زندگی در دانمارک
دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است 

دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است.جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است.زبان‌های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در این کشور رسمیت دارند.واحد پول این کشور کرون دانمارک می باشد و با این که این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته ولی به حوزه یورو نه پیوسته‌است.دین ۸۰٫۴ درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری می باشد.

درباره دانمارک

جزایر فاروو گرینلند بخشی از پادشاهی دانمارک هستند، اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۹به آن‌ها خودگردانی اعطا شده‌است.دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها کشور هم مرز آلمان است.پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به سوئد متصل می‌کند.
دانمارک از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتواست.کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه نخست جهان قرار دارد.دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان راضی‌ترین مردم جهان اعلام می‌شوند و این کشور به عنوان کشوری با کم ترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید.
کشور پادشاهی دانمارک بعد از ژاپن دارای قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی است.

سیاست دانمارک
این کشور حکومت مشروطهٔ پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵در سازمان ملل متحدعضو است.
نظام دموکراسی دانمارک بر اساس قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده‌است.این قانون اساسی در تمام این سال‌ها تغییر کرده‌است، به عنوان مثال در سال ۱۹۱۵، حق رأی به زنان نیز اعطا شد.قانون اساسی کنونی در سال ۱۹۵۳ تعدیل شده‌است، ولی بیشتر اصول آن از شکل اولیه خود بدون تغییر باقی‌مانده‌است.

پارلمان دانمارک که فُلکِتین (Folketinget) نام دارد قوانین دانمارک را به رأی گذاشته و تصویب می‌کند.پارلمان دانمارک دارای ۱۷۹عضو می‌باشد که از احزاب سیاسی مختلف برخاسته‌اند.اعضای پارلمان در هر نوبت برای یک دوره چهار ساله انتخاب می‌شوند.با این حال نخست وزیر می‌تواند قبل از این دوره چهار ساله پارلمان را منحل کرده و خواستار انتخابات عمومی شود.
دو نفر از اعضای پارلمان دانمارک در گرینلند و دو نفر از آنها در جزایر فارو انتخاب می‌شوند.

در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور ماه ۱۳۹۰) در دانمارک سوسیال دموکرات‌ها به رهبری هله تورنینگ اشمیت، با فاصله اندکی توانستند پیروز شوند و با این کار، دولت راست میانه پس از یک دهه حکومت، جای خود را به احزاب چپ و بدین ترتیب اولین نخست‌وزیر زن در دانمارک انتخاب شد.

هله تورنینگ اشمیت، جایگزین لارس لوک راسموسنشد و راسموسن را متهم کرد که با اعمال سیاست‌های غلط باعث افزایش کسری بودجه شده‌است.هله تورنینگ اشمیت در این انتخابات قول داد قوانین مهاجرتی سختگیرانه و مشکل را تغییر دهد، سیاست‌های مالیاتی و هزینه‌های عمومی را اصلاح کند.

دانمارک یک سری قرادادهای بین‌المللی به منظور دفاع از حقوق بشررا امضاء کرده‌است.هم چنین قطعنامه‌های سازمان ملل علیه شکنجه، مبارزه با هر نوع تبعیض نژادی، هر نوع تبعیض علیه زنانو حقوق کودکانرا امضا کرده‌است.
دانمارک با عضویت در شورای اروپا به عهدنامه حقوق بشر اروپا پیوسته‌است که این خود تأثیر فراوانی روی قوانین دانمارک دارد.
جمعیت
جمعیت دانمارک بیش از ۵،۴ میلیون نفر است.۸۵ درصد از این جمعیت در شهرها ساکن هستند.تقریباً ۱،۶ میلیون نفر در پایتخت آن کپنهاگو حوزه کپنهاگ زندگی می‌کنند.دومین شهر بزرگ دانمارک آرهوس (Århus) با جمعیتی در حدود۳۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد.زبان رایج در سراسر کشور دانمارکی است.تقریباً ۵ درصد از کل جمعیت دانمارک یعنی حدود ۲۷۰۰۰۰ نفر خارجی هستند، که شامل مردم کشورهای شمال اروپا، اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیای جنوبی وآفریقامی‌شوند.

اقتصاد دانمارک
واحد پولی دانمارک کرون دانمارک است.
از نظر شاخص فساد اقتصادی، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاندو نیوزیلند)سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته‌است، معرفی شده‌است.
دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی‌کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه‌رو می باشد و این کشور از جنگ جهانی دوم تاکنون با چنین رکودی مواجه نبوده‌است.
بحران اقتصادی سبب شده که مازاد مالی به کسری بودجه تبدیل شود و احتمال می رود که این کسری در سال ۲۰۱۲ معادل ۴٫۶ درصد تولید ناخالص داخلی باشد.
میزان شهریه سالانه تمام وقت دانشگاه ها بین ۴۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون دانمارک متغیر است.

مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک دارای تعدادی ویژگی است که آن را از همسایگان شمالی او در اروپا متمایز می کند.آیا می دانید این کشور دارای 406 جزیره و دارای 7314 کیلومتر خط ساحلی است، این کشور در رتبه 133 از فهرست کشورهای جهان از نظر اندازه قرر دارد، بالاترین نقطه این کشور تنها 170 متر از سطح دریا بالاتر است، به طور متوسط سرعت باد 7.6 متر در ثانیه است، که دلیل اینکه این کشور بزرگترین صادر کنندگان توربین های بادی در جهان است را توضیح می دهد .

 روش های گوناگونی برای مهاجرت به دانمارک وجود دارد، از جمله راه های مهاجرت به دانمارک عبارتند از تولد نوزاد ، مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج ، مهاجرت به این کشور از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.
اخذ اقامت دائم دانمارک

در اینجا شما می توانید اطلاعات مربوط به قوانین بمربوط به اعطای اجازه اقامت دائم در این کشور را مطالعه کنید لطفا توجه داشته باشید، که اطلاعات یک نسخه ساده شده و تجدید نظر شده از قوانین است.اگر شما هر گونه شک و یا اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با دفتر خدمات مهاجرت به دانمارک ما تماس بگیرید.

شما می توانید برای اجازه اقامت دائم در هر زمانی درخواست دهید.اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اجازه اقامت دائم به شما داده می شود.لطفا توجه داشته باشید، که الزامات خاصی برای گروه های زیر وجود دارد:

 افراد بین سنین 18 و 19 که کار تمام وقت درخواست کرده اند و یا به طور مداوم پس از تکمیل مدرسه ابتدایی (folkeskolen) وارد کار شده اند.
 افراد با ارتباطات قوی با این کشور.
 بازنشستگان یا مستمری بگیران با سنین پایین.
 نیازهای اساسی

قوانین روش ها و راه های شرایط مهاجرت به دانمارک

در این قسمت به بررسی شرایط مهاجرت به دانمارک می پردازیم.در زیر انواع روش های مهاجرت به دانمارک شرح داده می شود:

 Higher educational programmes برنامه های آموزشی عالی
 Basic and youth study programmes برنامه های عمومی و مطالعه جوانان
 Folk high schools (folkehøjskoler) مدارس عالی مردمی

 Coming to Denmark سفر به دانمارک
 Visa (short term) (کوتاه مدت) ویزا
 Work کار
 PhD دکتری
 Studies مطالعات
 Au pairs
 Interns کارورزان
 Working Holiday تعطیلات کار
 Family Reunification الحاق به خانواده
 Spouses همسران
 Children فرزندان
 Other family members سایر اعضای خانواده
 Family reunification under EU law الحاق به خانواده تحت قوانین اتحادیه اروپا
 Asylum پناهندگی


        مهاجرت کاری و اخذ اقامت دانمارک از طریق تخصص

دانمارک یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد European Union ، که مهاجرت نیروی کار ماهر از سراسر جهان که در مهارت های کمیاب مشغول هستند را به مهاجرت به این کشور تشویق می کند.این کشور دارای یک سیستم ویزای کار با فهرستی از کارهای مثبت برای کمک به پر کردن کمبود مهارت و هم را برای افرادی که پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای دانمارکی دارند اعمال می گردد.

لطفا مطالب را در در مورد ویزای کار که در زیر آمده را برای اطلاع از جزئیات مشخص زیر ببینید، و هر جا دچار مشکل شدید و نیاز به مشاوره داشتید دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.
مهاجرت به دانمارک از طریق کار و انواع ویزای کار دانمارک

فهرست مثبت: در بسیاری از مشاغل در این کشور نیروی کار ماهر و واجد واجد شرایط وجود ندارد.اگر شما دارای یکی از مهارت ها در یکی از این مشاغل هستید، شما می توانید یک اجازه کار و اجازه اقامت در زمان بسیار کم به دست آورد.یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق کار و اخذ ویزای کار می باشد.از جمله راه های این مورد مهاجرتی مهاجرت به این کشور از طریق تخصص می باشد.

طرح پرداخت محدود: اگر شما یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای دانمارکی داشته باشید که بیش از DKK 375،000 (حدود USD 55،000)، شما همچنین میتوانید برای یک کار و اجازه اقامت در این کشور تحت طرح پرداخت محدود اقدام کنید.

جهت اطلاعات بیشتر ، کمک، و مشاوره می توانید با متخصصان تیم ما که دارای سابقه و تجربه در خدمات مهاجرت می باشند ، و به هزاران نفر از مردم برای مطالعه و کار در کشور در سراسر جهان کمک کرده اند تماس حاصل کنید.
مدت اقامت با ویزای کار دانمارک

طول کار و اقامت مجوزهای اعطا شده تحت لیست طرح بستگی به طول قرارداد کار شما در دانمارک دارد.برای قرارداد کار دائم (کسانی که هیچ تاریخ پایان برای آنها در نظر گرفته نشده است) مجوز کار برای دوره اولیه به صورت 4 سال اعطا می شود.پس از این دوره شما می توانید مجوز خود را تمدید کنید اگر شما در همان شغل باقی ماندید، به خصوص اگر عنوان شغلی شما در لیست موجود است.

برای قراردادهای کار موقت و مجوز اقامت بر اساس این طرح برای طول اشتغال 6 ماه است.اگر شما کار دیگری در آن زمان پیدا کنید، باید برای ویزای جدید بر اساس کار جدید اقدام کنید.
شرایط اعضای خانواده در ویزای کاری دانمارک

اگر شما یک کار و اجازه اقامت تحت لیست مشاغل مثبت را دریافت کردید، همسر یا شریک زندگی شما نیز واجد شرایط برای اقامت می گردد.کودکان زیر سن 18 سال که با شما زندگی می کنند نیز واجد شرایط برای اقامت همراه شما می باشند.همسر یا شریک زندگی شما برای کل دوره و یا اجازه اقامت شما واجد شرایط اقامت است و همچنین می تواند به صورت مستقل در پی کسب اجازه کار باشد.

دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است 
اخذ اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل و مهاجرت تحصیلی

شما می توانید اجازه اقامت خود را تحت عنوان تحصیل در دانمارک به دست آورید، اگر شما یک شهروند از یک کشور در خارج از کشورهای شمال اروپا یا اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستند این روش یکی از بهترین روش های مهاجرت به دانمارک است.

لطفا توجه داشته باشید: شما مسئولیت خود را برای پیدا کردن یک محل برای مطالعه دارید تا به عنوان دانشجو در یک دانشگاه پذیرفته شوید.شما می توانید اجازه اقامت دانشجویی را با پذیرش در یک دانشگاه در یک محل برای مطالعه پذیرفته شده است را کسب کنید.

سه دسته از مطالعات که می تواند اجازه اقامت را با تضمین دریافت کنند وجود دارد:

 کارشناسی
 کارشناسی ارشد
 PHD

شرایط پیوستن یا الحاق به خانواده در دانمارک

لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات در این صفحه یک نسخه ساده و ویرایش شده از قوانین است.اگر شما در مورد برخی قوانین شک دارید، و یا می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کسب کنید، لطفا با خدمات مهاجرت دانمارکی ما تماس حاصل کنید.

اگر شما دارای بستگان نزدیک در دانمارک هستید، شما می توانید برای اجازه اقامت بر اساس الحاق به خانواده اقدام کنید.

در زیر مواردی ارائه شده است که برای الحاق به خانواده مورد نیاز است، الحاق به خانواده را می توان به روش های زیر تقسیم کرد:

 همسران و شرکای همخانه
 فرزندان اطلاعات بیشتر در مورد کودکان
 سایر اعضای خانواده.اطلاعات بیشتر در مورد سایر اعضای خانواده

اگر به شما اجازه اقامت داده شد، این اجازه یک اجازه موقت می باشد، به شرطی که شما پیبند به قوانین باشید این اجازه قابل تمدید است.پس از چند سال، شما می توانید برای گرفتن اجازه اقامت دائم اقدام کنید.در آن زمان شما هنوز هم باید شرایط را برای اجازه اقامت اصلی خود دارا باشید، و همچنین تعدادی از شرایط اضافی را تامین کنید.اطلاعات بیشتر در مورد اجازه اقامت دائم.

اگر شما موفق به اخذ اجازه اقامت بر اساس الحاق به خانواده شدید، به شما حق کار در دانمارک نیز اعطا می گردد.
مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ازدواج در دانمارک

به منظور الحاق به همسر خود در این کشور این نوع ویزا اعطا می شود، به این منظور نیاز است که ازدواج شما تحت قانون این کشور به رسمیت شناخته شود.نیاز به زندگی مشترک بدون ازدواج دائم ممکن نیست.

ازدواج فرد خارجی را می توان در این کشور به رسمیت شناخت اگر مطابق با قوانین این کشور صورت گرفته باشد شد، و اگر شرایط ازدواج و اصول قانونی اساسی دانمارکی را نقض نکند.

اگر اداره مهاجرت تصمیم گیرد که ازدواج شما تحت قانون دانمارک به رسمیت شناخته نشده، اداره مهاجرت قانونی دارد که تحت آن شما و همسرتان نیاز به زندگی مشترک بدون ازدواج دائم دارید که برای زوج های ازدواج نکرده در نظر گرفته شده است.اطلاعات بیشتر در مورد زندگی مشترک بدون ازدواج دائم
مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای سرمایه گذاری

دانمارک به طور فزاینده ای برای خارجی ها جهت اقامت دائم محبوب است، با توجه به زیرساخت های اقتصادی قوی و با ثبات و نرخ برابری درآمد بالا این مورد قابل توجیه است.دانمارک بعد برای تابعیت دوم تا حد زیادی درخواست میگردد، و به علت سازه های سیاسی و اجتماعی، شرایط کار خوب و استاندارد بالای زندگی مشهور است.این کشور همچنین به استانداردهای آموزشی خود می بالد و به طوریکه خارجی ها با پس زمینه آموزشی و با تجربه و تخصص در یک منطقه خاص قادرند به تحصیل در این کشور بپردازند.

دانمارک اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری را نیز دارد، درخواست مهاجرت سرمایه گذاری برای افرادی که به دنبال یک کارت سبز دانمارکی هستند متقاضی زیادی دارد، اشخاصی که با سرمایه گذاری صاحب کارت سبز میگردند اقامت در این کشور را به صورت دائمی اخذ می کنند.طبق قانون این کشور تمام شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به اقامت در این کشور برای یک دوره طولانی بیش از 3 ماه هستند باید برای آنها یک اجازه اقامت، اعمال شود.

مهاجرت سرمایه گذاری به نوعی از مهاجرت گفته می شود که در آن فرد مایل و قادر به سرمایه گذاری مقدار زیادی پول به این کشور است و به دنبال اقامت دائم توسط این سرمایه گذاری می باشد.سرمایه گذاری نیز باید تنها به نفع اقتصاد کشور در نظر گرفته شود.

پناهندگی در دانمارک
یک پناهجو فردی است که حق دارد در دانمارک باقی بماند و به عنوان پناهنده به منظور محافظت درخواست ارسال کنید.

وضعیت کنوانسیون برای پناهندگان

بخش 7 (1) کنوانسیون قانون بیگانگان به بررسی شرایط پناهندگی می پردازد.کنوانسیون به افرادی که وضعیت سقوط تحت حفاظت کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل داشته باشند پناهندگی اعطا می کند، پناهندگان به کسی گفته می شود که، به علت ترس مواجه با نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی مورد آزار و اذیت است.

اجازه اقامت تحت این شرایط برای حداکثر دو سال در یک زمان داده شود.


تابعیت و اقامت

قانون تابعیت و اقامت دانمارک راه های اخذ اقامت دانمارک چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در کشور دانمارک، از اتباع کشور دانمارک محسوب می شود و می تواند اقامت دانمارک کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور دانمارک موجب اخذ اقامت دانمارک می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان اقامت دانمارک را به دست آورد؟

دانمارک یکی از کشور های اروپایی و عضو اتحادیه شینگن می باشد، ویزای کار دانمارک یکی از بهترین روش های مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت دانمارک است.کشور دانمارک کشوری پهناور می باشد و با توجه به برنامه های خاص مهاجرتی مورد نظر بسیاری از افراد است.چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیش تر در زمینه اقامت دانمارک را دارید می توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

تابعیت و اقامت در دانمارک

مقررات تابعیت دانمارک مبتنی بر قانون کشور دانمارک می باشد.
راه های گرفتن تابعیت دانمارک
اخذ تابعیت دانمارک ممکن است به وسیله یکی از راه های زیر به عمل اید :

1.
اخذ اقامت دانمارک از طریق تولد

تولد در خاک دانمارک باعث به دست آوردن تابعیت ان کشور نمی گردد مگر انکه پدر و مادر طفل نامعلوم باشند.

2.
اخذ اقامت دانمارک از طریق اصل خون (نسب)

طفلی که یکی از والدین وی تبعه دانمارک باشد بدون توجه به کشور محل تولد وی، تبعه دانمارک محسوب می شود.البته اطفالی که فقط مادرشان دانمارکی است و قبل از ژانویه 1979 به دنیا آمده باشند باید برای به دست اوردن تابعیت دانمارک اقدام نمایند.

3.اخذ اقامت دانمارک از طریق درخواست
تحصیل و اخذ تابعیت دانمارک

ممکن است تابعیت دانمارک در صورت وجود شرایط زیر حاصل شود:

 1.شخصی که به مدت هفت سال به طور مداوم در خاک دانمارک اقامت داشته باشد
 2.شخصی که بتواند با مدارک ثابت کند که تابعیت قبلی خود را از دست داده است.

تابعیت مضاعف کشور دانمارک

در قانون تابعیت دانمارک، تابعیت مضاعف شناخته نشده است.مگر برای افراد زیر :
1.اتباع دانمارکی که با بیگانگان ازدواج نموده اند وقانون کشور همسر، ترک تابعیت دانمارک را شرط نکرده باشند.
2.طفلی که از والدین دانمارکی در خارج متولد شده باشد وتابعیت کشور محل تولد خود را کسب کرده باشد تا سن 22سالگی ممکن است دارای تابعیت مضاعف باشد ولی بعد از 22سالگی باید یکی از تابعیت های خود را انتخاب کند، در غیر این صورت تابعیت دانمارکی خود را از دست خواهد داد.
از دست دادن تابعیت دانمارک

1.ترک تابعیت دانمارک
ترک تابعیت دانمارک بر اساس تقاضای شخص، در قانون تابعیت اجازه داده شده است ، مشروط بر اینکه متقاضی مدرکی دال بر اخذ تابعیت کشور دیگری را ارائه نماید وهمچنین تقاضای خود را مبنی بر ترک تابعیت به دولت ارائه نموده باشد که در این صورت ، اجازه نامه ترک تابعیت وی صادر خواهد شد.

2.سلب تابعیت دانمارک
سلب تابعیت دانمارک در صورتی امکان دارد که شخص بصورت اختیاری تابعیت کشور دیگری را کسب کرده باشد.
اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج

در صورتی که یکی از طرفین در ازدواج تابعیت دانمارک داشته باشد شخص دوم می تواند برای گرفتن تابعیت دانمارک اقدام کند.چنانچه پیگیری گرفتن تابعیت به درستی دنبال شود ویک پایه صحیح حقوقی داشته باشد قطعا این ازدواج منتهی به اخذ تابعیت می شود.در این موارد باید درخواست وپرونده ارائه دهید تا موفق به اخذ تابعیت کشور دانمارک شوید.

ویزا کار در دانمارک یا گرین کارت دانمارک یا کارت سبز دانمارک


یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق کارت سبز یا همان گرین کارت دانمارک می باشد.روشی که در آن با استفاده از طرح ویزای کاری توانسته است راه ورود به اروپا را برای شما آسان نماید.

به طور کلی در کنار ویزای کار دانمارک، روش های مهاجرتی دیگری برای ورود به کشور دانمارک وجود دارد.برای مثال تحصیل در دانمارک و یا سرمایه گزاری در دانمارک، روش هایی هستند که می توان ضمن مشورت با یک وکیل کاردان، به آن ها دست یافت.

آنچه که در مهاجرت اهمیت پیدا می کند، اخذ اقامت دانمارک و در نتیجه گرفتن تابعیت کشور مقصد می باشد.لذا نیاز هست متقاضیان روش هایی را انتخاب نمایند که بتوانند به اقامت دانمارک برسند و در نتیجه تحصیل تابعیت دانمارک را داشته باشند.

لازم به ذکر است که تحصیل تابعیت در دانمارک از طریق سیستم خون انجام می شود.البته سیستم خاک به عنوان سیستم فرعی در قوانین این کشور وجود دارد و تنها زمانی به کار می رود که والدین طفل بدنیا امده نامعلوم باشند.

در این مطلب به بررسی کامل و جامع برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک می پردازیم، و به شما خواهیم گفت که چگونه طرح گرین کارت دانمارک از جمله طرح های ویزاهای کاری یا تخصصی دانمارک به شمار می رود.


برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک یا کار در دانمارک

برنامه ای که در آن، امکان اعطای اجازه اقامت در جهت کار و جستجوی کار به متقاضی داده می شود.این اجازه که تحت عنوان طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شناخته می شود، بر اساس ارزیابی مبتنی بر سیستم امتیازبندی انجام می شود.

بر این اساس، اگر اجازه اقامت تحت طرح گرین کارت دانمارک به شما داده شود، دیگر نیازی به اخذ مجوز کار به صورت جداگانه نمی باشد.

اقامت از طریق این نوع ویزا، امکان انجام هرگونه کار با دستمزد یا بدون دستمزد را برای شما فراهم می آورد؛ اما اجازه کار به صورت خویش فرما که متقاضی در آن اداره کسب و کار خود را به عهده بگیرد، را ندارد.
اطلاعات مهم پیرامون کارت سبز یا گرین کارت دانمارک
فرصت های شغلی در دانمارک

امتیازات در برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک بر اساس معیار های عینی استفاده شده برای ارزیابی اینکه آیا درخواست دهنده مناسب درخواست برای شغل های سطح بالا در دانمارک است یا خیر داده میشود.گرفتن اجازه اقامت تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک به مانند گرفتن یک شغل نیست.این کاملا مسئولیت خود شماست تا در دانمارک شغلی پیدا کنید که بتوانید خود را در حمایت کنید.

در حال حاضر، تقاضا برای نیروی کار (کارگر) خارجی بسیار محدود است.با این حال برخی بخش ها متقاضی متخصصان حرفه ای خارجی مجرب هستند.باید ذکر شود که مهارت های گفتاری خوب دانمارکی اغلب یکی از شروط موفقیت در بازار کار دانمارک است.

قبل از درخواست برای اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شما باید شانس های شغلی خود را ارزیابی کنید.چندین چرتال وب، پایگاه داده و بانک CV وجود دارند که میتوانند برای فرایند کاریابی در دانمارک مفید باشند.
اجازه کار در دانمارک

لطفا قید شود که اگر شما علاقه به کار کردن در زمینه خاصی دارید، و تحصیلات شما در خارج بوده است، باید اجازه نامه یا تاییده رسمی اینچنینی از مسئولین زیربط ارائه دهید.

لیست رشته های وزارت علوم را بررسی کنید تا ببینید کدام رشته ها نیاز به تاییدیه با اجازه نامه دارند.

پزشکان و دندانپزشکان به منظور بدست آوردن اجازه نامه می توانستند درخواست اقامت ویژه بدهند.
اگر به شما اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک داده شد

شما باید در طول 6 ماه بعد از دریافت اجازه نامه به دانمارک نقل مکان کنید و یک آدرس رسمی در دانمارک داشته باشید.پیدا کردن مکانی برای زندگی مسئولیت خود شماست.بعلاوه، در سال اول دریافت اجازه اقامت ، شما باید حداقل 50000 DKK در دانمارک درآمد داشته باشید.

همچنین قید میشود که شما قبل از اسکان در ادرسی رسمی در دانمارک، یافتن شغل و درافت حقوق نمیتوانید یکی از اعضای خانواده را با خود به دانمارک بیاورید.درباره این التزام های مطالب زیر را بخوانید.
اگر درخواست کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شما رد شد

اغلب از طرف درخواست دهندگان با ما تماس گرفته می شود که هزینه ثبت نامشان را بعد از اینکه درخواستشان بواسطه عدم رسیدن امتیازشان به 100 رد شد به آنها برگردانیم.هزینه مورد نظر، هزینه پردازش پرونده است و به منظور پوشش دادن هزینه پردازش پرونده گرفته میشود.

متعاقبا اگر پرونده شما پردازش شده باشد- بدون توجه به اینکه به شما اجازه اقامت اعطا شده است یا درخواست شما بواسطه نداشتن موارد مورد نیاز رد شده است، مبلغی برگشت داده تخواهد نشد.به همین ترتیب، اگر شما از درخواست خود صرفنظر کنید نیز مبلغی برگشت داده نخواهد شد.

امتیازات لازم جهت اخذ کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

به منظور اعطای اجازه اقامت تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک ، شما باید حداقل 100 امتیاز بدست اورید.امتیازات به : سطح تحصیلات، مهارت های زبان و انطباق پذیری داده میشود.

شما باید مدرکی دال بر اینکه سال اول اقامت دانمارک میتوانید از خودتان حمایت کنید داشته باشید.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک اعطا گردید، شما و هرکدام از اعضای خانواده همراه شما باید بیمه سلامت کامل شوید، تا زمانی که تحت پوشش بیمه سلامت ملی دانمارک قرار بگیرید.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک اعطا گردید، یکی از التزام ها این است که در اولین سال شما باید حداقل 50000DKK در دانمارک درآمد داشته باشید.آزانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک، ثبت درآمد دانمارک را چک میکند که آیا این موضوع را پوشش داده اید یا خیر.اگر پوشش نداده باشید اجازه اقامت شما ممکن است باطل شود.

به علاوه یکی از التزام ها این است که در حین اقامت در دانمارک شما برای فارغ التحصیلان جدید هیچگونه مزایای بیکاری و یا کمک عمومی تحت عنوان اعمال اجتماعی فعال دریافت نکنید.

اگر در 5 سال گذشته با استفاده از اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا یا گرین کارت دانمارک در دانمارک اقامت داشته اید، به شما اجازه اقامت جدید تحت طرح کارت سبز اعطا نخواهد شد.
امتیازات مربوط به سطح تحصیلات برای کارت سبز یا یا گرین کارت دانمارک

شما تنها برای سطح تحصیلاتی که معادل سطح تحصیلات دانمارک باشد امتیاز کسب مبکنید.

دلیل این امر این است که مدارک آکادمیک از کشور تا کشوری دیگر متفاوت است، حتی اگر عنوانی یکسان داشته باشند.برای مثال، مدرک کارشناسی ارشد از کشوری دیگر ممکن است با کارشناسی ارشد در دانمارک(candicatus) یکسان نباشد.

آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک تصمیم خواهد گرفت که آیا لازم است سطح تحصیلی شما توسط آزانس دانمارکی تحصیلات تکمیلی ارزیابی شود یا خیر، مسئولینی که صلاحیت افراد خارجی را تایید میکند.

آژانس تحصیلات تکمیلی دانمارک، پایگاه داده ای توسعه داده است که به منظور تایید صلاحیت خارجی ها و تطبیق آنها با هم ارز های دانمارکی طراحی شده است.

پایگاه داده ارزیابی صلاحیت از کشور های خاص را ببینید.

به منظور دربافت هرگونه امتیاز برای سطح تحصیلی، شما باید به عنوان حداقل مدرکی معادل مدرک کارشناسی دانمارک داشته باشید.به شما تنها بواسطه بالاترین مدرک تحصیلی و مدارک تحصیلی کامل شده تان امتیاز داده خواهد شد، امتیازات با روند زیر داده میشوند:

 مدرک کارشناسی/ فارغ التحصیل شده از تحصیلات با طول متوسط: 30 امتیاز
 مدرک کارشناسی و به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد یک ساله: 50 امتیاز
 مدرک کارشناسی ارشد: 60 امتیاز
 مدرک دکترا PhD: 80 امتیاز

اگر تحصیلات شما مورد تایید قرار بگیرد که شما در زمینه ای که دانمارک به آن احتیاج دارد و کمبود نفرات متخصص مجرب در آن زمینه دارد، به شما 30 امتیاز داده خواهد شد.شما میتوانید این زمینه ها را در لیست مثبت پیدا کنید.به منظور به دست آوردن امتیازات به صورت جایزه، تحصیلات شما باید مستقیما با عنوان شغل در لیست مثبت ارتباط داشته باشد.بعلاوه، شم باید التزام های مربوط به عنوان شغل در سوال را داشته باشید، مانند، مدرک کارشناسی حرفه ای یا یک اجازه نامه دانمارکی.

اگر شما از دانشگاهی که به صورت بین المللی و طبق رده بندی THES-QS بعنوان دانشگاهی سطح بالا شناخته شده باشد فارغ التحصیل شده باشید، امتازاتی به شرح زیر داده خواهد شد:

 400 دانشگاه برتر: 10 امتیاز
 200 دانشگاه برتر: 15 امتیاز
 100 دانشکاه برتر: 20 امتیاز

به شما حداکثر 130 امتیاز تحصیلات داده خواهد شد.
امتیازات مربوط به مهارت های زبان برای کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

به منظور دادن امتیاز به مهارت های زبان، شما باید مدرکی دال بر قبولی در یک آزمون شناخته شده زبان در یکی از زبان های، دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی ارائه دهید.تنها آزمون های زبانی دارای اعتبار هستند که شما در کمتر از دو سال قبل از درخواست آنها را قبول شده باشید.شما تنها به واسطه اینکه یک زبان را صحبت میکنید، یا اینکه زبان مورد نظر زبان مادری شماست هیچگونه امتیازی بدست نخواهید آورد.شما باید مدرکی دال بر قبولی آزمون زبان داشته باشید.

با توجه به زیان های دانمارکی، سوئدی و نروژی، شما باید آزمون زبان دانمارکی را قبول شده باشید، سطح 1، سطح2 یا 3(Prøve i Dansk 1, 2 eller 3) یا دانمارکی به عنوان زبان دوم (Studieprøven) یا معادل های سوئدی.نروژی:

 سطح 1(یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 5 امتیاز
 سطح 2 (یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 10 امتیاز
 سطح 3(یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 20 امتیاز
 Studieprøven (یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 40 امتیاز

با توجه به انگلیسی یا آلمانی، شما باید آزمون زبان انگلیسی یا آلمانی هم ارز با آزمون زبان دانمارکی سطح 3 یا مطالعه دانمارکی بعنوان زبان دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید:

 آزمون زبان انگلیسی/آلمانی هم ارز سطح 3 دانمارکی: 20 امتیاز
 آزمون انگلیسی/آلمانی هم ارز مطالعه دانمارکی به عنوان زبان دوم: 40 امتیاز

شما تنها از یکی از زبان های اسکاندیناویایی و یکی از زبان های انگلیسی یا آلمانی امتیاز خواهید گرفت.متعاقبا، شما میتوانید برای دو زبان سوئدی و انگلیسی، یا دانمارکی و آلمانی امتیاز بگیرید نه برای دو زبان دانمارکی و نروژی یا انگلیسی و آلمانی.

شما حداکثر 40 امتیاز برای مهارت های زبانی خواهید گرفت

بیست شاخص آزمون های زبان خارجه را با سطح هم ارز دانمارکی شان ببینید.

شما تنها برای آزمون های تایید شده امتیاز خواهید گرفت.دیگر آزمون ها برای امتیاز صلاحیت ندارند.
امتیازات مربوط به تطبیق پذیری در طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

بواسطه وابستگی کاری یا تحصیلی شما به EU/EEA (از جمله دانمارک) یا سوئیس به شما امتیازاتی داده خواهد شد، زیرا این موضوع میتواند به تطبیق پذیری سریع شما با بازار کار دانمارک کمک کند.امتیازات به کار یا تحصیلات داده میشود.امتیازات به شکل زیر داده میشوند:

 اتمام حداقل 1 سال مطالعه در تحصیلات تکمیلی در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 5 امتیاز
 اتمام حداقل 3 سال مطالعه در تحصیلات تکمیلی در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 10 امتیاز

یا

 حداقل 1 سال کامل(12ماه متوالی) اقامت قانونی یا کار در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 5 امتیاز
 حداقل دو سال متوالی اقامت قانونی و کار در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 10 امتیاز

به شما 5 امتیاز مهارت زبانی دانمارکی داده خواهد شد ( آزمون زیان دانمارکی قبول شده در سطح 2)

شما میتوانید حداکثر 15 امتیاز تطبیق پذیری دریافت کنید.
مدت زمان طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

شما میتوانید اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز برای مدت تا دو سال دریافت کنید.قبل از اتمام این دوره شم میتوانید برای یک تمدید سه ساله درخواست دهید.و به دنبال آن اجازه اقامت را میتوان تا سه سال در هر دوره تمدید کرد.

اقامت شما در صورتی تمدید میشود که به مقدار درآمد حداقل مقرر دست یافته باشید: اگر در دوره 12 ماه قبل از تسلیم درخواست برای تمدید، شما به حقوق (در بخش دولتی و خصوصی) متوسط یک فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دست یافته باشید.در 2015 میزان مورد نظر 319725 DKK است.

حقوق را میتوان از یک یا چند شغل بدست اورد.

شما باید این حقوق را به شکل عادی بدست آورده باشید، حقوق شما باید به مدیریت مالیات دانمارک گزارش داده شود و کارفرمای شما باید در دانمارک برقرار باشد.اعانات و کمک، وجه ازکار افتادگی، مزایای پرداخت شده در رابطه با زایمان یا ارث والدین و امثالهم در زمان محاسبه حقوق شما لحاظ نخواهند شد.شما نمیتوانید درخواست خود را زودتر از 3 ماه تا پایان مهلت اجازه اقامت تسلیم کنید.این بسیار حیاتی است که شما درخواست خود را قبل از پایان مهلت اجازه اقامت فعلی خود تسلیم کنید.

اگر درخواست خود را پس از پایان مهلت اجازه اقامت خود تسلیم کنید، شما باید انتظار رد درخواست خود را داشته باشید.این بدین معنی است درخواست شما پردازش نخواهد شد مگر اینکه شرایط ویژه در مورد آن موجود باشد، از جمله، اینکه شما مقصر تاخیر نباشید یا اگر الزامات بین المللی دانمارک اجازه قانونی آن را بدهد.اگر درخواست شما برای تمدید رد شد، شما باید دانمارک را ترک کنید و از کشور مبدا خودتان برای یک اجازه اقامت جدید درخواست دهید.چنین درخواستی به عنوان درخواستی کاملا جدید برای اجازه اقامت پردازش خواهد شد، یعنی، یعنی با قوانینی حاکم بر درخواست های بار اول پردازش خواهد شد و شما حق تمدید اجازه اقامت قبلی را از دست خواهید داد.

اگر اجازه اقامت دانمارک شما منقضی شد، و شما درخواست تمدید را تسلیم کرده باشید، شما با همان حقوق سابق در دانمارک خواهید ماند تا درخواست شما پردازش شود.

طرح انتقالی در کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

برنامه کارت سبز از 1 ژانویه 2015 تفییر کرده است.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک قبل از 1 ژانویه 2015 اعطا شده است، یک طرح انتقالی ویژه بکار گرفته خواهد شد.به عنوان نتیجه، اولین درخواست تمدید که بعد از 1 ژانویه 2015 تسلیم کنید تحت قوانین قبلی پردازش خواهد شد، در غیر اینصورت، هر گونه درخواست تمدید متعاقب تحت قوانین تمدیدی جدید پردازش خواهد شد، که شما باید دارای صلاحیت التزام درآمد باشید.این در آخرین نامه اجازه اقامت شما بیان شده است که شما باید التزام ها را مرتفع کنید.
مثال هایی از وضعیت های تمدید کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

مثال 1: به درخواست کننده اجازه اقامت از 4 سپتامبر 2013 تا 4 سپتامبر 2016 داده شد.درخواست دهنده در اگوست 2016 درخواستی مبنی بر تمدید تسلیم میکند و باید التزام های قانون قبلی را مرتفع کند، زیرا این اولین درخواست تمدید بعد از 1 ژانویه 2015 است.متغاقبا، التزام این است که فرد حداقل 10 ساعت در هفته در طول 12 ماه گذشته کار کرده باشد.به درخواست دهنده یک تمدید یکساله از 10 نوامبر 2016 داده میشود، که در 10 نوامبر 2017 منقضی خواهد شد.زمانی که درخواست دهنده در 2017 درخواست تمدید میدهد، التزامات کنونی باید مرتفع گردند.

مثال 2: درخواست کننده، اولین درخواست خود را در 21 دسامبر 2014 تسلیم میکندو به او در 15 ژانویه 2015 اجازه اقامت داده میشود، که در 15 ژانویه 2018 منقضی خواهد شد.درخواست کننده(متقاضی) در زانویه 2018 درخواست تمدید را تسلیم میکند و باید به التزامات جدید تمدید پاسخگو باشد، که آن التزام درآمد است.دلیل این است که به متقاضی بعد از 1 ژانویه 2015 اجازه اعطا شده است.

مثال 3: متقاضی درخواست بار اول خود را در 5 ژانویه 2015 تسلیم میکند و به او اجازه اقامت از 1 آوریل 2015 تا 1 آوریل 2017 داده میشود.متقاض در فوریه 2017 درخواست تمدید میدهد و باید پاسخگوی التزامات جدید تمدید باشد که همان التزام درآمد است.
کارت تاسیس

یک طرح ویژه برای افراد خارجی که کارشناسی ارشد یا PHD دانمارکی را بگذرانند وجود دارد.میتوان به شما یک اجازه اقامت ویژه اعطا کرد که بعد از فارغ التحصیلی به شما اجازه تاسیس در دانمارک داده میشود.
درخواست اعضای خانواده در برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

اگر به شما اجازه اقامت و کار تحت طرح کارت سبز اعطا گردید، شما میتوانید در صورت پاسخگویی به التزامات اعضای خانواده خود را همراه بیاورید.

درباره اجازه اقامت برای اعضای خانواده همراه بیشتر بخوانید.

جدا از شرایط عمومی برای اجازه اقامت برای عضو همراه خانواده، دارنده کارت سبز باید پاسخگوی یک التزام استخدام باشد:

 شما باید در دانمارک شاغل باشید
 استخدام شما در زمان تسلیم درخواست عضو خانوادتان باید مدتی حداقل برابر با یکسال داشته باشد.
 شما طبق این استخدام باید حداقل حقوق 1 ماه را دریافت کرده باشید.
 شما باید حقوقی حداقل برابر با 10840 DKK در ماه داشته باشید اگر عضو خانواده شما همسر/شریک شماست، و باید حقوقی حداقل برابر با 14416 DKK در ماه داشته باشید اگر عضو خانواده شما یک یا چند کودک خردسال یا یک همسر/شریک و یک یا چند کودک خردسال باشند.

حقوق شما باید از شغل عادی بدست آمده باشد و به مدیریت مالیات دانمارک گزارش شود و کارفرمای شما باید در دانمارک برقرار باشد.

استخدام شما باید به شکل یک قرداد استخدام باشد و آخرین حقوق ذکر شده باشد.قرارداد استخدام باید به اسم شما باشد و دربردارنده اطلاعاتی درباره طول مدت استخدام شما و میزان دستمزد سالانه باشد.

از التزامات استخدام نمیتوان چشم پوشی کرد، برای مثال با استناد بر سرمایه موجود در حساب بانکی نمیتوان پاسخگوی التزام بود.

عضو همراه خانواده نباید بعد از اعطای اجازه اقامت هیچگونه کمک عمومی به شکل سیاست فعال جمعیتی دریافت کند.اگر عضو همراه خانواده هرگونه از چنین کمک هایی دریافت کند، شما و عضو خانواده همراهتان حق اقامت در دانمارک را از دست خواهید داد.


تحصیل در دانمارک
امروزه در سراسر دنیا جوانان خواهان ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر و البته با هزینه های کم و یا رایگان در کشورهایی پیشرفته و آرام را دارند.تحصیل در دانمارک شبیه تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ با توجه به اینکه در محدود کشورهای اسکاندیناوی قرار گرفته اند مورد تقاضا است.

درباره کشور دانمارک
کشور دانمارک واقع در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است که جمعیت آن 5/5 میلیون نفر میباشد.کشور دانمارک شامل98 شهرستان و 5 استان که عبارتند از: شیلند، نوردیولند، سید دانمارک، هوودستادن و میدیولند.واحد پول کشور دنمارک کرون است، کشور دانمارک ازجمله کشورهای ثروتمند و مدرن میباشد و از جمله کشورهایی است که درآمد مردم اختلاف چندانی با هم ندارد و به همین دلیل است که دانمارک در رتبه اول جهانی قرار دارد و مردم آن اغلب به عنوان راضی ترین و شادترین مردم در جهان اعلام می شوند.پاسپورت این کشور یکی از پاسپورت های معتبر در دنیا می باشد وکسانی که پاسپورت دانمارکی دارند به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنند.همچنین دانمارک یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد.کسانی که قصد مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل در این کشور را دارند می توانند از مزایای اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل و نهایتاً رسیدن به تابعیت و اقامت در دانمارک بهره مند شوند.همچنین باید به موارد مالی همچون میزان مالیات- هزینه های زندگی و حقوق در این کشور توجه داشته باشند.

با توجه به اینکه کشور دانمارک نسبت به کشورهای دیگر اروپایی میزان مالیات بالاتری دارد اما برای افرادی که برای بازار کار مورد نیاز به این کشور مهاجرت می کنند دولت برای این افراد شرایط ویژه ای را در نظر میگیرد که مالیات آنها را تا 25 درصد در سال یا 33 درسد در 5سال کاهش میدهد اما با وجود این شرایط سطح حقوق افراد نیز بالا میماند.کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می باشد که هزینه زندگی در آن بالا است و در ماه به چیزی حدود 600 تا 800 یورو میرسد که این هزینه ها شامل:خوراک، بیمه، رفت و آمد و… می باشد البته در کشور دانمارک اغلب خدمات پزشکی به صورت رایگان هستند.کسانی که از طریق تحصیل در دانمارک به این کشور مهاجرت کنند و بعد از سه سال در کشور دانمارک مشغول به کار باشند موفق به اخذ گرین کارت میشوند و میتوانند تقاضای اقامت دائم دانمارک بدهند.البته شایان ذکر است یکی از روش های معمول مهاجرت به این کشور از طریق اخذ گرین کارت ( کارت سبز ) دانمارک یا همان ویزای کار دانمارک است.

شرایط تحصیل در دانمارک

دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در این کشور در رتبه پنجم قرار دارند و جزء بهترین دانشگاه ها از نظر تسهیلات آموزش عالی می باشند و مدرک دانشگاهی آن از اعتبار بین المللی برخوردار هستند.دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانمارک می توانند در رشته های : تجارت، ارتباطات، داروسازی، دامپزشکی و … به تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل در دانمارک

هزینه ی تحصیل در کشور دانمارک چیزی حدود 12.000 یورو در سال می باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی مناسب این کشور دانشجویانی که معدل آنها بالاتر از 17 باشد و مدرک زبان ایلتس 5/6 را داشته باشند.می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل بدهند حتی میتوانند از مزیت دریافت حقوق دانشجویی و کمک هزینه زندگی نیز استفاده کنند البته این مدل تحصیل معمولاً فاند نام دارد، که در مقطع دکترا در کشور های دیگر نیز متداول است.

تحصیل در دانمارک برای کودکان 7 تا16 سال در دانمارک که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه است به صورت اجباری و رایگان میباشد.تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا 13 سال است که 10 سال آن دوره دبستان و 3سال آن دوره دبیرستان می باشدکه گذراندن این 13 سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم لازمه ی ورود به دانشگاه های دانمارک است.دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا میتوانند با گذراندن سه سال تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها آماده شوند یا میتوانند در رشته های فنی-حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های خاص مهارت های لازم را کسب کنند.
مقاطع مختلف تحصیلی دانمارک و اجازه ی کار دانشجو

تحصیل در دانمارک در مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد که در این دوره اغلب رشته های تحصیلی به زبان دانمارکی تدریس می شوند به همین علت دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانمارک می باشند باید مدرک زبان دانمارکی داشته باشند.دانشجویان مقطع لیسانس میتوانند 10 ساعت در هفته کار کنند و میتوانند به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را بدست بیاورند.

در کشور دانمارک دانشجویانی که مقطع لیسانس را به پایان رسانیده باشند میتوانند بدون امتحان ورودی و تنها با احتساب نمرات دوره قبل در مقطع فوق لیسانس مشغول تحصیل شوند که در این مقطع تحصیلی اغلب رشته ها به زبان انگلیسی تدریس میشوند.دانشجویان در نیم سال آخر باید یک پایان نامه یا پروژه علمی به زبان انگلیسی انجام دهند که به همین علت باید مدرک ایلتس داشته باشند.


دانشجویان این مقطع تحصیلی می توانند 20 ساعت در هفته را کار کنند.پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشور متفاوت است که با توجه به سطح زبان، میزان تجربه، ویژگی های شخصیتی و … متغیر است

بورسیه تحصیلی در دانمارک

درصورتی که دانشجو موفق به اخذ بورسیه شود دانشگاه مبلغی حدود 2000 دلار به صورت ماهانه به دانشجو میدهد.برای گرفتن بورسیه تحصیلی کشور دانمارک دانشجویانی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها از دانشگاه های معتبر باشد و مدرک آیلتس 5و6 را داشته باشند از شانس بیشتری برخوردارند.همچنین دانشجویان مقطع دکترا میتوانند 30 ساعت در هفته را کار کنند.

افرادی که در دانمارک اقامت دائم دارند یا در دانمارک مشغول به کار هستند میتوانند به طور رایگان به تحصیل خود ادامه دهند اما مابقی افراد موظف به پرداخت شهریه سالانه برای تمامی دوره های تمام وقت می باشند که چیزی حدود 45000 تا 120000 متفاوت است.

یکی از بهترین و مجهزترین خوابگاه های دانشجویی در دانمارک، خوابگاه تایتجین می باشد که علاوه بر طراحی شیک و درن بهترین فضا را برای دانشجویان به وجود آورده است.در این خوابگاه تمامی اتاق ها دارای سرویس بهداشتی مجزا و سیستم تهویه می باشند و علاوه بر این ها دارای محلی برای مهمانی ها، اتاق موسیقی و فضای سبز مخصوص نیز هستند.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور دانمارک متفاوت می باشد.ساکنین شهرهای اصلی و بزرگ مانند آرهوس و کپنهاگ ماهیانه هزینه ای حدود 7000 کرون جهت اقامت دانشجویی دارند و البته به ازای هر نفر همراه هزینه ای حدود 3500 کرون دارند اما ساکنین شهرهای کوچک هزینه دانشجو به حدود 5000کرون در ماه کاهش یافته و هر نفر همراه 2500 کرون می باشد.

به عنوان نکته آخر ذکر این نکته نیز الزامی به نظر می رسد که با توجه به هزینه ی تحصیل در دانمارک و همچنین سخت گیری سفارت دانمارک در باب صدور ویزا ، معمولاً متقاضیانی که به موسسات اعزام دانشجو به دانمارک مراجعه می کنند، تحصیل در اتریش ، تحصیل در آلمان و … را برای مهاجرت به اروپا انتخاب می کنند و در صورت تمایل بعد از تحصیل نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام می کنند.

دانمارک در حال حاضر دارای یکی از رقابتی ترین اقتصادهای شهروندی اتحادیه اروپا و همچنین کل دنیا است.این کشور طرفدار تجارت آزاد است که از طریق منابع طبیعی وسیع و زیرساخت های بسیار توسعه یافته مورد حمایت قرار می گیرد، این امر به طور طبیعی یک مقصد مورد علاقه برای سرمایه گذاری و خرید شرکت در دانمارک برای خارجی ها محسوب می شود.
شرایط خرید شرکت در دانمارک

اگر شما به فکر اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری هستید، لازم است توجه داشته باشید که دولت دانمارک برای کاهش میزان بوروکراسی سرمایه گذاری می کند و فساد در این کشور تقریبا صفر است.علاوه بر این، کشور دارای یکی از انعطاف پذیرترین بازارهای کار در جهان و نیز نیروی کار بسیار حرفه ای است.چگونه می توان یک کسب و کار را در دانمارک شروع کرد؟ بسیاری از مردم متوجه می شوند که خرید یک کسب و کار موجود، یک گزینه امن تر از شروع کسب و کار جدید از ابتدا است.مزایای خرید یک کسب و کار به وضوح آشکار است.تجارتی که شما خریداری می کنید دارای یک تاریخچه معاملاتی است که مشتریانی دارد.
شرکت های دانمارک

خرید یک شرکت در دانمارک احتمالا یک تصمیم بسیار جدی است، بنابراین بدون شک می توان گفت که جنبه های قانونی و مالی خرید یک کسب و کار در دانمارک بسیار مهم است.توصیه می شود افراد مناسب که بازار محلی را درک می کنند، استخدام کرده و قادر به مشاوره در مورد پتانسیل کسب و کار و همچنین تاریخچه تجارت باشند.
حرفه ای ها به شما کمک می کنند تا ارزش واقعی هر محصول را به فروش کسب و کار و همچنین نحوه بهبود کسب و کار پس از خرید ارزیابی کنید.یک حسابدار خوب به دنبال بهترین منافع برای شما خواهد بود.صنایع قوی در دانمارک مواد شیمیایی، پردازش مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، الکترونیک، آسیاب های بادی، داروسازی و تجهیزات پزشکی هستند.انواع شرکت های دانمارکی:

 شرکت خصوصی دانمارکی
 شرکت سهامی دولتی دانمارکی
 مشارکت عمومی دانمارکی
 مشارکت محدود دانمارکی
 مالکیت انحصاری دانمارکی

روش خرید شرکت در دانمارک

روش خرید شرکت و مهاجرت به دانمارک از طریق کار پیچیده نیست.کلیه فرمت ها ممکن است با استفاده از ایمیل پس از امضای توافق نامه در مورد خدمات انجام شود.جزئیات روش خرید و قیمت ها با هر مشتری به صورت جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.خرید یک شرکت طبقه ای یا آماده در دانمارک، بازرگانان را قادر می سازد تقریبا بلافاصله یک شرکت را راه اندازی کنند.درست بعد از خرید، یک نشست سهامداران فوق العاده برگزار می شود تا برای تغییرات مناسب به مقررات انجمن رأی داده شود، اعضای جدید هیئت مدیره را انتخاب کنند و نام حسابرس را برگزینند.

کار در دانمارک
بهترین راه برای خرید یک شرکت در دانمارک با پشتیبانی مشاور متخصص M & A دانمارکی است که در مورد عادت های کسب و کار محلی اطلاعات دارند و با صاحبان تجارت که فروشنده هستند، آشنایی دارند.هنگام انجام کسب و کار در دانمارک، لازم است که یک مشاور با موفقیت در M & A داشته باشید.قدرت تیم مالی شرکت در اروپا ترکیبی از دانش عمیق صنایع اصلی در کنار دانش جغرافیایی دانمارک از جمله زبان محلی است.


مهاجرت به دانمارک از طریق تخصص
جهت مهاجرت به دانمارک از طریق تخصص شما می توانید با کارآموزی در حوزه های کشاورزی، دامپزشکی، جنگداری و گلکاری و باغبانی مجوز اقامت دانمارک را کنسل کنید، اگر اهداف آموزشی وجود داشته باشد.برای این کار شما باید شرایط زیر را داشته باشید

شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق تخصص

در زمان پر کردن فرم درخواست شرایط مهاجرت به دانمارک، باید بین 18 تا 29 سال سن داشته باشید (می توانید 18 و 29 ساله هم باشید).

باید مدرک گذراندن آزمون زبان را در یکی از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی و آلمانی در سطح A2 یا بالاتر را داته باشید.آزمون زبان باید معتبر باشد.

این کارآموزی باید بخشی از یک برنامه ی آموزشی باشد که شما در کشور خود یا کشوری که در آن قانونا اقامت داشته اید، آغاز کرده اید.این بدان معنی است که کارآموزی باید بتواند به برنامه های آموزشی دانمارک مرتبط شود.شما باید در فرم درخواست خود، ترجمه ی رسمی آموزش های حال حاضر خود را به همراه دوره هایی که گذرانده اید، ذکر کنید.

دوره ی کارآموزی شما باید رابطه ای طبیعی و منطقی با آموزش فعلی شما در کشور خود یا کشوری که ساکن قانونی آن هستید، داشته باشد.این بدان معنی است که دوره ی کار آموزی شما باید ارتباطی حرفه ای با آموزش فعلی تان داشته باشد.در ضمن شما متوانید جهت تابعیت و اقامت دانمارک نیز اقدام کنید.
مدارک مهاجرت به دانمارک از طریق تخصص

 فرم درخواست شما باید شامل یک تاییدیه از محل کارآموزی تان باشد
 حقوق و شرایط استخدامی شما باید مطابق مجموعه قوانین کشور دانمارک برای کارآموزی باشد.کارآموزان حوزه ی کشاورزی، دامپزشکی، جنگداری و گلکاری و باغبانی می توانند اطلاعات بیشتر را درباره ی مجموعه ی این قوانین در وب سایت (فقط در دانمارک قابل دسترس) Jordbrugets Uddannelser ببینند.




اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری
دانمارک یک کشور اروپایی اسکاندیناوی می باشد، اقتصاد و مسائل مالی این کشور بسیار شفاف می باشد.سطح فساد پایین در این کشور، این کشور را به یکی از جذاب ترین و پر متقاضی ترین کشورها برای اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری و تاسیس کسب و کار در سطح جهانی تبدیل نموده است.از جمله مزایای کشور دانمارک می توان به وجود زیر ساخت های تجاری مجهز به آسانسور و حمل و نقل آسان ، بازار کار با تحصیلات عالی و دسترسی به بازار بیش از 1 تریلیون کشورهای اروپایی اشاره کرد.این کشور همچنین از معیارهای کیفیت بالای زندگی برخوردار است.
شرایط اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

 کشور دانمارک، از سرمایه گذاران خارجی و کارآفرینانی که به دنبال تاسیس کسب و کار خود و بهره مندی از مزایای بازارهای جهانی ، در این کشور می باشند، استقبال می نماید.برخی از زمینه هایی که در جهت این امر بسیار مناسب می باشند، عبارت اند از: فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم زیستی، پاک سازی ، انرژی، داروسازی و تجارت دریایی.علاوه بر گستردگی بازارهای تجاری دانمارک، موقعیت مکانی این کشور و زیرساخت های آن، همچنین حمایت های دولتی و امکانات موجود برای افراد، الهام بخش و مشوق کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی می باشد.


مزایای سرمایه گذاری در دانمارک

 روش های آسان، سریع ، غیر رسمی و بسیار مقرون به صرفه برای تاسیس کسب و کار
 ثبت نام آنلاین که به فرد اجازه می دهد که در مدت زمان چند ساعت اطلاعات کسب و کار خود را وارد تنظیم نماید
 فرد نیاز به داشتن شرایط اقامت برای پست های مدیریتی یا موقعیت شغلی بالایی ندارد
 عدم نیاز به ارائه اسناد رسمی
 پیش نیازهای منعطف در بحث مهارت های زبانی فرد
 قوانین شرکت ها در دانمارک مطابق با قوانین فعلی اتحادیه اروپا می باشد.
 مالیات در دانمارک بسیار کارآمد تر از کشورهای شمال اروپا می باشد.
 وجود زیر ساخت های مناسب
 بازارهای جهانی بزرگ و متنوع



    راه های مهاجرت به دانمارک به چه صورت هستند؟ راه های مهاجرت به دانمارک ۲۰۱۸ پس از گرفتن وکیل مهاجرت برای اخذ اقامت دانمارک ۲۰۱۸ از مواردی است که احتمالا برای شما نیز سوال باشد.راه های مهاجرت به دانمارک از جمله تحصیل در دانمارک و یا کار در دانمارک و یا سرمایه گذاری در دانمارک و یا ثبت شرکت در دانمارک و یا تمکن مالی در دانمارک و یا ازدواچ در دانمارک و یا تولد فرزند در دانمارک را در بر میگیرد.در ابتدای بحث راه های مهاجرت به دانمارک و همچنین برای اخذ اقامت دانمارک لازم است بدانید که کشور دانمارک به دلیل موقعیت مناسب در اروپا و شرایط بسیار عالی زندگی همواره مورد توجه مهاجران از سراسر دنیا قرار داشته و همه ساله تعداد زیادی از مهاجرین به این کشور مهاجرت میکنند.در این مقاله سعی بر این داریم که به طور خلاصه راه های مهاجرت به دانمارک را برای شما شرح دهیم.
راه های مهاجرت به دانمارک و تابعیت دوگانه در دانمارک و شرایط از دست دادن تابعیت

در ادامه بحث راه های مهاجرت به دانمارک باید ذکر کرد که قانون ملیت دانمارک تحت قانون اساسی این کشور در سال ۱۹۵۳ و قانون تثبیت ملیت دانمارکی در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ پایه گذاری شد.ملیت دانمارکی را با یکی از راه های زیر می توان بدست آورد.

 با تولد، اگر یکی از والدین دانمارکی باشد و فرزند در خاک دانمارک متولد شده باشد.
 با تولد در خارج از خاک دانمارک و اینکه حداقل یکی از والدین دانمارکی باشد.
 ب صورت خودکار اگر سن شخص زیر ۱۲ سال باشد.
 با استفاده از اعلام برای کشورهای اروپای شمالی
 با استفاده از طبیعی سازی
 اگر فرزند بعد از ۱ ژوئیه ۲۰۱۴ در هر جای متولد شده باشد و هم پدر و هم مادر شهروندی دانمارک را داشته باشند.

شرایط از دست دادن تابعیت دانمارک:

 به صورت اتوماتیک اگر شخص تابعیت را از طریق تولد اخذ کرده باشد و تا ۲۲ سالگی در خاک دانمارک زندگی نکرده باشد.( مگر اینکه فرد بدون تابعیت باشد و در کشورهای شمال اروپا تا ۷ سال زندگی کرده باشد.)
 با حکم دادگاه اگر مشخص شود که شخص تابعیت دانمارک را با فریب بدست آورده باشد ( مثلا ازدواج های صوری)
 بنابر حکم دادگاه اگر شخص به انجام جرائم مطابق بند ۱۲ و ۱۳ جرائم دانمارک ( جرائم ضد امنیت ملی) محکوم شود.حتی اگر فرد بی تابعیت باشد
 به صورت داوطلبانه طبق درخواست به وزارت پناهندگان ، ادغام و مهاجرت

تابعیت دانمارک از طریق خوگیری

 در ابتدا باید اقامت دائم دانمارک را داشته باشید تا بتوان برای شهروندی اقدام کرد.
 سکونت پیوسته ( سکونتی که بیشتر از ۱۴ روز خارج از خاک دانمارک نباشد.) در دانمارک به مدت ۹ سال.در موارد اضطراری و حساس اجازه خروج ۱ الی ۲ سالی مشکلی ایجاد نمی کند.
 ۸ سال اقامت پیوسته برای بدون تابعیت ها و کسانی که پناهجو هستند
 هر سال زندگی با همسر دانمارکی ۱ سال از ۹ سال اقامت موردنیاز را کاهش می دهد.حداکثر میزان کاهش ۳ سال می باشد و یک سال دوره قبل از ازدواج نیز می تواند در نظر گرفته شود.

بنابر آمار سال ۲۰۱۲ ۳۲۶۷ اقامت دائم خود را در دانمارک با شهروندی این کشور جایگزین کرده اند.

تابعیت دوگانه در دانمارک

در اکتبر سال ۲۰۱۱ دولت جدید موافقت خود را با تابعیت دوگانه اعلام کرد.در دسامبر ۲۰۱۴ پارلمان دانمارک نیز قانونی تصویب کرده که اجازه اخذ تابعیت دوم را به شهروندان دانمارک می داد ، همچنین به خارجیان نیز اجازه داده شد که تابعیت دوم خود را دانمارکی انتخاب کنند.همچنین یک مقرره جدید به کسانی که قبلا تابعیت دانمارک را با اخذ تابعیت دیگری از دست داده بودند اجازه داد که دوباره تابعیت دانمارک را کسب کنند.این قانون تا سال ۲۰۲۰ پابرجاست.

راه های مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

قبل از مهاجرت به دانمارک از طریق تولد لازم است سیستم خاک و خون توضیح داده می شود.

بر اساس اصل خاک، هر فردی که در قلمرو یا سرزمین یک کشور متولد می‌شود، تابعیت یا شهروندی آن کشور را هم دریافت می‌کند و اصل خون، شیوه‌ای دیگر اعطای تابعیت است که بر اساس آن ملیت هر شخص بر اساس ملیت یک یا هر دو والدین او تعیین می‌شود.طبق قانون دانمارک، تابعیت و اقامت دانمارک از طریق تولد به اشخاص ذیل تعلق می­گیرد.

 کودکی که از پدر و مادری با تابعیت دانمارکی در خاک و یا خارج از خاک دانمارک متولد شود.
 کودکی که از پدری با تابعیت دانمارکی و مادر خارجی در خاک و یا خارج از خاک دانمارک متولد شود.قابل ذکر است در صورتی که پدر تبعه دانمارکی و مادر خارجی، رسماً ازدواج نکرده باشند، کودک متولد شده می­تواند تابعیت دانمارک را برگزیند.
 کودکی که از مادری با تابعیت دانمارکی و پدر خارجی در خاک و یا خارج از خاک دانمارک متولد شود.لازم به ذکر است این فرد برای دریافت تابعیت باید درخواست دهد.
 کودکی که از پدر و یا مادر مقیم دانمارک متولد شده باشد، پس از ۸ سال زندگی در دانمارک به عنوان تبعه دانمارک محسوب می‌­گردد.
 طبق قانون تابعیت و اقامت در دانمارک ، اشخاصی که از پدر و مادر با تابعیت متفاوت متولد شوند، می­توانند تا سن ۲۲ سالگی به صورت ۲ تابعیتی باشند و پس از آن نسبت به دریافت یک تابعیت اقدام نمایند.
 کودک متولد شده از پدر و مادر نامعلوم یا بدون تابعیت در قلمرو کشور دانمارک.

 راه های مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج است.طبق قانون کشور دانمارک چنانچه فرد خارجی با یک تبعه دانمارکی ازدواج نماید، می­تواند جهت اقامت در دانمارک و پس از آن دریافت تابعیت آن کشور اقدام نماید.اما باید توجه داشت این امر منوط به رعایت شرایط اساسی زیر می­باشد.
شخص متقاضی نباید در هنگام ازدواج با تبعه دانمارکی دارای همسر باشد.در این راستا نشان دادن مدارک تجرد، طلاق و یا فوت همسر قبلی الزامی است.
تبعه دانمارکی باید نشان دهد که توانایی حمایت مالی افراد تحت پوشش خود من جمله همسر و فرزندان (در صورت وجود) را دارا است.
هر دو طرف در هنگام ازدواج باید سن بالای ۲۴ سال داشته باشند تا بتوانند برای درخواست ویزای ازدواج دانمارک اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، فرد متقاضی که از طریق ازدواج به دانمارک مهاجرت کرده پس از دریافت اقامت کشور دانمارک و برای تمدید آن در سال­های بعد نسبت به یادگیری زبان دانمارکی و ادغام شدن در جامعه تلاش نماید.طبق قوانین دانمارک چنانچه دو نفر به صورت قانونی ازدواج نکرده باشند، اما دارای رابطه پایدار شش ماهه (داشتن یک آدرس مشترک) باشند به عنوان زن و شوهر محسوب می­گردند.
راه های مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار یکی دیگر از راه­ های مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار است.شرایطی که اگر برای هر شخص رخ دهد، بهترین حالت ممکن برای مهاجرت خواهد بود.کشور­های عضو اتحادیه­ اروپا، دارای قوانین کاری مشابه می ­باشند.به طوری که در کشور­های اتحادیه اروپا چنانچه کارفرمایی برای یک تخصص خاص به نیروی کار نیاز داشته باشد، باید نیاز خود را در قالب یک آگهی به مدت سه ماه در کشور مقصد و در صورت نیافتن شخص متقاضی شغل آگهی شده، این آگهی باید مجدداً به مدت سه ماه دیگر در کشور­های عضو اتحادیه اروپا تکرار گردد.در نهایت چنانچه بعد از گذشت این شش ماه، متقاضی مهاجرت کاری به دانمارک برای شغل آگهی شده یافت نشد، کارفرما مجاز به دعوت افراد خارج از اتحادیه اروپا می­ باشد.قابل ذکر است که این حالت در واقع به سادگی میسر نمی­باشد.

 که شخص متقاضی مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار، ابتدا از طرق دیگر همچون ویزای تحصیلی وارد کشور دانمارک شود و سپس در آنجا به جستجوی کار بپردازد.در صورت یافتن کار در دانمارک، شخص مذکور می­تواند ویزای خود را از نوع دانشجویی به ویزای کاری تغییر دهد.قابل ذکر است که در صورت کار در دانمارک و مالیات پردازی به مدت ۵ سال، می­توان برای دریافت اقامت دائم دانمارک اقدام کرد

راه های مهاجرت به دانمارک و بررسی گرین کارت دانمارک

راه مهاجرت به دانمارک از طریق گرین کارت دانمارک، از تاریخ ۱۰ جون ۲۰۱۶ لغو گردیده است.

راه های مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت و سرمایه­ گذاری

یکی از راه های مهاجرت به دانمارک ثبت شرکت و سرمایه­گذاری در این کشور است.لازم به ذکر است که فرد خارجی برای ثبت شرکت در کشور دانمارک باید شریکی از تبعه دانمارک داشته باشد که ۵۱ درصد سهام شرکت ثبت شده به اسم وی باشد.مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت در کشور دانمارک به دو صورت ثبت الکترونیکی (آنلاین) و ثبت حضوری (کاغذی) امکان­پذیر می ­باشد.در روش اول نیاز به حضور اولیه فرد در کشور دانمارک نمی­ باشد و کلیه مراحل ثبت شرکت توسط سازمان کسب و کار دانمارک طی می ­گردد و در نهایت لازم است متقاضی یک امضای دیجیتال ارائه دهد.در ثبت شرکت به صورت حضوری که بین ۲ تا ۳هفته زمان می­برد کارهای مربوطه از طریق موسسات ثبت شرکت و آژانس های تجاری کشور دانمارک انجام می­شود

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور دانمارک عبارت از:

 قبول ایده تجاری فرد متقاضی مهاجرت به دانمارک توسط کشور دانمارک

 حضور شخص متقاضی در کشور دانمارک به منظور پیاده سازی ایده تجاری

 توانایی ساپورت مالی فرد متقاضی از خود و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) در سال اول

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور دانمارک

 پاسپورت معتبر (قدیمی و جدید)

 کپی شناسنامه و ترجمه رسمی تمام صفحات آن.

 گواهی سوابق کاری فرد متقاضی و ترجمه رسمی آن

 تهیه اساسنامه شرکت

 ایجاد حساب بانکی برای در کشور دانمارک برای شرکت ثبت شده

 مدارک مبنی بر تمکن مالی فرد متقاضی

پس از ارائه مدارک مذکور به سفارت دانمارک ، حدود ۳ تا ۴ ماه زمان برای تایید مدارک از سوی سفارت لازم است.پس از تایید مدارک، ویزای کوتاه مدت فرد متقاضی به منظور اجرائی کردن ایده تجاری صادر می­گردد.لازم به ذکر است که در ابتدا اقامت ۳ ساله­ای به فرد متقاضی مهاجرت به دانمارک داده می­شود.فرد متقاضی مهاجرت به دانمارک باید طی این مدت نسبت به را­ه اندازی تجارت و بیلان کاری مثبت و استخدام حداقل ۲ نفر نیروی کار از شهروندان دانمارکی و بیمه کردن آن­ها اقدام نماید

راه های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به دانمارک یکی از راه ­های اخذ اقامت دانمارک می ­باشد.افراد عضو اتحادیه­ اروپا و کشور سوئیس می ­تواند به صورت رایگان در دانمارک تحصیل نمایند.علاوه بر آن افراد غیر اروپایی که خود یا خانواده­شان اقامت دائم یا موقت دانمارک را دارند می ­توانند تحصیل رایگان در دانمارک داشته باشند.سایر افراد متقاضی برای هزینه ­های تحصیل و زندگی در دانمارک باید سالیانه به طور متوسط ۱۲۰۰۰ یورو پرداخت نمایند.دانشجویان در کشور دانمارک به منظور پوشش برخی از هزینه­های خود مجازند که مدت ۳۰-۱۰ ساعت در هفته کار کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک عبارتند از:

 نامه پذیرش رسمی از دانشگاه در دانمارک
 کپی پاسپورت معتبر
 کپی شناسنامه و ترجمه رسمی آن
 مدارک مقاطع تحصیلی گذشته و ترجمه رسمی آن
 ریز نمرات مقاطع تحصیلی گذشته و ترجمه رسمی آن
 نامه تمکن مالی مبنی بر پوشش هزینه­های یک سال تحصیلی (پرینت حساب و گردش حساب فرد متقاضی)
 مدرک زبان (ارائه مدرک زبان برای برخی از دوره­های تحصیلی ضروری نمی­باشد)

تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر کشورهای اروپایی به زبان اصلی خود کشور ­می­ باشد.دانمارک نیز از این امر مستثنی نمی ­باشد و تحصیل مقطع لیسانس به زبان دانمارکی است.بنابراین ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش در این مقطع الزامی نمی ­باشد.طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس عموما ۴ ساله است.دانشجویان دوره لیسانس مدت ۱۰ ساعت در هفته حق کارکردن دارند و حقوق آن­ها ساعتی ۸ تا ۱۰ یورومی ­باشد

راه های مهاجرت به دانمارک و بررسی پناهندگی

یکی از راه­ های مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی است و لازم است در این باره توضیحاتی ارائه گردد که پناهجو و پناهنده چه کسانی هستند.

پناهجو: مطابق کنوانسیون ژنو که در جلسه ویژه سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹۵۱ (۲۸ جولای) به تصویب رسید و در تاریخ ۱۹۵۴ (۲۴ آوریل) اجرائی گردید، پناهجو به کسی می­گویند که به علت آزار و اذیت و جنگ و خشونت مجبور به فرار از کشور خود می­گردد.در واقع کسی که به علت­های مختلف از قبیل نژاد، ملیت، عقاید سیاسی و مذهبی و یا عضویت در یک گروه خاص اجتماعی ممکن است در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گیرد بنابراین راهی جز فرار از کشور ندارد.

پناهنده: پناهجویی که درخواست وی برای پناهندگی در کشوری پذیرفته شده است.

راه های مهاجرت به دانمارک و بررسی هزینه مهاجرت به دانمارک
بعد از آگاهی از راه های مهاجرت به دانمارک ، آگاهی از هزینه های زندگی در دانمارک نیز بسیار مهم می باشد.هزینه های زندگی در دانمارک با توجه به شهر محل زندگی و سبک زندگی متفاوت است، اسکان، حمل و نقل ، اوقات فراغت و غذا معمولا بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو در ماه است.معمولا برای دانشجویان نیز دستمزد ۱۲ تا ۱۴ یورو در ساعت در نظر گرفته شده است.هزینه های زندگی در دانمارک ۱۳۲ درصد بیشتر از ایران و هزینه اجاره ۹۶ درصد بیشتر از ایران است.

قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور دانمارک به شرح زیر است :

کشور دانمارک از کشور های اتحاد شنگن می باشد و برای مسافرت به دانمارک نیاز به ویزا شنگن می باشد.

حضور شخص متقاضی جهت دریافت ویزا در سفارت دانمارک الزامی می باشد ( جهت انگشت نگاری و مصاحبه ).
مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا دانمارک :

 اصل پاسپورت متقاضی.
 کارت ملی و شناسنامه.
 2 قطعه عکس 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید.
 در صورت داشتن سند ملک اصل و کپی ترجمه شده.
 نامه تمکن مالی از بانک و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی.
 در صورت داشتن ویزا شنگن و یا ویزا کشور های معتبر کپی از آنها.
 گواهی اشتغال به کار یا ذکر سمت و حقوق و سایقه و یا جواز کسب و یا ثبت شرکت.
 گواهی بازنشستگی.
 گواهی اشتغال به تحصیل.

نکاتی در مورد دریافت ویزا دانمارک :
جهت دریافت ویزا شنگن دانمارک می بایستی حداقل 6 هفته زود تر از زمان سفر به سفارت مراجعه نمائید.
ویزا شنگن دارای اعتبار 3 ماهه می باشد و در طول این 3 ماه شما حق کار در کشور دانمارک را ندارید.

مدارک مورد نیاز و نحوه امتیاز بندی گرین کارت دانمارک :
اگر در ایران و یا در ھر جای دیگری از دنیا زندگی می کنید و دارای تحصیلات عالیه (کارشناسی-کارشناسی ارشد و یا دکترا) ھستید و از طرفی قصد مھاجرت به یکی از کشورھای اروپایی برای کار و زندگی و سپس دریافت اقامت اتحادیه اروپا را دارید، طرح گرین کارت می تواند یکی از بھترین گزینه ھا برای شما GreenCard Scheme یا ھمان کارت سبز دانمارک باشد.شما می توانید از ھر کجای دنیا که باشید با تھیه و ارسال مدارک موردنیاز در صورت کسب حد نصاب امتیاز ( ۱۰۰ امتیاز) درظرف چند ماه به یکی از مرفه ترین کشورھای حوزه اسکاندیناوی و اروپا قدم بگذارید.ویزا یا اجازه اقامت کارت سبز دانمارک یک اجازه اقامت کاری حداکثر ۳ ساله است و به شما این امکان را می دھد که در این مدت در کشور دانمارک به دنبال کار بگردید.پس از یافتن کار این امکان را خواھید داشت که آن را تمدید کنید و پس از گذشت چھارسال متوالی برای دریافت اقامت دائمی دانمارک ھم اقدام کنید.از زمان اجرای این طرح چند سالیست که می گذرد. در ادامه بصورت گام به گام تمامی مراحل و شرایط اقدام جھت دریافت ویزای گرین کارت دانمارک را توضیح می دھیم.

شرایط کامل امتیاز بندی
حد نصاب امتیاز برای اقدام جھت کارت سبز دانمارک ۱۰۰ امتیاز است که شامل امتیاز برای سن،سطح تحصیلات،سطح زبان،سوابق کاری،سازگاری با محیط و سن می شود.
شما می توانید حداکثر ۱۵ امتیاز از بخش سنی دریافت کنید:

Age -1 سن
۳۴ سال و کمتر : ۱۵ امتیاز
۳۵ تا ۴۰ سال : ۱۰ امتیاز
حداقل سطح تحصیلی لازم لیسانس یا کارشناسی :

Educational Level -2 سطح تحصیلات ست.مدرک تحصیلی شما باید حداقل معادل مدرک لیسانس دانمارکی ارزشیابی شود.در غیراینصورت، حد نصاب امتیاز لازم را نمی توانید بدست آورید.حداکثر امتیازی که از این بخش می توانید کسب کنید ۱۰۵ امتیاز است.
- مدرک کارشناسی(لیسانس) چھارساله: ۳۰ امتیاز
- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یکساله: ۵۰ امتیاز
- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) دوساله: ۶۰ امتیاز
دکترا) : ۸۰ امتیاز ) PhD – مدرک
درضمن اگر دانشگاه محل تحصیل شما جزو فھرست ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشد، امتیاز اضافه ای به شما تعلق می گیرد: bonus point
- جزو ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۵ امتیاز
- جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۱۰ امتیاز
- جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۱۵ امتیاز
فھرست ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا را ھم می توانید در اینجا بیابید.
نکته مھم برای دانشجویان:امتیازات بالا ھمگی به کسانی تعلق می گیرد که تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند و مدرک خود را دریافت نموده اند.درصورتی که ھنوز دانشجو ھستید و مدرک تحصیلی خودتان را دریافت نکرده اید نمی توانید امتیازی از این بخش دریافت کنید.
جھت دریافت امتیاز در این بخش،باید توانایی خود را در تسلط به :
Language Skills -3 سطح زبان
یکی از زبانھای انگلیسی،دانمارکی،سوئدی،نر وژی و یا آلمانی نشان دھید.
۵ امتیاز : با نمره ۳ -IELTS – مدرک زبان انگلیسی
۱۰ امتیاز : ۴٫۵- با نمره ۳٫۵ IELTS
15 امتیاز : ۶- با نمره ۵ IELTS
با نمره ۶٫۵ به بالا: ۲۰ امتیاز IELTS
نیز دارای ۲۰ امتیاز است.اطلاعات تکمیلی را می (IBT) با حداقل نمره ۷۲ -TOEFL – مدرک تافل توانید در جدول اینجا دنبال کنید.
نکته:اگر به مدت حداقل یکسال در محلی مشغول به کار یا در دانشگاھی مشغول به تحصیل بوده اید که در آن به یکی از زبانھای انگلیسی،دانمارکی،سوئدی،نر وژی و یا آلمانی کار یا تحصیل کرده باشید،نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و بر اساس سطح کار یا تحصیل شما امتیاز لازم از حداقل تا حداکثر ۲۰ امتیاز به شما تعلق می گیرد.توجه داشته باشید که اگر در شرکتی خارجی در ایران کار کرده باشید مشمول این امتیاز نمی شوید چون زبان رسمی استفاده شده در محل کار شما به ھر صورت زبان فارسی بوده است.
در صورتی که ظرف ۵ سال گذشته در یکی از مشاغل :

Work Experience -4 سوابق کاری
positive list موردنیاز دانمارک مشغول به تحقیق یا کار بوده اید (فھرست این مشاغل تحت عنوان را می توانید در اینجا مشاھده کنید)، می توانید حداکثر ۱۵ امتیاز دریافت کنید.
بعنوان محقق: ۱۰ امتیاز positive list – یک تا دو سال سابقه کار در
بعنوان محقق: ۱۵ امتیاز positive list – سه تا پنج سال سابقه کار در
بعنوان مدیر/کارمند/کارگر و… : ۵ امتیاز positive list – سه تا پنج سال سابقه کار در اگر در یکی از دانشگاه ھای اروپایی تحصیل :Adaptability -5 سازگاری یا وفق پذیری با محیط
کرده باشید یا در سطح اروپا سابقه کاری مرتبط داشته باشید بدین معنا خواھد بود که می توانید از امتیاز توانایی سازگاری با محیط ھم استفاده کنید.حداکثر امتیازی که از این بخش می توانید
کسب کنید ۱۵ امتیاز خواھد بود.
داشتن حداقل یکسال سابقه تحصیل در یکی از کشورھای اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۵ امتیاز
- داشتن اقامت قانونی در اتحادیه اروپا یا سوئیس به مدت دوسال متوالی: ۱۰ امتیاز
- تسلط به زبان دانمارکی نیز دارای ۵ امتیاز اضافی ست.
* حالا باید امتیازات خودتان را با توجه به پنج بند بالا جمع بزنید.اگر به ۱۰۰ امتیاز رسیدید میتوانید اقدام کنید.البته قبل از آن باید شرایط مالی داشته باشید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شنگن در ۴ نوع صادر می شود :

ویزای نوع A :ویزای ترانزیت است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شنگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از شنگن گردد.
ویزای نوع B : ویزای عبور است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از شنگن بعنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری غیر شنگن برساند.
ویزای نوع C : ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان با آن وارد شنگن می شوند.
ویزای نوع D : ویزای بلندمدت است که معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.
توجه کنید که اگر بخواهید بیش از ۹۰ روز در محدوده شنگن بمانید، دیگر نیازی به ویزای شنگن ندارید بلکه باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت پیگیر مراحل اقامتی خود باشید، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شنگن استفاده کنید، باید حتما ۳ ماه خارج از شنگن بمانید تا بتوانید مجددا ویزای شنگن دریافت کنید.البته در صورت داشتن دلایل ویژه می توانید برای حداکثر یکسال هم ویزای شنگن دریافت کنید.

داشتن ویزای شنگن لزوما به معنی تضمینی جهت ورود به محدوده شنگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شنگن خود را از ایتالیا گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید مقامات مرزی شنگن در فرانسه می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شنگن اخراج کنند.مسافر ورودی به شنگن باید همیشه خود را آماده سوالات احتمالی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.    
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید