشاره، موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات تخصیص یافته را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارسال نمایند.



اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، ضمن اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، عبور خطوط راه‌آهن شهری و حومه‌ از محدوده یکصدمتری بعد از حریم راه‌ها و در بین دو باند رفت و برگشت را پس از اخذ مجوز از این وزارت مجاز برشمرد.

گفتنی است، طبق آیین نامه اجرایی اولیه قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ایجاد هرگونه مستحدثات در محدوده یکصد متری بعد از حریم راه‌ها و در بین دو باند رفت و برگشت جدا از هم ممنوع بود.



تعیین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مرجع تشخیص در آیین نامه اجرایی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها

هیات دولت به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی، ضوابط تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده شهرها، شهرک‌ها و طرح هادی روستاها را اصلاح کرد.

همچنین با تصمیم دولت، مقرر شد ضمن اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، ضوابط تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها، جایگزین ماده (۶) آیین‌نامه یادشده شود.



تصویب سند جامع مدلسازی اطلاعات ساختمان

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و باتوجه به ضرورت بهبود شرایط فرآیندهای مدیریت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کشور، "سند جامع مدلسازی اطلاعات ساختمان" را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

ارتقاء بهره‌وری در صنعت ساختمان، استفاده و گسترش شیوه‌های نوین فنّاوری اطلاعات در این صنعت و زیرساخت‌های عمرانی، الزام استانداردسازی مصالح و تجهیزات و یکپارچه‌سازی داده‌های اطلاعاتی صنعت ساختمانی و ایجاد بانک جامع مصالح و تجهیزات استاندارد این صنعت، تأمین موجبات ارتقاء کیفیت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی و توسعه اشتغال‌زایی، از مهمترین اهداف این سند پیشنهادی است.



اساسنامه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای تصویب شد

هیات وزیران در این جلسه همچنین اساسنامه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای را به تصویب رساند.

طبق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه «وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه ای و ساخت خطوط مستقل حومه ای در زیرمجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد».

برهمین اساس، به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور، این اساسنامه تهیه و به تصویب هیات وزیران رسید.



تصویب لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه حمل و نقل هوایی بین ایران و عراق

هیات وزیران لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را تصویب کرد.

گفتنی است این لایحه، به منظور تأسیس و بهره­برداری از سرویس­های هوایی منظم بین و ماورای سرزمین­ دولت‌های مورد اشاره و به استناد موافقتنامه دی ماه 1396 تهران میان این دولت ها به عنوان دو عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین المللی، به تصویب رسید.



مجوز امضای موقت موافقت‌نامه همکاری در امور گمرکی بین دولت‌های  ایران و ژاپن

هیات وزیران، مجوز امضای موقت موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن را صادر کرد.

براساس تصمیم هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور (امور توافق های بین المللی) و وزارت امورخارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقت نامه درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در چارچوب تعیین شده، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.

از مهمترین اهداف این موافقت‌نامه ، هماهنگی در مناسبات گمرکی و لزوم دستیابی به آن، توسعه تجارت خارجی بین دو دولت و تأمین اهداف اقتصادی آنان، استقرار یک بستر قانونی برای تجارت سالم بین فعالان آن حوزه، ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و نیز ارتقای سطح همکاری های دو جانبه برای مقابله با شبکه های قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر، تقلبات تجاری و انتقال وجوه حاصل از این اقدامات غیر قانونی و پولشویی است.



تصویب لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را تصویب کرد.

این لایحه با اهداف حمایت، حفاظت و احیای سلامت و یکپارچگی تنوع زیستی و زیست بوم دریای خزر و تضمین استفاده پایدار از منابع زیستی به تصویب رسید.

حفاظت گونه های تهدید شده و زیست بوم های آسیب پذیری برای تضمین ماندگاری و تنوع زیستی آن ها در درازمدت، ممانعت از کاهش، تنزل و تخریب گونه ها، زیستگاه ها و سامانه های بوم شناختی در راستای اصل احتیاط و نیز حمایت و حفاظت از مناطقی که به بهترین وجه، طیف وسیعی از گونه ها، زیستگاه های ویژه، سامانه های بوم شناختی و میراث های طبیعی و فرهنگی مربوط را ارائه می دهند، از مهمترین اقداماتی است که در جهت تحقق اهداف فوق می بایست، صورت پذیرد.



اصلاح آیین نامه اموال فرهنگی، هنری و تاریخی نهادهای عمومی و دولتی

با تصویب هیات دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت خروج موقت و اخذ مجوز هیات وزیران در خصوص اموال هنری با قدمت زیر یکصد سال برای شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور را عهده‌دار شد.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید