پخش آنلاین و زنده مراسم های عزاداری محرم در سراسر کشور
پخش آنلاین و زنده مراسم های عزاداری محرم در سراسر کشور
پخش آنلاین و زنده مراسم های عزاداری محرم در سراسر کشور و دسترسی به آرشیو صوتی و تصویری مداحان اهل بیت با سامانه تکیه ممکن شد.

علی معصومی، مدیر محصول سامانه تکیه متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: با سامانه آنلاین «تکیه» محرم امسال هیچ مراسم مذهبی تعطیل نمی‌شود.

وی گفت: شیوع بیماری کرونا و اعلام وضعیت ویژه از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان مجری سامان‌دهی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور بر آن داشت تا سامانه‌ای برخط (آنلاین) و رایگان در زمینه هیئت‌ها، نوحه خوانی و عزاداری راه اندازی کند.

وی درباره ویژگی‌های سامانه آنلاین تکیه گفت: سامانه تکیه مرجع رسمی پخش زنده هیئت‌های سراسر کشور است که با ایجاد بستر آنلاین، این امکان را به شما می‌دهد تا از سراسر کشور بدون هیچ هزینه‌ای بتوانید به تمام مراسم‌های مذهبی دسترسی داشته باشید.

وی ادامه داد: در سامانه آنلاین تکیه با دسترسی دوطرفه هیأت‌های مذهبی و مردم از سراسر ایران، همه می‌توانند بدون محدودیت به تمامی مراسم‌ها دسترسی داشته و با انتخاب شهر و مداح به صورت زنده مداحی‌ها و مراسم‌ها را تماشا کنند.

معصومی خاطرنشان کرد: همچنین به آرشیوی جامع از صوت‌ها و تصاویر مراسم‌های مذهبی سال‌های مختلف بدون هیچ محدودیتی دسترسی خواهید داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی از سامانه آنلاین تکیه استفاده می‌کنند تصریح کرد: تکیه مرجعی از تمامی فعالیت‌هایی است که در هیأت‌های سراسر کشور انجام می‌شوند.

معصومی گفت: از طرفی هیأت‌ها و مداحان می‌توانند به صورت برخط نوحه‌ها، تصاویر و فعالیت‌های خود را علاوه بر صفحه اختصاصی هیأت در تکیه از طریق ۸ کانال دلخواه (وبسایت خودشان، روبیکا، سروش پلاس، هیئت آنلاین، آپارات، و…) ارائه بدهند.

مدیر محصول سامانه تکیه در خصوص نحوه ثبت نام هیأت‌ها در سامانه آنلاین تکیه، گفت: هیأت‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه تکیه و ارائه شماره ثبت هیأت و اطلاعات مدیر مربوطه، درخواست خود را ثبت کرده و ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری به منظور پخش زنده مراسم مذهبی از طریق پیامک، دریافت کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به مراسم‌های محرم سراسر ایران از منزل نیز خاطرنشان کرد: با مراجعه به سامانه آنلاین هیأت‌های کشور «تکیه» با آدرس ( tekye.net) و ثبت نام در آن می‌توانید به صورت شبانه روزی به محتوای آنلاین و همچنین آرشیو آن دسترسی داشته باشید.

معصومی خدماتی که در سامانه تکیه ارائه می‌شود را تشریح کرد و افزود: پخش آنلاین و زنده مراسم‌های مذهبی در سراسر کشور، دسترسی به آرشیو صوتی و تصویری مداحان اهل بیت و نیز دسترسی به مشخصات هیأت‌ها در سراسر کشور از جمله این خدمات است.

وی گفت: ترافیک رایگان برای بهره بردن از عزاداری‌های آنلاین از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای استفاده از این سامانه است. به نحوی که سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی وزارت ارتباطات و مشارکت اپراتورها، در جهت رفع مشکلات مالی و همچنین دسترسی آسان و بدون مشکل، هزینه ترافیک و همچنین هزینه دسترسی به سامانه تکیه را رایگان کرده است.

معصومی ادامه داد: بدین صورت بابت بارگذاری برنامه‌های زنده هیأت‌ها و همچنین مشاهده پخش زنده آن‌ها در تکیه، ترافیک اینترنت کاملاً رایگان محاسبه خواهد شد.

مخابرات هم تماشای «هیئت آنلاین» را رایگان کرد

برگزاری ویژه برنامه «آیه‌های آفتاب» در گیلان همزمان با محرم

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در دیدار با خادمان هیئت آنلاین ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند آنها اعلام کرد پنج میلیون مخاطب شرکت مخابرات می توانند از اینترنت رایگان برای مشاهده سامانه «هیات آنلاین» در محرم استفاده کنند.

سید مجید صدری در این خصوص توضیح داد: ارایه ترافیک اینترنت در فاز اول از روز جمعه ۳۱ مردادماه مصادف با اولین روز محرم آغاز شده و تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حرکت ارزشمند سامانه «هیئت آنلاین» اعلام کرد: عزاداران حسینی می توانند به صورت مجازی و بدون هرگونه هزینه‌ای از مراسم هیئات مورد علاقه خود بهره‌مند شوند بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی در این مجالس باشد. مشکلی از بابت ظرفیت شبکه مخابراتی وجود ندارد و ما در بستری ویژه تمامی پتانسیل، امکانات و توانمندی‌هایمان را به کار گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: برای تداوم اجرای طرح برای مناسبت‌های بعدی با توجه به برنامه‌های آتی متولیان هیئت آنلاین، تصمیم‌گیری خواهد شد.

در پایان این دیدار نشان خادم الحسینی به مهندس سید مجید صدری اهدا شد.

سامانه هیئت آنلاین به نشانی heyatonline.ir بستری برای پخش زنده هیئات و مراسم های مذهبی است که ترافیک استفاده از آن برای کاربران در کلیه اپراتورها رایگان است.

۱۵۰ هیأت استان اینترنت رایگان می‌گیرند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از ارائه خدمات ارتباطی در قالب اینترنت رایگان به ۱۵۰ هیأت‌ عزاداری استان خبر داد.
آیین عزاداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد سهرابی گفت: ۱۵۰ هیأت عزاداری در شیراز و شهرستان‌های فارس که به صورت رسمی شناسایی شده‌اند از خدمات اینترنتی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعد از استان تهران و خوزستان استان فارس با اتصال ۱۵۰ هیأت به اینترنت رایگان مقام سوم را در این زمینه در کشور دارد، عنوان کرد: مودم‌های ۳۵ هیأت عزاداری شیراز دیروز –پنجشنبه- توزیع شده و مودم‌های ۱۱۵ هیأت شهرستانی نیز امروز توزیع می‌شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و به منطور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط موجود اقدام به اتصال رایگان هیئت‌ها به اینترنت کرده است.

وی با بیان اینکه از این طریق هیأت‌های مذهبی دغدغه‌ای برای ایجاد محتوا و انتشار در فضای مجازی ندارند و مخاطبان نیز می‌توانند از فیض مراسمات بدون هیچ دغدغه‌ و نگرانی بهره‌مند شوند، گفت: در کل کشور ۷۰۸ هیأت در مراکز استان‌ها و ۱۱۸۴ هیأت در شهرستان‌ها برای دریافت اینترنت رایگان احصا شده‌اند.


ابتکار یک هیأت مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم

حدودا بیست روز تا شروع ماه محرم باقی مانده است و در این ماه عزاداری‌های جمعی برای سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) در بین شیعیان و حتی سایر مذاهب از جایگاه خاصی برخودار است. اما امسال به خاطر وجود ویروس کرونا برگزاری این مراسم نیازمند تدابیر خاصی است. مردم و مسئولان درصدد هستند که هم مراسم‌ مذهبی پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود و هم اینکه رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده در این راستا را در دستور کار قرار بدهند تا هر چه زودتر این ویروس از بین برود.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری روز گذشته در بخشی از سخنانشان به مناسبت عید سعید قربان درباره یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزها که به نظر باعث اختلاف برخی شده است، گفتند: «در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آن ها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیئت‌ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.»

پیرو صحبت‌های مقام معظم رهبری هیاتی‌ها هم مثل همیشه پا در میان گذاشته و برای از بین بردن این ویروس از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند و با انتشار بیانیه و یا نصب بنر درصدد هستند که پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را اجرایی کنند تا از این طریق جان مردم و عاشقان امام حسین (ع) حفظ شود.

در این برخی از هیات‌های مذهبی اعلام کرده‌اند شدیدترین تدابیر بهداشتی را برای مراسم‌های حضوری عزاداری لحاظ می‌کنند. برخی اعلام کرده‌اند تلفیقی از برنامه حضوری و غیر حضوری را دارند و برخی از هیات های مذهبی هم اعلام کرده‌اند برنامه‌های عزاداری خود را از طریق فضای مجازی و به صورت غیر حضوری برگزار می‌کنند.

یکی از این هیات‌ها؛ هیات معروف" متوسلین به ابالفضل العباس(ع) " واقع در شرق تهران است که هرساله در ایام عزاداری امام حسین(ع) مملو از جمعیت و برپایی مراسم عزاداری بوده است. اما امسال حدود بیست روز مانده تا ماه محرم به خاطر شرایط خاصی که به دلیل ویروس کرونا در کشور وجود دارد با نصب بنر و با # هیات- تعطیل- نیست به شرکت کنندگانی که هر ساله در مراسم عزاداری حضور داشتند اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از عدم تشدید بیماری منحوس کرونا، بسی شایسته است و زیباست که با هدف حفظ سلامتی اهالی محله و همچنین در جهت پاسداشت زحمات جامعه پزشکان و پرستاران فداکار کشورمان، اقدامات لازم به عمل‌ ‌آید، لذا در این راستا گردهمایی عمومی هئیت جوانان متوسل به ابالفضل العباس(ع) در سال جاری برگزار نمی‌گردد و برای درک، نشر و پیشبرد فرهنگ عاشورایی، امسال در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقامه عزا می‌نمائیم.

در راستای مسئولیت اجتماعی هئیت و خادمین با کمک شما به انجام خدمات عام المنفعه و خیر (سبد ارزاق، کمک درمان بیماران نیازمند و ...) پرداخته و گزارش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی هئیت منتشر می‌گردد.

این هیات شماره تلفن و شماره حسابی هم اعلام کرده‌ است که مردم می‌توانند جهت مشارکت به آن مراجعه کنند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید