اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد
اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد  اپل با تصاحب استارتاپ Drive.ai بار دیگر نشان داد که عزمی راسخ برای به ثمر رساندن پروژه‌ی خودروی خودران دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل دو سال پیش طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ درباره‌ی اهداف شرکت متبوعش برای ورود به دنیای خودرو خودران با کار روی سیستم‌های خودران توضیحاتی ارائه داد. در آن زمان سازنده‌ی آیفون  دوران متلاطمی را پشت سر گذاشت؛ زیرا در همان سال ۱۹۰ نفر از تیم خودرو خودران اپل حذف شدند. هفته‌ی گذشته اپل بار دیگر بر تعهد خود نسبت به توسعه فناوری خودران با تصاحب استارتاپ Drive.ai تأکید کرد.

استارتاپ Drive.ai که در سال ۲۰۱۵ توسط پژوهشگران دانشگاه استنفورد تأسیس شد، سرویس ون خودران خود را در تگزاس آزمایش می‌کند و طبق گزارش‌ها، مدتی است که به‌دنبال مالک جدید می‌گردد. Drive.ai در ابتدا توانست سرمایه‌ی خود را به ۷۷ میلیون دلار برساند و ارزش آن در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد. این استارتاپ حوزه‌ی فناوری خودران تنها چند هفته پیش اعلام کرد که به‌دلیل مشکلات مدیریتی و اخراج ۹۰ کارمند تعطیل می‌شود.


ناوگان Drive.ai شامل ون نیسان NV200 است که از ۱۰ دوربین، چهار حسگر لیدار و سیستم رادار بهره می‌برند و همه‌ی آن‌ها محصولاتی هستند که معمولاً‌ در بازار یافت می‌شوند. همه چیز مربوط‌به نرم‌افزار خودران در همین شرکت ساخته شده و این همان چیزی است که اپل به آن علاقه دارد. ون‌های خودران نیسان NV200 در ترافیک نه‌تنها به‌دلیل رنگ نارنجی روشن خود، بلکه به‌علت چهار LCD نصب شده روی کاپوت، گلگیرهای جلو و بخش عقب برجسته می‌شوند. نمایشگرها پیام‌های مختلفی مانند «انتظار»، «رفتن»، «ورود / خروج» و «راننده انسانی» را برای اطلاع دادن به عابران نمایش می‌دهند.


ارزش معامله‌ی اپل و Drive.ai تاکنون ذکر نشده است، اما این موضوع نشان می‌دهد که کوپرتینونشین‌ها همچنان به پروژه‌ی تایتان اعتقاد دارند و مایل نیستند که برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی خودرو خودرانشان را کنار بگذارند. تعداد کارکنان اپل که روی پروژه‌ی خودرو خودران کار می‌کنند، حدود ۵۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود و این شرکت بزرگ فناوری می‌خواهد پس از تصاحب استارتاپ، توسعه‌ی پروژه خودران را سرعت بخشد.
 

استارتاپ Drive.AI هم‌اکنون در حال آزمایش ناوگانی از ون‌های خودران خود در آرلینگتون و فریسکو تگزاس است. سال گذشته اپل بار دیگر تلاش‌های خود را برای توسعه فناوری خودرو خودران با استخدام داگ فیلد، مدیر بخش مهندسی سابق تسلا احیا کرد تا این مدیر بر بیش از پنج هزار کارمند پروژه اپل نظارت کند.

اوایل سال جاری میلادی اپل ۲۰۰ کارمند را از این پروژه کنار گذاشت. سخنگوی اپل در این زمینه گفت:

    ما در اپل تیم فوق‌العاده بااستعدادی داریم که روی سیستم‌های خودران و فناوری‌های مربوط‌به آن کار می‌کنند. همان‌طور که تیم کار خود را روی چند زمینه‌ی کلیدی برای سال ۲۰۱۹ متمرکز می‌کند، بعضی گروه‌ها به پروژه‌های دیگر در این شرکت منتقل می‌شوند؛ جایی که آن‌ها از یادگیری ماشین و دیگر کاربردها در اپل پشتیبانی می‌کنند.



بخش خودران اپل علاوه‌بر جست‌وجو برای تأمین‌کنندگان بالقوه،ردر حال توسعه‌ی بخش‌های کلیدی خود مانند حسگرها نیز است. امید می‌رود که با تصاحب Drive.AI، تلاش‌های اپل در زمینه خودرو خودران با سرعت بیشتری به نتیجه برسد و شاهد نتایج آن در سال‌های آتی باشیم
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید