اقدامات پیشگیرانه مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است
اقدامات پیشگیرانه مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است اقدامات پیشگیرانه مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است
عاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه مردم به رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی گفت: رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از ویروس کرونا است.

فردین مهرابیان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ویروس‌های کرونا یا " کرونا ویروس‌ها" دسته‌ ای کلی از ویروس‌ ها هستند که بیماری‌ های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

وی با تاکید بر این مطلب که "هر مخاطب باید مروج سلامت باشد" باشد، افزود: شست و شوی مرتب دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از افراد دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا  و خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی از جمله رعایت موازین بهداشتی است که مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم نسبت به راه های انتقال ویروس کرونا بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه های مختلف برای اطلاع رسانی و ارائه آموزش های پیشگیرانه اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه پدافند غیرعامل شب گذشته در استانداری گیلان درباره موضوع کرونا  اضافه کرد: در این جلسه گزارش اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا به این استان ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: در این جلسه درباره لزوم همکاری دستگاه های مختلف به ویژه  منطقه آزاد انزلی، تشکیل شورای سلامت با محوریت کرونا، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه های رسمی صحبت شد.

وی با بیان اینکه برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در مدارس توصیه ها و هماهنگی های لازم  انجام گرفته خاطر نشان کرد: در اماکن عمومی نیز اطلاع رسانی های لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا و رعایت توصیه های بهداشتی انجام گرفته، ضمن اینکه لازمست تا در بیلبوردهای شهری راه های پیشگیری از بیماری کرونا ارائه شود.

مهرابیان بیان داشت: کارها و برنامه ها برای پیشگیری از ورود بیماری کرونا و اطلاع رسانی درباره آموزش های اقدامات پیشگیرانه با سرعت، دقت و حفظ آرامش شهروندان در حال انجام است، در زمان حاضر، جای نگرانی نیست و هیچ مورد از بیماری کرونا در این استان نداشتیم.

واحد مراقبت‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی آستارا برای مقابله با ورود بیمار مبتلا به ویروس کرونا فعال‌ است، مراقبت های بهداشتی از اتباع خارجی شامل شرح حال بیمار، تب سنجی و غیره هنگام ورود به این پایانه توسط نیروهای شبکه بهداشت انجام می گیرد.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده ، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید