امضای تفاهم نامه همکاری بین پلیس و شرکت یوآیدی
امضای تفاهم نامه همکاری بین پلیس و شرکت یوآیدی
امضای تفاهم نامه همکاری بین پلیس و شرکت یوآیدی
در راستای طرح هوشمند سازی پلیس و به منظور رفع نیازهای فناورانه توسط محصولات تولید داخل، رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ۱۹ بهمن برگزار شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین پلیس و شرکت یوآیدی

 در این مراسم دکتر وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، سردار احمد دولت خواه، دبیر قرارگاه هوشمندسازی پلیس و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی حضور داشتند.

شرکت یوآیدی با پشتوانه اجرای احراز هویت سجام بر روی اپلیکشن آپ و ۷۲۴ و احراز هویت سامانه ثنا در قوه قضاییه و با بیش از ۴۰ هزار احراز هویت در روز، با حضور در این مراسم، سرویس احراز هویت دیجیتال خود را برای رفع نیازهای فناورانه پلیس معرفی کرد. بعد از معرفی این سرویس، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ارائه سرویس احراز هویت و الگوریتم‌های شناسایی چهره و تشخیص زنده بودن تصویر بین یوآیدی و قرارگاه هوشمندسازی پلیس امضا شد.
مزیت‌های سرویس احراز هویت دیجیتال غیرحضوری یوآیدی
• دقت بالای الگوریتم‌ها مطابق با استانداردهای جهانی

الگوریتم Liveness Detection نسبت به تصمیمات انسانی و در مقیاس بزرگ‌تر بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند. بافت صورت به وسیله هوش مصنوعی قابل شناسایی است. درحالی‌که در قضاوت انسانی اگر جعل هویت با کیفیت بالا انجام شود، اپراتور انسانی قادر به تشخیص آن نخواهد بود.
• احراز هویت در لحظه (Real time Authentication)

کارکرد اصلی احراز هویت دیجیتال  غیرحضوری زمانی حاصل می‌شود که بتوان با استفاده از آن، کاربر را در لحظه احراز هویت کرد. به این معنی که نتیجه احراز هویت کاربر، بلافاصله بعد از اتمام فرآیند احراز هویت کاربر به آن و سامانه اعلام شود و نیاز نباشد که بعد از چند روز یا حتی چند ساعت نتیجه اعلام شود. این ویژگی از آن جهت اهمیت دارد که غیرحضوری کردن بسیاری از فرآیند‌ها به احراز هویت در لحظه کاربر متکی است به ویژه در نظام بانکی این ویژگی الزامی است.
در سرویس یوآیدی به دلیل دقت و سرعت عملکردی بالای الگوریتم Liveness Detection حتی در تعداد تراکنش‌های بالا، این امکان را ایجاد می‌کند که نتیجه احراز هویت کاربر را در لحظه به کاربر و سامانه اعلام کند.
• اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در ایران

احراز هویت دیجیتال غیرحضوری راهکاری است که یوآیدی به عنوان اولین شرکت در کشور همزمان با روندهای جهانی، از چند سال گذشته بر روی آن تمرکز کرده و بر اساس فناوری هوش مصنوعی آن را توسعه داده است. یوآیدی همزمان با توسعه این سرویس، در تلاش بود که آن را در نظام مالی و بانکی کشور مانند سایر کشورها راه‌اندازی کند. با شیوع ویروس کرونا همانطور که کل فضای کسب و کاری کشورها عوض شد رویکرد استفاده از این فناوری نیز از حالت تدافعی خارج شد و برای جلوگیری از شیوع کرونا در نتیجه ازدحام بیش از حد مردم در پیشخوان‌ها، سازمان بورس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از این راهکار استقبال کرده و استفاده از آن را قانونی اعلام کرد.
نحوه احراز هویت متقاضی در فرآیند یوآیدی

سرویس یوآیدی برای احراز هویت غیرحضوری کاربر از دو الگوریتم هوش مصنوعی تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection)  و تطابق چهره (Face Matching) استفاده می‌کند به این صورت که در این فرآیند ابتدا یک ویدیوی سلفی از کاربر اخذ می‌شود و با الگوریتم تشخیص زنده بودن تصویر بررسی می‌کند که کاربر به صورت زنده ویدیوی سلفی را ضبط کرده باشد و شخص دیگری از عکس یا ویدیوی کاربر، ویدیو ضبط نکرده باشد.

بعد از تایید زنده بودن تصویر، در مرحله بعد نوبت به تطابق تصاویر می‌رسد در این گام، تصویر چهره استخراجی کاربر از ویدیوی سلفی با تصویر چهره آن در نزد سازمان ثبت احوال با الگوریتم تطابق چهره مقایسه می‌شود و اگر هر دو چهره متعلق به خود کاربر باشد، فرآیند احراز هویت کاربر به صورت خودکار به اتمام می‌رسد و در آخر نتیجه تایید یا عدم تایید کاربر به سامانه و کاربر ارسال می‌شود.
احراز هویت با یوآیدی در کمتر از دو دقیقه

متوسط مدت زمانی که طول کشیده است تا کاربران بتوانند مراحل احراز هویت یوآیدی را به صورت کامل انجام دهند در دو اپلیکیشن آپ و 724، کمتر از 1 دقیقه و 48 ثانیه بوده است. این مدت زمان نشان می‌دهد که با اینکه کاربران آشنایی کافی با این روش ندارند ولی می‌توانند در مدت زمان کمتری مراحل آن را طی کنند.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید