صف طولانی دینار در فرودگاه نجف و بغداد تمام شد

یک مقام بانک ملی:"صف طولانی دینار در فرودگاه نجف و بغداد تمام شد"

به گزارش بانکی دات آی آر، به نقل از تسنیم، عضو هیئت علمی بانک ملی و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات این بانک گفت: سه هزار نفر در مرز مهران در حال دریافت ارزهای خود از 20 باجه مستقر در این نقطه مرزی هستند.

مسعود خاتونی عضو هیئت علمی بانک ملی و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات این بانک ، در خصوص چرایی تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه های نجف و بغداد برای تحویل دینار عراق، اظهارداشت: ترافیکی که امروز در این فرودگاه ها ایجاد شده بود بخاطر انتقال جمعیت انبوهی از خریدارانی است که بنا بود در مرزهای مهران و شلمچه ارزهای خود را دریافت کنند ولی بخاطر مشکلاتی که طوفان در این مناطق ایجاد کرده بود نتوانستند، موفق شوند.

وی افزود: سه هزار نفر در مرز مهران در حال دریافت ارزهای خود از 20 باجه مستقر در این نقطه مرزی هستند.

وی با عنوان اینکه زائران عزیز بابت دریافت ارز خود نگران نباشند به شرایط آب و هوایی و بارندگی شدید شب گذشته در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در فاصله کوتاهی زیرساخت های لازم در مرز مهران برای پرداخت ارز به زائران فراهم شد ولی ‌طوفان و بارندگی شدید شب گذشته در مرز مهران موجب خارج شدن برخی زیرساخت ها از سرویس شد. از طرفی اختلال در ورودی های مرز مهران به خاطر شرایط جوی باعث شد امروز مراجعه انبوه برای دریافت ارز در این نقطه صورت گیرد و کاری که در حالت طبیعی می توانست در فاصله زمانی 7 تا 8 ساعته انجام شود، در زمان محدودتری باید انجام می‌شد هرچند در حال حاضر در مرز مهران امور پرداخت ارز زائران در حال انجام است.

عضو هیئت علمی بانک ملی افزود : محل استقرار و افزایش تعداد باجه های تحویل ارز باید با مجوز طرف عراقی صورت گیرد و این بانک در مجموع حدود 250 باجه برای تحویل ارز و خدمت رسانی به زائران در کشور عراق مستقر کرده است.

وی به شرایط پرداخت ارز اربعین در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت:همکاران بانک ملی ایران و طرف عراقی با سرعت در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای ارایه سرویس به زائران محترم در این نقطه هستند.

خاتونی گفت:بر اساس پیش بینی ها، بیش از 60 درصد زائران در سامانه خرید ارز اربعین، فردا و پس فردا را برای دریافت ارز خود از مرز مهران و حدود 40 در صد ،امروز را اعلام کرده بودند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران عنوان کرد: در مرز چذابه نیز با وجود اینکه زیرساخت های فنی و باجه های تحویل ارز از سوی این بانک فراهم شده است اما مجوز استقرار باجه ها هنوز از سوی مقامات عراقی صادر نشده و مسئولان بانک در حال رایزنی در این خصوص هستند.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز ثبت نام خرید ارز اربعین در پیام رسان بله تا ساعت 18 امروز تعداد 99 هزار و 938 نفر ثبت نام کرده اند و پیش بینی ها برای تامین ارز با برنامه ریزی و مدیریت مناسب همکارانمان در بانک مرکزی و به عاملیت بانک ملی ایران صورت گرفته است، اضافه کرد: تا ساعت هشت صبح امروز، 500 نفر و تا ساعت 18 امروز حدود شش هزار نفر ارز اربعین خود را دریافت کرده‌اند.

عضو هیئت علمی بانک ملی بیان کرد: ایجاد بازوی خرید ارز اربعین در پیام رسان بله در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام ویژه ای برای تسهیل خدمت رسانی به زائران بوده است که ثبت نام جهت دریافت ارز را بسیار کوتاه و آسان می کند. این سامانه از زمان آغاز عملیات خود ، کمتر از یک درصد خطای فنی و کاربری داشته و از پایداری 99 درصدی برخوردار بوده است.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد از فردا شرایط عادی تحویل ارز در مناطق مرزی مذکور برقرار شود.


0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید