سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت راه‌اندازی شد
سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت راه‌اندازی شد
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت در اپلیکیشن‌های مدیریت حساب اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.
پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت موضوعی بود که طی سالیان گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرده و اقدامات خلاف‌کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفت. این موضوع موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه به اقدامی جدی دست بزند.

با توجه به اینکه هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد و همچنین مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آن‌هاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.

دراین راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت در اپلیکیشن‌های مدیریت حساب اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: فاز اول سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت الکترونیک، به‌منظور کاهش مراجعه مردمی به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتورها در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد تسهیل در ساماندهی سیم‌کارت‌های تحت مالکیت مشترکین راه‌اندازی شده است.

وی درباره نحوه استفاده از این سامانه اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی مشترکین تلفن همراه می‌توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اپراتور مورد نظرشان (همراه اول: My Mci، ایرانسل: My Irancell، رایتل: My Rightel، شاتل: My Shatel، سامانتل: My Samantel) در بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها برای سلب مالکیت سیم‌کارت‌هایی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده، اقدام کنند.

حقی افزود: مشترکان سیم‌کارت‌های اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) مانند شاتل موبایل، های‌وب، آپ‌تل و لوتوس نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اپراتور مورد نظرشان از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شده و با انتخاب یکی از گزینه‌های "عدم نیاز به سیم‌کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم‌کارت" پس از طی فرایند تعیین‌شده، برای سلب مالکیت سیم‌کارت اقدام کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز، اشتراک سیم‌کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می‌شود.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید