با رعایت این ۱۰ نکته اینفلوئنسر شویم
با رعایت این ۱۰ نکته اینفلوئنسر شویم با افزایش اد بلاکرها (ad blockers) برای مسدود کردن تبلیغات، دیگر مثل سابق شاهد تبلیغات نیستیم و این نوع تبلیغات کارایی قبل را ندارند. به همین دلیل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار بیشتر نمود پیدا می کند. هرچند اینفلوئنسرهای مطرح که می شناسیم اغلب بازیگر و خواننده هستند اما ما هم می توانیم با رعایت چند نکته اینفلوئنسر شویم.
اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه ای از علم مارکتینگ و بازاریابی است که تمرکزش را بر اشخاص خاصی در جامعه قرار می دهد. اینفلوئنسرها یعنی افراد تاثیرگذار در جامعه که می توانند افراد مشهوری مثل ورزشکاران، بازیگران یا خواننده ها باشند. یک اینفلوئنسر به دلیل طیف مخاطب وسیعی که دارد پتانسیل بازاریابی بالایی دارد و در حوزه مارکتینگ بسیار باارزش است. اینفلوئنسرها فالوئرهایی وفادار و پیگیر دارند و به دلیل شبکه اجتماعی گسترده ای که دارند به طور موثری می توانند افراد را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کنند. شاید در اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر افراد مشهور (یا غیر مشهور) را دیده باشید که به طور غیر مستقیم یا مستقیم در حال تبلیغ برای یک برند یا محصول خاص هستند؛ و حتما از این ور و آن ور شنیده اید که پول خوبی هم از راه تبلیغات به جیب می زنند. هرچند افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی ها اینفلوئنسرهای مطرح محسوب می شوند اما شما هم می توانید با رعایت نکات زیر تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید:
- علاقمندی خود را پیدا کنید

یک قلم و کاغذ بردارید و در مورد علایق خود بنویسید. چه موضوعات و کارهای را بیش از همه دوست دارید و احیانا در آن مهارت دارید؟ لازم نیست غلاقمندی هایتان حتما در چارچوب های نرمال مثل سفر، آرایش، لباس و … قرار بگیرند. مهم نیست که علاقمندی شما چه چیزی باشد، مهم این است که بتوانید کاری را با علاقه و اشتیاق انجام دهید. اگر در یوتیوب یا اینستاگرام گشتی بزنید با افرادی مواجه خواهید شد که علاقمندی های عجیب و غریبی دارند، اما باز هم توانسته اند برای خودشان کلی فالوئر دست و پا کنند و مشهور شوند.
۲- کاری متفاوت و منحصربفرد انجام دهید

این روزها وبلاگ نویس ها و افراد زیادی وجود دارند که در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی در مورد سبک زندگی، مد و فشن می نویسند و مطلب منتشر می کنند. اما چندان موفق نیستند و فالوئر زیادی ندارند. به نظرتان علت این ناکامی چیست؟ چون آن ها هم مثل هزاران نفر دیگر هستند و کاری را انجام می دهند که بسیاری افراد دیگر هم انجامش می دهند. پس برای آنکه اینفلوئنسر باشید ابتدا باید متفاوت از بقیه باشید و متمایز شوید.
۳- شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

عملا غیرممکن است که در تمام شبکه های اجتماعی بتوانید موفق باشید. پس به جای آنکه انرژی خود را در شبکه های مختلف هدر بدهید یک شبکه را که با علایق و سلایق شما هم همخوانی بیشتری دارد به عنوان پایگاه اصلی برای اینفلوئنسر شدن انتخاب کنید! خیلی از افراد مشهور در اینستاگرام، هنوز هم در فیسبوک اکانت ندارند؛ با این حال تعداد زیادی فالوئر دارند. چون انرژی و وقت خود را در یک شبکه متمرکز کرده اند.
۴- یک راهبرد برای رسانه اجتماعی ایجاد کنید

برای اینکه اینفلوئنسر شوید صرفا به پست گذاشتن و انتشار مطلب اکتفا نکنید. این نکته بسیار اهمیت دارد که برای انتشار مطالب خود یک راهبرد و برنامه ریزی داشته باشید و هدفمند این کار را انجام دهید. فهرستی از محتواهایی که می خواهید مثلا در سه ماه آینده منتشر کنید آماده کنید. در مورد چه موضوعاتی بهتر است مطلب منتشر کنید؟ چه عکس هایی را در چه زمانی بهتر است در اینستاگرام بگذارید؟ چند وقت یک بار می خواهید پست بگذارید؟ و سوالاتی از این قبیل.
۵- محتوای پرمحتوا تولید کنید

تولید محتوای مناسب و خوب بخش اعظم وقت شما را خواهد گرفت. اما مطمئن باشید به زحمت و دردسرش می ارزد. چرا که این روزها محتوا حرف اول را می زند. سعی کنید بهترین محتوا را تولید کنید. اگر در اینستاگرام هستید سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و حتی اشکالی ندارد اگر کمی برایش هزینه کنید. اگر این کار را با جدیت انجام دهید و به چشم یک کسب و کار به آن نگاه کنید خرید یک دوربین خوب یا سایر تجهیزات و لوازم ضروری به نظر می رسد.
۶- در کارتان ثابت قدم باشید

چیزی که در مورد اینفلوئنسر شدن مهم است تداوم و استمرار محتواگذاری است. اگر یک پست عالی منتشر کنید و بعد تا ماه ها خبری از شما نباشد مطمئنا فالوئر زیادی نخواهید داشت. پس محتوای شما باید منظم و حتی در یک روز خاص با فواصل زمانی مشخص منتشر شود. اینطوری مخاطبان شما در آن زمان منتظر پست جدید شما خواهند بود و فالوئر بیشتری جذب خواهید کرد.
۷- تبلیغ و ترویج محتوا

شما وقت زیادی را برای تولید محتوا صرف خواهید کرد. اما اگر کسی آن را نبیند به چه دردی می خورد؟ پس به یاد داشته باشید، ۲۰% وقتتان را صرف تولید محتوای عالی بگذارید و ۸۰% وقتتان را به تبلیغ و ترویج محتوا اختصاص دهید.
۸- همکاری با اینفلوئنسرها

سریع ترین و راحت ترین راه افزایش مخاطب همکاری کردن با یک اینفلوئنسر معروف تر است. به یاد داشته باشید، این همکاری بیشتر به نفع شما خواهد بود تا فرد اینفلوئنسر. سعی کنید در مورد یک فرد مشهور مطلب جالبی بنویسید و محتوای جذابی تولید کنید و به نوعی توجه او را جلب کنید تا مطلب شما را منتشر کند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت موج فالوئر به سوی شما گسیل خواهد شد.
۹- با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

وقتی مخاطب زیادی ندارید تعامل و گفتگو با آن ها کار ساده ای است. با افزایش فالوئر ممکن است این کار وقت بیشتری بگیرد، اما ارزشش را دارد. سعی کنید به تمام کامنت ها جواب بدهید و هرکس شما را فالو کرد او را فالو بک کنید.
۱۰- داده ها را در نظر داشته باشید

محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید