جذابیت های پادکست
جذابیت های پادکست تمام شرکت ها، موسسه ها، دانشگاه های برجسته ی کشور و اساتید مجرب برای بهتر نمایش دادن شرکت و کارهای خود از پادکست استفاده می کنند.فایل های تصویری و صوتی بیشترین تاثیر را بر روی مردم می گذارند، پس می توانیم برای بهترین تاثیر گذاری از پادکست های جذاب استفاده کنیم.
پادکست چیست؟

در ابتدا به معرفی پادکست می پردازیم تا متوجه شویم پادکست چیست و چه جذابیت هایی می تواند داشته باشد.
پادکست، جدیدترین تکنولوژی است که ترکیبی از صدا، آهنگ و افکت می باشد.لغت نامه آکسفورد پادکست را واژه ی سال معرفی کرده است وبه این صورت تعریف می کند، پادکست یک برنامه ی رادیویی است که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی ضبط شده و برای شنیده شدن در اینترنت گذاشته می شود.
برای تولید پادکست هم از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود مثل نرم افزار ادوب ادیشن، که این نرم افزار صدا، آهنگ و افکت ها را ترکیب می کند و خروجی می گیرد. این برنامه دارای مجموعه‌ای از ابزارهای بسیار حرفه ای است که می توان به راحتی صدا را ضبط و ویرایش کنید. نرم افزار ادوب ادیشن به سرفصل هایی مثل ضبط، ویرایش، تدوین صدا، رندر، تنظیم و میکس تقسیم می شود، که تمامی آن ها در ادیت به کار می آید. این نرم افزار به حذف نویزهایی که در هنگام ضبط پیش آمده کمک می کند.
جذابیت های یک پادکست می تواند در گروی ایده ی اولیه باشد، باید اصل مطلب و ایده ی اصلی خودتان را تا زمان ۳ ثانیه بیان کنید، این ایده یا خلاقیت می تواند آرم و لگوی پادکست، ترکیب چند موزیک، صدای خاص، یا بیان موضوع پادکست به شکل ویژه ای باشد که شنونده با شنیدن آن دیگر نتواند آن را رها کند.
جذابیت های پادکست

برای شما این سوال پیش می آید که چه مواردی می تواند در جذابیت های پادکست تاثیر بگذارد.در اینجا به معرفی مواردی برای جذابیت های پادکست می پردازیم.
مورد اول، ایده ایست که در توضیحات گفته شد اگر به این نکته دقت کنید شنونده ها شما را یک تدوینگر حرفه ای می دانند
مورد دوم، خلاقیت در استفاده و میکس آهنگ است. باید به موضوع پادکست دقت شود و متناسب با آن آهنگ های خوب و جذابی انتخاب، میکس و استفاده شود.
مورد سوم که در جذابیت های پادکست موثر است، محتوایی است که می توانید انتخاب کنید. این انتخاب را می توان بنابر مناسبت های مختلفی تعریف کرد، که البته برای اساتید و شرکت ها بنابر نوع کاری آنها متفاوت است.
مورد چهارم، نوع کلام و لحن گوینده است. در پادکست هایی که برای مناسبت های شاد و یا موارد مشابه استفاده می شود، انرژی گوینده و شادی کلام خیلی تاثیر گذار است و همچنین پادکست هایی که احساسی، علمی و … است، بهتر است از لحن و کلام متناسب با آن استفاده شود.
مورد پنجم، اگر موضوع پادکست شما بیانگر یک واقعه ای است، بهتر است در پادکست خود از ویژگی مشهور آن واقعه استفاده کنید؛ مثلا برای ساختن پادکست حادثه ی پلاسکو از صدای آتش نشان هایی که درخواست همکاری دارند و… استفاده کنید
مورد ششم، اگر واقعه ای غمگین یا دردناک است بهتر است که پادکست شما هم متناسب با آن باشد؛ این بدین معناست که از سوز و همدردی استفاده شده باشد. لازم به ذکر است که خلاقیت در ساخت پادکست می تواند جذابیت های پادکست را افزایش دهد؛ مثلا می توانیم در پادکست حادثه ی پلاسکو برای بهتر شنیده شدن آن از شیوه ی طنز استفاده کنیم از عدم همکاری مردم گرفته تا مسئولین و…
مورد هفتم، زمان تولید یک پادکست است که از ۱ دقیقه تا چندین ساعت است، اما مهم ترین نکته ای که وجود دارد اگر پادکست شما خسته کننده شود دیگر شنیده نمی شود.
مورد آخر از جذابیت های پادکست، همانطور که شروع شدن یک پادکست و ایده ی آن بسیار مهم است نحوه ی تمام شدن پادکست هم حائز اهمیت است. باید توجه داشته باشید که این در ذهن شنونده می ماند که فلان تدوینگر پادکست های خود را خیلی خوب به پایان می رساند. در انتهای پادکست پیام خودتان را برسانید و مردم را از ساخت پادکست خود آگاه کنید.
اگر به مواردی که برای جذابیت های پادکست ذکر شد توجه کنید می توانید یک پادکست حرفه ای بسازید و از شنیدن آن لذت ببرید. فراموش نکنید برای خروجی گرفتن به نوع فرمت و مکان ذخیره شده دقت کنید.
1
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید