شیوع ویروس کشنده کرونا در چین
شیوع ویروس کشنده در چین؛ ۱۹ میلیون نفر در دو شهر قرنطینه شدند
شیوع ویروس کشنده در چین؛ ۱۹ میلیون نفر در دو شهر قرنطینه شدند

دولت چین به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس خطرناک جدید، راه‌های ارتباطی دو شهر را بست و عملا ساکنان این دو شهر را قرنطینه کرد.

مسئولان چینی از ساعت ۱۰ بامداد به وقت محلی (۳ بامداد به وقت اروپا) روز پنج‌شنبه ۲۳ ژانویه، ۳ بهمن، حرکت کلیه قطارها و پرواز کلیه هواپیماهای مسافربری از مبدأ شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را ممنوع کردند. ساعاتی پس از این تصمیم، رفت و آمد قطارها در شهر ۷.۵ میلیون نفری هوانگانگ نیز به دستور مقام‌های رسمی تا اطلاع بعدی متوقف شد. هوانگانگ در استان هوبی و در فاصله ۷۰ کیلومتری شرق ووهان واقع شده است.

فرمانداری شهر ووهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ساکنان ووهان بدون دلیل موجه نباید شهر را ترک کنند. این تصمیم به منظور ممانعت مؤثر از شیوع ویروس گرفته شده است.»

از سوی دیگر شهرداری ووهان نیز رفت و آمد وسایل حمل و نقل همگانی در شهر را متوقف و جشن‌های سال نو چینی را لغو کرده است. مقام‌های بهداشت و درمان ووهان مؤکدا از مردم خواسته‌اند که ماسک بر صورت خود بزنند، گر چه تقریبا تمام شهروندان ووهان از چند روز پیش این کار را می‌کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های چین، مردم ووهان در عین حال همچنان امکان خروج از شهر با خودرو را دارند اما مأموران سازمان بهداشت با استقرار در ابتدای بزرگراه‌ها، به طور اتفاقی خودروها را متوقف کرده و با تب‌سنج دمای بدن برخی از مسافران را کنترل می‌کنند. همین گزارش‌ها حاکی است به دلیل هجوم مسافران برای خروج از شهر ووهان با خودرو در بامداد روز پنج‌شنبه صف‌های طویلی از خودروها در برابر جایگاه‌های توزیع سوخت تشکیل شده است.

اقدامات بهداشتی گسترده در چین برای جلوگیری از گسترش بیماری مرموز
ویروس مرموز و مرگبار چینی؛ علائم این ویروس چیست؟

دولت چین برای مقابله با بیماری تنفسی مرموز در این کشور اقدامات بیشتری را صورت داده است.

به گزارش بی بی سی، پس از آنکه مشخص شد که ویروس عامل این بیماری جدید قابل انتقال از انسان به انسان است ماموران بهداشتی مستقر در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌های چین مسافرانی را که مشکوک به این بیماری هستند آزمایش می‌کنند تا در صورت وجود علایم ابتلا به این بیماری، آنان را قرنطینه قرار دهند.

آغاز سال نو قمری در چین با تعطیلات عمومی و مسافرت ده‌ها میلیون چینی به نقاط مختلف همراه است و تشخیص افراد مظنون را دشوارتر کرده است.

همچنین در شهر ووهان تدابیر بهداشتی ویژه‌ای به اجرا گذاشته شده است. ابتلای به این کورناویروس جدید برای اولین با در این شهر مشاهده شد.

رسانه‌های دولتی چین گفته‌اند که به دستور مقامات محلی، بازار‌ها بسته شده و از مردم ووهان خواسته شده است به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، از گردهمایی‌های غیرضروری خودداری ورزند.

تا کنون مرگ چهار نفر در اثر ابتلای به این بیماری در چین تایید شده و پانزده مامور بهداری شهر ووهان پس از تماس با بیماران، عوارض ابتلای به آن را از خود نشان داده‌اند.
همزمان، مقامات سازمان بهداشت استرالیا گفته‌اند که یک نفر را که دارای علایم مشکوک ابتلا به بیماری سارس بود در خانه‌اش در شهر بریزبین تحت قرنطینه قرار داده‌اند. این شخص به تازگی از شهر ووهان دیدن کرده بود.

مقامات محلی در انتظار نتیجه آزمایش روی این بیماری هستند تا مشخص شود که آیا مبتلا به ویروس جدید است یا نه.

همچنین در برخی دیگر از کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و ژاپن، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیماری صورت گرفته که از جمله شامل گرفتن دمای بدن افراد مظنون است تا در صورتی که تب داشته باشند، از آن‌ها آزمایش به عمل آید.
شیوع ویروس کشنده در چین؛ ۱۹ میلیون نفر در دو شهر قرنطینه شدند
ویروس مرموز چینی چیست؟

تعداد زیادی نمونه از بیماران مبتلا به این ویروس در آزمایشگاه‌های چین و سازمان جهانی بهداشت بررسی شده و متخصصان این ویروس را از خانواده کروناویروس شناخته‌اند.

کروناویروس یک نوع بیماری از خانواده ویروس‌هاست که تاکنون ۶ نمونه از آن کشف بود و با مورد اخیر به هفت می‌رسد و دچار بروز بیماری در انسان می‌شود.
کروناویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندرم حاد تنفسی یا همان سارس معروف می‌شود. سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از ٨ هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر شد.

تحقیقات از این ویروس جدید نشان می‌دهد که کد‌های ژنتیکی این ویروس نزدیکی زیادی به ویروس سارس دارد.

ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که اولین مورد از ویروس چینی "کرونا" در ایالت واشنگتن تایید شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه‌ ای بی‌سی نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ویروس خطرناک کرونا که بیش از ۳۰۰ نفر در آسیا را آلوده کرده است در ایالت واشنگتن دی سی گزارش شده است.
براساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن، مردی ۳۰ ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر کرده است.

دکتر «نانسی مسنیر» مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی روز سه شنبه گفت: اطلاعات به سرعت در حال به روز رسانی هستند و ما امیدواریم که در روزهای آینده اوضاع روشن شود.
به گفته وی، اطلاعات کلیدی تعیین کننده سرعت ویروس از شخصی به شخص دیگر است.

سازمان بهداشت جهانی همزمان با گسترش ویروس مرموز «کرونا» به شهرهای بیشتری در چین، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد.

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، کمیسیون بهداشت ملی چین تایید کرده که این ویروس نوعی ذات الریه ایجاد می‌کند که قابل انتقال از یک فرد به فرد دیگری است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفته که مهار این ویروس و حفظ جان مردم اولویت اصلی او را تشکیل می‌دهد.

مقام‌های سایر کشورهای چهان از جمله در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، غربالگری مسافران از شهر ووهان را که اولین محل کشف این ویروس بود آغاز کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت ضمن درخواست برگزاری این نشست در روز چهارشنبه اعلام کرده که منبع حیوانی ظاهرا علت اصلی شیوع این ویروس است اما برخی از تماس انسانی نیز می‌تواند باعث انتقال این بیماری شود.
این سازمان مستقر در ژنو تاکنون توصیه‌ای درباره محدودیت سفر یا تجارت ارائه نکرده است.

براساس گزارش رویترز، کره جنوبی روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به این ویروس را اعلام کرد و از این رو چهارمین مورد از شیوع این بیماری در خارج از مرزهای چین را نشان داد.

علائم ابتلا به این ویروس شامل تب و مشکلات تنفسی است که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن نیز گزارش شده است.

این ویروس تاکنون حدود ۳۰۰ نفر را آلوده کرده که دستکم ۶ نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری ناشی از این ویروس جان خود را در چین از دست داده‌اند.

ویروس کرونا چیست؟
چند روزی است که در خبرها از شیوع ویروس ناشناخته چینی می‌شنویم که تاکنون جان ۹ نفر را گرفته و حدود ۲۲۰ نفر به آن مبتلا شده‌اند. اما پیش‌بینی شده که تعداد مبتلایان احتمالا بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر باشد.
 از مهم‌ترین علائم این ویروس، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و تب است. در افرادی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی هستند، افراد مسن و کودکان این بیماری خطرناک است و می‌تواند به ذات‌الریه و برونشیت منجر شود.

برخی این ویروس را مشابه ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، می‌دانند

در آن زمان، ویروس سارس از چین شروع شد و در ۴۰ کشور شیوع یافت. در سال ۲۰۰۲، ۸۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

روز گذشته، سازمان بهداشت جهانی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد.

نگرانی‌ها از این ویروس در روزهای اخیر بازارهای جهانی را هم دچار نوسان کرد. تا جایی که در معاملات روز گذشته بازارهای آسیایی، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.
مطالعه بیشتر:
ویروس چینی بازارها را بهم ریخت

در معاملات امروز هم روند صعودی دلار ادامه یافت. شیوع ویروس کرونا و افت قابل توجه یوان چین از مهم‌ترین عوامل رشد دلار در روزهای گذشته بوده است.

با انتشار این اخبار، قیمت جهانی طلا هم روز گذشته به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید. طلا به هزار و ۵۶۶ دلار در هر اونس رسید. با این حال، ساعاتی بعد به‌دنبال افزایش فروش و کسب سود از سوی برخی سرمایه‌گذاران، طلا روند نزولی به خود گرفت و حدود یک درصد کاهش یافت.

کیاسوک سوزوکی، تحلیلگر بازارها در این زمینه گفته است: مردم ویروس جدید را با ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ و از چین شیوع پیدا کرد، مقایسه می‌کنند. من واقعا نمی‌دانم که این ویروس تا چه اندازه مهلک است، اما به‌نظر می‌رسد بازارها به اندازه ویروس سارس آن را جدی نگرفته‌اند.

او در ادامه افزود: اگر خطرات ویروس اخیر مشابه ویروس سارس باشد، برخی از اقتصادها چون تایلند، سنگاپور و مالزی به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمالا تعداد گردشگران نیز در آنها افت خواهد کرد. اما تاثیر طولانی‌مدت آن بر اقتصاد جهانی و بازار ارز محدود خواهد بود.

 ویروس چینی به عربستان رسید

ویروس کشنده کرونا که اخیر جان شماری از شهروندان چین را گرفته، در عربستان سعودی نیز رویت شد.
خبرگزاری فارس: وزارت خارجه هند اعلام کرد که یک شهروند این کشور در عربستان سعودی به ویروس «کرونا» مبتلا شده است.

وزیر خارجه هند در حساب توییتری خود نوشت که از بین ۱۰۰ پرستار هندی‌ای که در بیمارستان «الحیات» شهر خمیس مشیط واقع در جنوب غرب عربستان سعودی کار می‌کنند، به جز یک خانم پرستار همه سالم هستند.

ویروس کشنده و واگیردار «کُرونا» برای اولین بار در شهر «ووهان» واقع در شرق چین رویت شد و تا به امروز ۱۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جدید جان باخته و ابتلای بیش از ۵۰۰ تن دیگر به این ویروس تأیید شده است.

مقامات دولتی چین امروز از مردم شهر ووهان خواستند به خارج از شهر سفر نکرده و از ساکنان سایر شهرها نیز خواست تا جایی که می‌توانند به این شهر سفر نکنند.
مقامات شهر پکن، پایتخت چین نیز اعلام کردند به‌دلیل نگرانی از شیوع این بیماری که اخیراً در این کشور گزارش شده است، مراسم جشن سال نو را در این شهر لغو کرده‌اند.

ویروس جدید از حیوان به انسان منتقل شده و علاوه بر چین در آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و تایلند مشاهده شده است.



Coronaviruses cause diseases in mammals and birds that include diarrhea in cows and pigs, and upper respiratory disease in chickens. In humans, the virus causes rare but potentially lethal respiratory infections, although these are often mild
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید