چگونه از استوری‌های اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟
چگونه از استوری‌های اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟ حتما تا به حال با بخش Story در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شده‌اید و احتمالا برایتان سوال بوده چطور می‌توانید از آن در حساب کاربری کسب و کار خود استفاده کنید؟ مزیت اصلی استفاده از ویدئو‌ها ، تصاویر و متون در بخش استوری اینستاگرام ، به دست آوردن یک تصویر کلی از علاقه‌مندی‌های دنبال‌کنندگان شما است.

در این مقاله سعی داریم به بخش استوری پنج کسب و کار در اینستاگرام نگاهی داشته باشیم و روش‌های آن‌ها در استفاده از استوری را بررسی کنیم تا به این ترتیب با تولید محتوای مشابه در بخش استوری اینستاگرام ، هوشمندانه‌تر از گذشته عمل کنیم و بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتری داشته باشیم.

۱. «یک روز از زندگی» کسب و کار خود را نشان دهید

شما می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام ، هم از عکس‌های معمولی و هم از ویدئو استفاده کنید. ویدئو‌هایی که در استوری منتشر می‌کنید لازم نیست خیلی خاص باشند و یا حرفه‌ای ساخته شده باشند. در واقع ویدئوهای شما در بخش استوری می‌توانند به شکلی مناسب ، رویدادها روزمره که در کسب و کار شما رخ می‌دهند را بازگو کنند.

برای مثال رستوران Union Fare در شهر نیویورک ، از استوری اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری ویدئو از رویدادهای که هر روزه در رستوران رخ می‌دهد استفاده می‌کند. برای این ویدئوها حتی لازم نیست از کپشن‌های رسمی استفاده کنید و می‌توانید به شکل خودمانی‌تر استوری‌های خود را پست کنید. این استوری‌های ویدئویی ، به دنبال‌کنندگان این حساب کاربری اجازه می‌دهد با فضای رستوران بیشتر آشنا شوند. همچنین به صورت روزانه تصاویری از غذاهای جذاب منوی این رستوران را می‌توانند ببینند. حال تصور کنید یک بیینده که اتفاقا ناهار یا شام نخورده هم این استوری‌ها را ببیند؛ خوش به حال رستوران Union Fare!

ضبط ویدئو در بخش استوری اینستاگرام نیز بسیار ساده است. بعد از اینکه به صفحه Story رفتید ، کافی است دکمه‌ وسطی که در پایین صفحه قرار دارد را نگه دارید تا فیلم‌برداری شروع شود. برای گرفتن عکس نیز همین دکمه را یک بار لمس کنید.
بعد از فیلمبرداری ، می‌توانید ویدئو خود را با یا بدون کپشن آپلود کنید تا در استوری حساب کاربری شما قرار گیرد. اگر مایل باشید می‌توانید یک متن را روی آن تایپ کنید و یا حتی با ابزار قلم ، متن خود را روی تصویر بکشید. این موارد یک فرصت برای ایجاد خلاقیت در مقابل شما قرار می‌دهند تا بتوانید محتوای درخور و مناسبی را در استوری اینستاگرام پست کنید.

ویژگی مهم استوری‌های اینستاگرام این است که می‌توانید بدون هرگونه زحمت اضافی و ادیت‌های وقت‌گیر که نیاز به اپلیکیشن‌های خاص هم دارند ، ویدئو ضبط کنید و به سادگی آن را به اشتراک بگذارید. در نهایت همین ویدئوهای ساده ، می‌توانند جذاب باشند و به شکلی موثر ، برند شما را تبلیغ کنند.

۲. استوری‌های خود را تبدیل به یک مقاله خیلی کوچک کنید

به دنبال یک راه جدید برای نشان دادن مطالب وبسایت خود می‌گردید؟ از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید یک نمای مختصر از مقاله خود نشان دهید. بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال چیزهایی مثل دستور پخت یک غذای جدید یا به دنبال ایده‌هایی خلاقانه در زمینه خانه‌داری هستند و استوری‌های اینستاگرام فضای خوبی برای به اشتراک گذاری چنین محتواهایی است.

برای مثال حساب کاربری Real Simple ، یک مجله شیوه زندگی است که بسیاری از مطالب وبسایت خود را در قالب استوری در اینستاگرام بازنشر می‌کند. این استوری‌ها که شاید بتوان آنها را mini-article نامید ، اطلاعات مفیدی را به شکلی ساده در اختیار بیننده می‌گذارد. در نهایت نیز بیننده را به سمت لینک اصلی مطلب هدایت می‌کند تا بتوانند مطلب مربوطه را به شکلی کامل و مفصل بخوانند.

برای ساخت استوری مشابه برای کسب و کار شما ، ابتدا لازم است نگاهی به مطالب بلاگ خود بیاندازید. این احتمال که مطلبی پیدا کنید که بتوان در چند قاب در استوری اینستاگرام قرار داد وجود دارد. برای مثال در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که چطور یک روش برای تولید مایع شوینده به شکلی ساده نمایش داده شده است.+
بعد از اینکه موضوع خود را انتخاب کردید ، با استفاده از ابزارهایی مثل فوتوشاپ می‌توانید تصاویری مشابه آنچه مشاهده کردید را بسازید. سپس این تصاویر را با ترتیبی که در نظر گرفته‌اید ، در بخش استوری آپلود کنید. برای ساخت استوری مشابه Real Simple ، باید ابتدا یک کاور با تیتر مربوطه بسازید و سپس در تصویر بعدی ، آموزش خود را به شکلی ساده قرار دهید. در نهایت در تصویر سوم و به عنوان بخش پایانی ، بینندگان را به وسیله یک لینک ، به بلاگ خود هدایت کنید.
 در ساخت چنین استوری نقشی اساسی دارد چراکه باعث می‌شود مخاطب شما همچنان از طریق دیگری با شما در ارتباط باشد و وارد سایت شما شود. اما اگر از گذاشتن تصویر سوم خودداری کنید ، به نوعی مخاطب را در میانه راه رها کرده‌اید و اگر آنها نسبت به برند و استوری‌های بعدی شما بی تفاوت شوند ، نباید تعجب کنید.

به طور کلی محتوا در سالهای اخیر راه زیادی را پیموده و اکنون به روش‌های مختلف می‌توان آن را ارائه کرد. توصیه می‌کنیم از Real Simple الگوبرداری کنید تا بتوانید استوری‌هایی مینیمال و جالب برای مطالب بلاگ خود منتشر کنید.

۳. پخش زنده فیس‌بوک خود را تبلیغ کنید

پخش زنده فیس‌بوک نیز یک ابزار جدید در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. تا به حال به استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ پخش زنده خود فکر کرده‌اید؟ به سادگی می‌توانید در استوری یک عکس بگذارید و در آن به مخاطبین خود اطلاع دهید که هم اکنون در حال پخش زنده از فیس‌بوک هستید و بینندگان بیشتری را به آن سمت جذب کنید.

Food Network یکی از حساب‌های کاربری معروف در اینستاگرام است که از استوری برای تبلیغ پخش زنده فیس بوک خود استفاده کرده‌است. در واقع آنها در حال نمایش درست کردن بستنی Gelato Roses بودند و با گذاشتن عکسی وسوسه‌انگیز در استوری ، از دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود برای دیدن این پخش زنده دعوت کردند. آن‌ها می‌دانستند دنبال کنندگان‌شان در اینستاگرام به دنبال محتواهایی این چنین هستند و با انتخاب درست موضوع ، باعث شدند تعداد زیادی از آن‌ها به سمت فیس‌بوک‌شان نیز سرازیر شوند.

برای ساخت چنین استوری در اینستاگرام ، کافی است یک عکس مرتبط همراه با متن و لینک پخش زنده خود در استوری آپلود کنید تا مخاطبان با یک دید اولیه وارد پخش زنده شما شوند. توجه داشته باشید که فعلا نمی‌توان لینک‌های قابل کلیک در استوری اینستاگرام گذاشت و سعی کنید با استفاده از کوتاه کننده‌های لینک مثل goo.gl ، لینک کوتاه شده پخش زنده یا به طور کلی لینک کوتاه از صفحه فیس بوک خود بگذارید. زیرا کاربران به دنبال لینک‌های بلند با کاراکترهای ناموزون نخواهندرفت.

یک نکته: برای قراردادن نوشته در زاویه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت ، می‌توانید به سادگی با قرار دادن دو انگشت خود روی متن نوشته شده آن را کوچک و بزرگ کنید و یا زاویه آن را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

به یاد داشته باشید اگر مردم محتوای تولید شده در اینستاگرام شما را دوست دارند ، احتمالا به محتوای منتشر شده در فیس‌بوک شما نیز علاقه نشان خواهند داد. از یک پلتفرم برای تبلیغ دیگری استفاده کنید تا به این ترتیب میزان ارتباط شما با کاربران در هر دو شبکه اجتماعی بهتر شود.

۴. محصولات خود را در عمل نشان دهید

اگر می‌خواهید یک محصول را تبلیغ کنید ، استوری اینستاگرام جای بسیار خوبی برای این‌کار است. به مردم نشان دهید چطور باید از محصول شما استفاده کنند یا نشان دهید این محصولات برای چه کاری خوب هستند و یا حتی مردم چطور می‌توانند با آن محصول چیزی بسازند.

Vitamix ، یک شرکت مشهور در زمینه تولید میکسر ، از استوری‌های اینستاگرام برای نشان دادن قابلیت‌های میکسر خود استفاده می‌کنند. برای مثال در زیر ، آن‌ها با یک ویدئو نمایش دادند چطور می‌شود پای کدوتنبل را مرحله به مرحله توسط میکسر Vitamix درست کرد. با این روش نه تنها بینندگان با محصول شرکت Vitamix آشنا می‌شوند ، بلکه می‌توانند کارایی آن را هم در عمل ببینند.

این ایده می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات استفاده شود. آموزش آرایش با لوازم برندی خاص ، آموزش درست کردن مو با اتو موی برند شما و حتی ویدئوهای جذاب اسکیت‌سواری با اسکیت‌بردهای یک برند ، تنها چند نمونه هستند که می‌توان از آنها در استوری اینستاگرام استفاده کرد.

حال نگاهی بیندازیم به چند نکته کوچک در استوری‌های Vitamix:

در ساخت این استوری ، Vitamix از دو رنگ استفاده کرده است. در انتخاب رنگ باید هوشمندانه عمل کرد و با توجه به تم استوری و برند شما انتخاب شوند. برای مثال در استوری سوم آنها از رنگی مشابه رنگ دسر پای کدوتنبل استفاده کرده‌اند. در انتخاب رنگ‌ها ، شما محدود به استفاده از رنگ‌هایی که در زیر صفحه میبینید نیستید. می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی هر کدام از رنگ‌های پیش‌فرض ، هر طیف رنگی که مایل هستید را انتخاب کنید.

در نهایت همچنین توجه داشته باشید میزان نور فضایی که در حال فیلمبرداری از آن هستید ، آنقدری مناسب هست که رویدادها در حال ضبط شدن برای کاربران به سادگی قابل مشاهده باشد.

سعی کنید همیشه بیش از آنکه مردم انتظار دارند ، اطلاعات در اختیارشان قرار دهید. مثلا Vitamix علاوه بر همه آنچیزی که توضیح دادیم ، در نهایت آدرس وبسایت خود را در قاب پایانی استوری قرار داده تا کاربر بتواند با مراجعه به آن ، با دستورالعمل درست کردن انواع دسر آشنا شود.

قاعدتا در نهایت باید محتوایی که منتشر می‌کنید ، مردم را به خرید محصول شما ترغیب کند. اگر می‌توانید این کار را با روشی جذاب و البته هوشمندانه انجام دهید ، در نتیجه قادر خواهید بود مردم بیشتری را به سمت وبسایت خود و همچنین محصولات‌تان بکشانید و در پایان آمار فروش قانع کننده‌ای هم داشته باشید.

۵. اتفاق مهم شرکت خودتان را جشن بگیرید

با میکس کردن مصاحبه‌ها و تاکتیک‌های دیگر ، می‌توانید به سادگی در استوری اینستاگرام یکی از رویدادها مهم شرکت خود را بازتاب دهید. رویدادهای که گاهی مثل پشت سر گذاشتن یک مرحله بزرگ ، اهمیت دارند. شرکت هواپیمایی Southwest Airlines در استوری اینستاگرام حساب کاربری خود ، بازنشسته شدن هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۵۰۰ را جشن گرفتند و با ساختن چند ویدئو کوتاه ، این موضوع را برای کاربران خود بازتاب دادند.

یک اتفاق مهم برای شرکت شما در پیش است؟ پیشنهاد می‌کنیم در اینستاگرام با گذاشتن چند استوری این اتفاق را برای دنبال کنندگان خود بازتاب دهید. برای این کار می‌توانید از فضای حاکم بر شرکت خود یک فیلم تهیه کنید. به مواردی که در طول بدست آمدن این موفقیت در شرکت شما اتفاق افتاده است گریزی بزنید. با مشتریان و یا حتی کارمندان شرکت مصاحبه کنید و در نهایت این موارد را در قالب چند عکس و ویدئو ، در استوری اینستاگرام آپلود کنید.

فراموش نکنید مثل شرکت Southwest در استوری‌های خود تمرکزتان را روی برندتان بگذارید. استفاده از رنگ‌های موجود در لوگوی شرکت شما و کارهایی دیگر مثل مصاحبه با افرادی که نام شرکت شما رو لباسشان است ، می‌تواند روش خوبی برای نشان دادن برند شما باشد.

در نهایت کسب و کار شما احتمالا رویدادها هیجان انگیز زیادی برای ساخت استوری دارد. از این فرصت استفاده کنید و به نوعی با جان‌بخشی به برند خود ، مشتریان را بیش از پیش به کسب و کار خود علاقه‌مند کنید.

سخن پایانی

شما هنوز هم شیفته استوری اینستاگرام هستید اما هنوز مطمئن نیستید چطور باید از آن استفاده کنید؟ باید بگوییم خوشبختانه به جز این پنج مورد ، موارد بسیار دیگری هم هستند که می‌توانید با الگوبرداری از آن‌ها در این زمینه موفق شوید. امروزه بخش استوری در اینستاگرام درحال تبدیل شدن به یکی از موارد اصلی در راهبرد تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری شرکت‌ها ، موسسه‌ها و حتی حساب‌های کاربری دولتی هستند. استفاده از استوری در اینستاگرام نه تنها نشان دهنده آگاه بودن شما از جدیدترین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی‌ است ، بلکه توانایی شما در استفاده از آن را هم نشان می‌دهد.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید