فارس پایلوت توسعه کسب و کار و کارآفرینی می‌شود
فارس پایلوت توسعه کسب و کار و کارآفرینی می‌شود
مشاور وزیر تعاون: فارس پایلوت توسعه کسب و کار و کارآفرینی می‌شود
مشاور وزیر و سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان فارس به زودی به عنوان پایلوت توسعه کسب و کار و کارآفرینی کشور معرفی می‌شود تا از بُعد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بعد از شناسایی مشکلات اجرایی، این موضوع در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.

علاالدین ازوجی، چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز کارآفرینی هنرمندان سونر در شیراز افزود: فارس یکی از استان‌های پیشرو در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور است و به همین سبب بتازگی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این استان تقدیر شد.
وی ادامه داد: بی‌شک ایجاد و حمایت از تاسیس مراکز کارآفرینی در کشور، برای مردم دستاورد واقعی به همراه خواهد داشت.
او گفت: توجه به مدیریت بازار کار و کارآفرینی به عنوان یک اصل مهم، جذابیت سرمایه‌گذاری را افزایش داده و تنوع ثروت آفرینی را محقق خواهد کرد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: معتقدیم که اتکای صرف به برنامه‌های سنتی پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نخواهد بود.
ازوجی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمان اسکان توریست‌ و گردشگر در کشورهای جهان به طور متوسط پنج روز است اما در ایران حدود سه روز است و علت این موضوع به اندک بودن امکانات و تاسیسات گردشگری در کشورمان باز می‌گردد.
وی اضافه کرد: وجود امکانات گردشگری، عامل مهمی برای افزایش مدت زمان اسکان و سفر است و اگر تعداد واحدها و تاسیسات گردشگری به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد، تاثیر مستقیمی بر افزایش مدت زمان سفر خواهد گذاشت.
ازوجی افزود: استادان عرصه‌های هنری و فرهنگی، سرمایه‌های کشور هستند و ظرفیتی برای جذب توریست به شمار می‌آیند و استفاده از این ظرفیت‌های توریستی ارزشمند وظیفه حاکمیت است.

لزوم بهره‌مندی فعالان صنایع دستی و کارگران ساختمانی از چتر حمایتی بیمه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم گفت: حمایت بیمه‌ای از فعالان صنایع دستی و استادان و هنرمندان این حوزه و همچنین کارگران ساختمانی امری ضروری است که به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.
سهراب مختاری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید، افزود: در سیاستگذاری حوزه اشتغال ضروری است که از فعالان عرصه تولید صنایع دستی و استادان این بخش یا در حوزه‌های دیگر از جمله کارگران ساختمانی از نظر پوشش بیمه‌ای حمایت شود.
وی، با بیان اینکه اعتبارات خوبی از محل تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به توسعه صنایع دستی اختصاص یافته، اظهار داشت: این تسهیلات تا حدودی می‌تواند به حفظ وضعیت موجود کمک کند.
به گفته مختاری، با هدف ایجاد زمینه برای توسعه کارآفرینی در فارس، شمار دفاتر کارآفرینی این استان از چهار دفتر به ۲۹ دفتر افزایش یافته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، تقویت روحیه کارآفرینی در جامعه را لازمه ایجاد اشتغال دانست و گفت: امروز شاهد افتتاح مرکز کارآفرینی جدیدی در حوزه صنایع دستی در شیراز با همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت با صرف حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.
مختاری ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز کارآفرینی که دارای بخش‌هایی مانند مشاوره، آموزش، مهارت آموزی، تولید، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی است، برای جوانان جویای کار با توانمندسازی آنها اشتغالزایی می‌شود.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید